På jobbet har vi fika varje fredag och turas om vem som tar med sig fika till oss 6 stycken i personalen.
Det har dock börja dyka upp ett problem. Jag har inte alltid varit med på dessa fikadagarna eftersom de har hållts när jag har haft uppdrag på annan ort. Nu är jag stationerad hos dessa tanter med sötsug som ÄLSKAR bakelser, kakor, semlor, kladdkaka, winerbröd, you name it!
Jo, nu till problemet. Dessa bakelser/kakor/tårtor är inte goda ochser så oaptitligt ut när alla kakorna ligger och svettas i rumstemperaturen och tanterna bara möler in kakorna och sånt i munnen, de köper bara för att köpa och för att smälla i sig det. Och nu snackar vi om bullar och winerbröd i storlek med toalettlock. Det är ingen direkt tanke bakom det som det bjuds på. Jag älskar också kakor och sånt, så det är inte det, men jag har svårt att äta det med dessa tanterna. Mår faktiskt lite illa
SÅ, nu kommer jag till saken. Nästa fredag är jag fikaansvarig och jag undrar om jag kan bjuda på något annat. De är ju verkligen fixerade vid att det ska vara bullar eller vetekransar och sånt. Men kan man bjuda på annat.
Vad är okej att bjuda på till fika? Jag spyr verkligen om jag ser en kakbit till.
Är det okej att bjuda på en chokladpralin var till kaffet? Nu menar jag fina dyra chokladpraliner. Men är det för lite?
Hjälp.