2012-05-03, 18:22
Medlem
Tjena,

Jag har sökt runt en del och har inte riktigt hittat vad jag letar efter.

Det är så att jag sökte till ett sommarjobb genom landstinget. Jag skrev en intresseanmälan i princip där jag kort skrev lite om mig själv i form av ett personligt brev.

Någon månad senare får jag ett mail där någon vill träffa mig för en "intervju" och självklart tackar jag för tillfället samt ser fram emot det.

Min fråga dock:
Behöver jag ta med mig något alls under denna intervju dvs i form av CV eller vill personen bara prata lite -> kommer jag klara mig på att helt enkelt hålla en konversation?

Ska tilläggas att jag bokstavligen ALDRIG jobbat förut och jag studera för tillfället på första året i högskolan. Känns som ett CV är lite meningslöst då om ni förstår vad jag menar...

Har en rädsla över att gå dit och så hör man något i stil med "Kan jag få se ditt CV tack?" och så står jag där helt förbryllad...

Hjälp mig
Citera
2012-05-03, 18:33
Medlem
Bra om du har något papper med dig. Visar på att du är förberedd. Om du nu tycker att ditt CV skulle bli lite fattigt så skriv något som inte är lika formellt då. Det vore bra om du kunde lämna någon referens som kan säga något om dig kanske. Du kan även ta med dig en kopia på dina betyg på gymnasiet och nuvarande studier bara så du iaf kan intyga att du faktiskt har läst/läser det du uppger att du har gjort/gör.
Citera
2012-05-03, 18:33
Medlem
langaocbs avatar
Du borde kunna knåpa ihop ett CV väldigt snabbt så varför chansa? Googla typ "cv-mall" så bör du hitta hjälp.
Citera
2012-05-03, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokf
Bra om du har något papper med dig. Visar på att du är förberedd. Om du nu tycker att ditt CV skulle bli lite fattigt så skriv något som inte är lika formellt då. Det vore bra om du kunde lämna någon referens som kan säga något om dig kanske. Du kan även ta med dig en kopia på dina betyg på gymnasiet och nuvarande studier bara så du iaf kan intyga att du faktiskt har läst/läser det du uppger att du har gjort/gör.
Men det där med inte "lika formellt" har jag väl redan skrivit när jag sökte till sommarjobb rent generellt som jag då antar att hon har läst och därför hon vill träffa mig. De lottar dock vem som får vad men jag borde väl klara mig om jag helt enkelt visar på god personlighet... eller?

I detta läge vet jag inte ens vad det är för jobb förutom att det kommer från någon på "vårdcentralen".

Jag har absolut inga referenser i form av tidigare jobb eller dylikt men betyg bör gå. Dock som sagt är det lottning som beslutar och jag gissar på att det är något i stil med att tvätta disk eller sortera papper som jag kommer få göra...

Bleh...
Citera
2012-05-03, 19:25
Medlem
Vill lägga till en fråga:
Är det katastrofalt om jag nu går dit och ej tar med mig ett CV eller personligt brev?
Citera
2012-05-03, 20:14
Medlem
Pers brev lär du ju inte behöva, men ett enkelt CV och ev referenser hade jag nog förväntat mig som arbetsgivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in