Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-18, 17:17
  #1
Medlem
Prodelins avatar
Äntligen på Flashback, en tråd där vi som hatar moderater kan diskutera vårt förakt och vårt hat för deras politik och för de nollor som röstar på dom.

För mig är moderater personer som förstört Sverige som nation men också förstört vårt anseende utomlands. Fredrik Reinfeldt är ett större hot än Hitler någonsin var och mordet på honom var en lättnad minst sagt.

Hur kan moderater fortsätta att påstå att de kan tillföra landet något politiskt och varför vägrar de inse att deras parti och deras liberalpolitik sedan länge sen är död?

Fyll på med era berättelser och åsikter om Moderater och de Nya Moderaterna Arbetarpartiet och gärna berättelser om folk ni har eller haft att göra med som är Moderater.

Min enda borgarbracka som barn kom från en adlig borgarfamilj som ägde två bilar och två lantställen och sitt hem och som dränkte sin lilla telning i pengar å det grövsta och samtidigt talade hans föräldrar om solidaritet och vikten av frihet och arbete åt alla medan de i själva verket var precis tvärt emot allt en moderat ska vara. Dessutom handlade de bara på Saluhallen och var ivriga fans av att åka räkmacka på sämre ställda i samhället som de sniket tog del av trots att de inte behövde med tanke på deras rika ekonomi där båda tjänade över 200000:-/mån.

Välkommen till tråden för oss som hatar Moderater och Allianspolitik!
Citera
2012-04-18, 17:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Äntligen på Flashback, en tråd där vi som hatar moderater kan diskutera vårt förakt och vårt hat för deras politik och för de nollor som röstar på dom.

För mig är moderater personer som förstört Sverige som nation men också förstört vårt anseende utomlands. Fredrik Reinfeldt är ett större hot än Hitler någonsin var och mordet på honom var en lättnad minst sagt.

Hur kan moderater fortsätta att påstå att de kan tillföra landet något politiskt och varför vägrar de inse att deras parti och deras liberalpolitik sedan länge sen är död?

Fyll på med era berättelser och åsikter om Moderater och de Nya Moderaterna Arbetarpartiet och gärna berättelser om folk ni har eller haft att göra med som är Moderater.

Min enda borgarbracka som barn kom från en adlig borgarfamilj som ägde två bilar och två lantställen och sitt hem och som dränkte sin lilla telning i pengar å det grövsta och samtidigt talade hans föräldrar om solidaritet och vikten av frihet och arbete åt alla medan de i själva verket var precis tvärt emot allt en moderat ska vara. Dessutom handlade de bara på Saluhallen och var ivriga fans av att åka räkmacka på sämre ställda i samhället som de sniket tog del av trots att de inte behövde med tanke på deras rika ekonomi där båda tjänade över 200000:-/mån.

Välkommen till tråden för oss som hatar Moderater och Allianspolitik!

Äntligen på Flashback, en tråd där vi som hatar sossar kan diskutera vårt förakt och vårt hat för deras politik och för de nollor som röstar på dom.

För mig är sossar personer som förstört Sverige som nation men också förstört vårt anseende utomlands. Olof Palme var ett större hot än Hitler någonsin var och mordet på honom var en lättnad minst sagt.

Hur kan sossar fortsätta att påstå att de kan tillföra landet något politiskt och varför vägrar de inse att deras parti och deras politik sedan länge sen är död?

Fyll på med era berättelser och åsikter om sossar och det Socialdemokratiska Arbetarpartiet och gärna berättelser om folk ni har eller haft att göra med som är sossar.

Min enda sossevän som barn kom från en sossefamilj som ägde två bilar och två lantställen och sitt hem och som dränkte sin lilla telning i pengar å det grövsta och samtidigt talade hans föräldrar om solidaritet och vikten av att hjälpa alla medan de i själva verket var precis tvärt emot allt en sosse ska vara. Dessutom handlade de bara på Konsum och var ivriga fans av återbäringssystemet som de sniket tog del av trots att de inte behövde med tanke på deras ekonomi.

Välkommen till tråden för oss som hatar sossar!
Behöver jag fortsätta? Ni har inga egna åsikter ni är som en duktig bög boytoy ni sätter duktigt på knä och sväljer allt eran partiledare säger. Vänder på frågan varför gillar du sossarna?
Citera
2012-04-18, 17:26
  #3
Medlem
dbaw84s avatar
Vilket mord tänkte jag precis fråga men du har ju bara knyckt en annan trådstart, tråkigt..
Citera
2017-06-21, 15:10
  #4
Medlem
Jag vill klaga på alla moderater! De är sämst! :rant:
Citera
2017-06-21, 18:23
  #5
Medlem
Hata?
Varför hata ett politiskt parti? Ett politiskt parti har som enda mål att göra det som deras väljare ber om.
I fallet Moderaterna så är det ett parti för välbärgade egoister som inte vill dela med sig av sina pengar.
Egentligen partiet som jag numer borde sympatisera med då jag blivit nybärgad.
Vad jag inte begriper är hur vanliga löneslavar gått från Sossarna till Moderaterna. Inte så att Sossarna numer är någon höjdare för arbetarklassen. Men lik förbannat så är Moderaterna ett skämt för arbetarna.
Visst att de sänkte skatten för oss. Men vilka blev mest gynnade o vad blev priset på dessa sänkningar?

Som sagt. Ett parti som likt alla andra, fyller en funktion för en viss grupp människor. Dock INTE den fjärdedel som ett tag röstade på dem.
Citera
2017-06-21, 20:42
  #6
Medlem
Jag har problem, jag avskyr moderaterna, och jag hatar vad de gjort med Sverige. Samtidigt inser jag att utan moderaternas hjälp kommer SD sannolikt stå sig slätt, åtminstone i det korta perspektivet. Nu hoppas jag ju ändå att SD utraderar hela alliansen i slutändan, inklusive moderaterna, men fram till dess får man bita i det sura äpplet, och hoppas att SD och Moderaterna kommer överens.. efter valet. Förhoppningsvis kan moderaterna bli ett stödparti till ett SD, med en utbytt M-ledning, och renande genom en officiell ursäkt och avståndstagande till de som var ansvariga för politiken under regeringsperioden.
Citera
2017-06-22, 06:31
  #7
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Äntligen på Flashback, en tråd där vi som hatar moderater kan diskutera vårt förakt och vårt hat för deras politik och för de nollor som röstar på dom.

För mig är moderater personer som förstört Sverige som nation men också förstört vårt anseende utomlands. Fredrik Reinfeldt är ett större hot än Hitler någonsin var och mordet på honom var en lättnad minst sagt.

Hur kan moderater fortsätta att påstå att de kan tillföra landet något politiskt och varför vägrar de inse att deras parti och deras liberalpolitik sedan länge sen är död?

Fyll på med era berättelser och åsikter om Moderater och de Nya Moderaterna Arbetarpartiet och gärna berättelser om folk ni har eller haft att göra med som är Moderater.

Min enda borgarbracka som barn kom från en adlig borgarfamilj som ägde två bilar och två lantställen och sitt hem och som dränkte sin lilla telning i pengar å det grövsta och samtidigt talade hans föräldrar om solidaritet och vikten av frihet och arbete åt alla medan de i själva verket var precis tvärt emot allt en moderat ska vara. Dessutom handlade de bara på Saluhallen och var ivriga fans av att åka räkmacka på sämre ställda i samhället som de sniket tog del av trots att de inte behövde med tanke på deras rika ekonomi där båda tjänade över 200000:-/mån.

Välkommen till tråden för oss som hatar Moderater och Allianspolitik!

TS, varför hatar du dem? Känns det surt för dig att folk kan rösta på dem? De står väl inte direkt för nån solidaritet, snarare är de väl de enda som i viss mån tycker folk ska få välja lite själva istället för det konstanta "det är bra att >vi< har utbildade elever så därför ska vi tvinga dem läsa tre år till".

Hur fan skulle du orka leva om du bara blev tvingad till saker hela tiden? Folk är trötta på att äta mala i sig böcker och alla tvång! Ät papper!
__________________
Senast redigerad av .Hellraiser. 2017-06-22 kl. 06:48.
Citera
2017-06-24, 09:51
  #8
Medlem
börsvalps avatar
Moderaterna öppnade dammarna och satsade på massimport av äckliga MENA-folk och djungelnegrer. Djungel-apan Reinfeldt är förvisso borta men hans kronprinsessa Anna Kinberg-Batra är lika äcklig.
Citera
2017-06-24, 17:53
  #9
Avstängd
Mertillens avatar
Jag har väldigt svårt att hata Bo Lundgren dock. Det var en trevlig prick. En svensk!

Carl Bildt förvandlades dock efter valförlusten 1994 till att börja likna djävulen själv. Reinfeldt är värst och komplett störd.

Moderaternas väljare, jag var själv en på 90-talet fram tills Lundgren försvann. Trodde på M på den tiden, tyckte de var sunda, då.
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2017-06-24 kl. 17:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback