2012-11-08, 19:51
  #13
Medlem
Opacitys avatar
om du hamnar i en knivig situation så bör du ha studerat lite överlevnadsuttryck. Testa Não meu mato, por favor, kanske?
Citera
2021-06-09, 16:54
  #14
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opacity
om du hamnar i en knivig situation så bör du ha studerat lite överlevnadsuttryck. Testa Não meu mato, por favor, kanske?
Att svara i en tråd som dormant i grovt 10 år och då börja med att korrigera den förre och senaste postarens inlägg ses av många på forumet som illa. Emellrtid är vi några dåliga bakdelar, säger våra belackare i storforumet.

Att som ovan föreslås testa säga till Lorden (crime-lorden) i Gränden som vet han e kool för han har pi tool att en själv, "jag" (meu), ful-gringon, är suicidal är ingen bra grej. Då vill han ju hjälpa dig förkorta din jämmerdal med en ärta i din låga panna.

Att som ovan föreslås dessutom säga det på portugiska i ett spansktalande land ökar förvirringen och pulspåslaget hos er bägge, du å Lorden.

Vi som själva i många årtionden rest i linnekostym och hatt i länder med mycket olika social verklighet och som själva talar ½-dan spanska, skulle hellre välja att säga "No me mates, por favor" samtidigt som vi räckte fram vår i förväg preppade extra sacrifice-plånka med färska ifrån banken virgin ovikta turist-dineros printsedlar, ett gäng kända plastkort (Am x, V sa, Mast rcrd, inte Lidl lr Bauhaus) som alla är expired utgångna och därtill hjärtknipande tummade prints på dina telningar på skolavslutning och ett med hundöron på din mor (viktigt: påklädd, inga nudies, anständig, svartklädd änkefru med kristet kors om halsen).

Se till ha också toppat upp offer-pluskan med butikskvitton och rabattkuponger och Lorden kommer komma i sina chinos över kapet och nöja sig med efter samlat ny kraft att taga dig i tvåan. Livhanken, har du med detta tips bättre odds få behålla.

On Topic: Vi lurar på själva revisit CA (...Central Am, inte Kalifornien) när Covid lugnat sig. Vad säger forumets beresta El Salvador-Aficionados och Cognoscente om läget i det vackra landet idag?

Har någon varit i El Salvador åren 2015 till 2020? Lr är där nu, kanske med local fickvän / pojkvän och allt? Välkommen rita en gnutta i tråden om dina intryck.

Vi är suckers för lokalfärg och doftintryck. Tack på förhand.
Citera
2022-02-13, 22:56
  #15
Medlem
Que chivo va vos... var försiktig
Citera
2026-05-29, 16:30
  #16
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Att svara i en tråd som dormant i grovt 10 år...
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Que chivo va vos... var försiktig
Någon update gällande El Salvador? Har en känsla av att landet är värt ett besök nu när den unge presidenten har byggt ett enormt superfängelse och har nolltolerans för kriminella avskum.
Jag funderar på en resa dit i vinter, tre veckor i El Salvador och tre veckor i Nicaragua.
Aldrig tidigare besökt något av länderna men däremot har jag rest runt flitigt i Guatemala och några dagars erfarenhet av Honduras, Honduras sätter jag nog inte min fot i igen.

Jag äger inte kryptovaluta men i El Salvador verkar man kunna betala med krypto på en jävla massa ställen. Bra surfmöjligheter lockar mycket och sen vilja bocka av minst en av deras kvinnor i min svarta bok.
Citera
2026-06-04, 04:59
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Någon update gällande El Salvador? Har en känsla av att landet är värt ett besök nu när den unge presidenten har byggt ett enormt superfängelse och har nolltolerans för kriminella avskum.
Jag funderar på en resa dit i vinter, tre veckor i El Salvador och tre veckor i Nicaragua.
Aldrig tidigare besökt något av länderna men däremot har jag rest runt flitigt i Guatemala och några dagars erfarenhet av Honduras, Honduras sätter jag nog inte min fot i igen.

Jag äger inte kryptovaluta men i El Salvador verkar man kunna betala med krypto på en jävla massa ställen. Bra surfmöjligheter lockar mycket och sen vilja bocka av minst en av deras kvinnor i min svarta bok.

Väldigt få ställen som tar krypto. Bitcoin beach är typ enda där det är lite vanligt, i resten av landet går det i princip aldrig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in