2012-05-07, 11:36
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FidoDido
Skulle tro att jag byter en gång var annan eller var tredje månad. De luktar ju inte illa, så varför ska man byta oftare?
Därför att det finns en massa äckelpäckel som ligger där och gror, som man varken kan se (utan förstoringsglas/lupp) eller dofta sig till. Därav ska man byta sängkläder ofta.
Citera
2012-05-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herodes12
De byter personalen åt mig på gruppboendet, men tycker det är för ofta.

Du låter verkligen som en mogen person som till och med tillåter andra att byta åt dig. Är inte boenden till för att utvecklas? Kanske dags att börja utvecklas då, byt sängkläder själv i fortsättningen så slipper du bo på boenden resten av ditt liv.
Föresten så är det 18 års gräns på flashback, vilket du antagligen inte är.

NU är det MIN tur: JAG BYTER SÄNGKLÄDER EN GÅNG I VECKAN- MINST!

Nu kan folk klaga. Tänk vad roligt flashback vore om man enbart skrev en rad i varje inlägg.
Citera
2012-05-07, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik32
Vända ut och in?

Nej, jag drar upp täckets kanter till påslakanets kanter, sen är det bara att ta tag o skaka så hamnar allt på sin plats.

Svar på frågan: en gång i månaden.

Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Seriöst, sådär byter väl ALLA påslakan?? Genom att vända ut och in alltså? Finns det verkligen någon här som inte kan det tricket (och har flyttat hemifrån)? Isf, lägg upp ett YT-klipp på ert bonniga bäddande ögonaböj
Jag gör som han ovanför.
Citera
2012-05-07, 23:30
Medlem
Analhuvuds avatar
Varje torsdag brukar vara standard, före helgen och allt
Citera
2012-05-09, 18:16
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Varför är det viktigare att byta sängkläder oftare om man sover naken?

Jag går och lägger mig nyduschad och sover naken varje natt, byter sängkläder prick varannan vecka.

För att sängkläderna nästan blir lika viktiga att byta som sina underkläder, och det gör man ju minst en gång om dagen. Så det rekommenderas t.o.m. att man ska byta sängkläder varje natt om man sover naken (ämnet kom upp på en hälsoundersökning hos läkaren). Men jag duschar också innan jag lägger mig så jag håller mig inte till det riktigt...
Citera
2012-05-09, 19:00
Medlem
Ju oftare desto bättre! Minst en gång i veckan. Älskar att krypa ner i en tvättmedelsdoftande säng med krispiga lakan.
Citera
2012-05-10, 15:27
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
För att sängkläderna nästan blir lika viktiga att byta som sina underkläder, och det gör man ju minst en gång om dagen. Så det rekommenderas t.o.m. att man ska byta sängkläder varje natt om man sover naken (ämnet kom upp på en hälsoundersökning hos läkaren). Men jag duschar också innan jag lägger mig så jag håller mig inte till det riktigt...
Oj, det har jag faktiskt inte ens tänkt på. Men det blir ju ett jäkla jobb att bädda rent varje kväll och för att inte tala om all tvätt som måste grejas med.
Citera
2012-11-08, 03:27
Medlem
är det väldigt många singlar som har svarat på den här tråden? känns som att vanligast var nog att byta 1 gång per månad.. och får man ligga så byter man väl lite oftare? eller?

själv byter jag så fort det känns sunkigt. men typ 1-2 gånger i veckan.
Citera
2012-11-08, 03:47
Medlem
SirDleifemans avatar
För sällan antar jag... är ju få saker som är mer tillfredsställande än att glida ner i en nybäddad säng med nytvättade sängkläder, men är lite för lat. Blir väl en gång i månaden. Brukar ha som varningssignal att det börjar klia lite i näsan när jag inte bytt på ett tag, vettefan om det är kvalsterallergi eller nåt, men efter jag tvättat så försvinner det.
Citera
2012-11-08, 03:57
Medlem
TheShapes avatar
Typ en gång i veckan. Ruskar däremot om lakanet varje dag, då det otippat alltid lyckas fastna skräp som irriterar och skaver. Och ja, jag är en sån-där som bäddar sängen varje dag.
Citera
2012-11-08, 11:49
Medlem
submariners avatar
hej,

varannan vecka, om jag inte varit sjuk eller haft bra flyt i raggandet
Citera
2012-11-08, 12:13
Avslutad
I stort sett en gång i veckan, brukar göra det när jag storstädar på söndagarna eller när jag ska få främmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in