2012-04-16, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Inser ni vilken vinklad debatt det blir när Breivik och "hans" vittnen inte får ses eller höras men offer och anhöriga bjuds in till tv-studios (t.ex. SVT) och får tala fritt och ge sin version. För det kommer knappast bjudas in folk som håller med Breivik i hans politiska åsikter utan att för den delen förespråka våld.
"Experter" och tyckare som säger samma sak fast på olika sätt, uppspelning av scener med sorg och förödelse och "vi måste ta hårdare tag mot alla som har minsta lilla negativt att säga om invandring eller islam", "Näthatarna", SD" osv. osv. I tio veckor eller mer. Vilket spektakel!

Exakt. Mitt i prick. Rättegången är en fars. -Åklagarna och offren får tala i TV, radio och tidningar men inte Breivik och hans vittnen. Orsaken är att Breivik är för intelligent.
Citera
2012-04-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Skitsnack. "NRK fjerner deler av lyden av opplesningen av tiltalen av hensyn til personvernet"

Tror det är namn som dom sensurerar för de berättar ingående hur skadade de var osv...

Edit.. Det blir mer o mer tyst nu när de berättar hur de blev skjutna osv men när de pratade om bomben inne i stan så lät dem de berätta mer.
Senast redigerad av Mumsigt 2012-04-16 kl. 09:28.
Citera
2012-04-16, 09:26
Medlem
WithGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mord-Sith
Hehe, både domaren och ABB tog ett glas vatten samtidigt.

Det blir morgondagens löpsedel på Aftonhoran. Tönt
Citera
2012-04-16, 09:27
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WithGod
http://live.tv2.no/22-juli-rettssaken-direkte/dag-1/

Där har ni stream från TV2 Norge. Tycks inte vara censurerad som den på aftonhoran =)

den censureras ???
Citera
2012-04-16, 09:27
Medlem
skogspromenads avatar
Ska de läsa upp alla 69 offren från Utöya? Kommer ju vara tyst i 30 min då..
Citera
2012-04-16, 09:28
Medlem
Mord-Siths avatar
Citat:
Det blir morgondagens löpsedel på Aftonhoran. Tönt
Du är forstårs arg att din hjälte står inför rätta.
Citera
2012-04-16, 09:28
Medlem
WithGods avatar
Uppläsningen beräknas ta en timme. Hon började 9.15 således kommer breivik till tals runt 10.15
Citera
2012-04-16, 09:29
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindisan
Jaha, ok! Breiviks försvarsadvokat såg ganska nervös och besvärad ut när han sa det, undrar om advokaten var beredd på hans onödiga och trotsiga utspel!

Advokaterna var nog medvetna om detta då till och med domaren var det.

Varför advokaterna ser ut som de gör kan man bara spekulera i, och där har jag min uppfattning som troligtvis stämmer. Det är inte lätt att försvara "ett monster", och jag skulle tro att de har vissa behov att i kroppsspråk visa att de inte sympatiserar med Breivik trots att de försvarar honom juridiskt. Det tycker jag mig även ha sett många gånger tidigare.
Citera
2012-04-16, 09:29
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Uppläsningen beräknas ta en timme. Hon började 9.15 således kommer breivik till tals runt 10.15

njaa..dom ska ta rast 10.20-10.40
Citera
2012-04-16, 09:30
Medlem
WithGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mord-Sith
Du är forstårs arg att din hjälte står inför rätta.

Ja, jag är ju det forstårs
Citera
2012-04-16, 09:31
Medlem
skogspromenads avatar
Nu när hon läste upp offret som var fött 1995 såg nästan Breivik tårögd ut.

http://live.tv2.no/22-juli-rettssaken-direkte/dag-1/ Här kan man läsa "ocensurerat "

Citat:
Steinar Jessen, født 17. januar 1995.
Han befant seg i nærheten av utescenen ved Kafébygget.
Jessen døde av skuddskadene i hodet og brystet.

Birgitte Smetbak, født 25. februar 1996
Hun befant seg på teltplassen ved Kafébygget eller inne i selve bygget. Døde av hjerte- og lungesvikt og/eller forblødning.
Citera
2012-04-16, 09:31
Medlem
Citat:

Tack för informationen. Finns det ljudinspelningar av Breivik sedan tidigare? Eller är detta första gången allmänheten kommer höra han få tala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in