2012-04-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför inte? Utgör hans åsikter en fara för allmänheten?
Troligtvis för att minska risken för att han skall kunna använda rättegången för att föra ut sin propaganda.
Citera
2012-04-16, 11:41
Medlem
Harpys avatar
Bara jag som tycker killen i blåa uniformen snett bakom Lippestad liknar en yngre, kraftigt medicinerad Opie??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brillan
Jag får känslan av att Breivik spelat WoW, fått idén att det vore coolt om JK fanns och drömde sig iväg från det. Det baserar jag enbart på att han hette "Justitian någonting" på WoW och spelade WoW på heltid under ett år. Han har sedan tagit med sig detta i verkligheten och försökt sätta igång det hela. Men det är som sagt bara en känsla.

En sak som talar för att JK finns är kanske att hans uniformsmärke var tryckt med texten England istället för Norway, vilket han tydligen photoshoppat dit senare. Kan dock finnas andra anledningar till det.
Ja, finns länkar i "Stora Utöya tråden" som är till hans WoW account och olika trådar han lagt upp på wow-forum.
Citera
Medlem
Acid-Brains avatar
Här är en bra livesändning: http://areena.yle.fi/player/index.php?stream=4545&language=fi

Inga överflödiga engelska översättningar i bakgrunden, inga reklamer, inga sändningsproblem.
Citera
2012-04-16, 11:42
Bannlyst
Citat:
Jag får känslan av att Breivik spelat WoW, fått idén att det vore coolt om JK fanns och drömde sig iväg från det. Det baserar jag enbart på att han hette "Justitian någonting" på WoW och spelade WoW på heltid under ett år. Han har sedan tagit med sig detta i verkligheten och försökt sätta igång det hela. Men det är som sagt bara en känsla.

En sak som talar för att JK finns är kanske att hans uniformsmärke var tryckt med texten England istället för Norway, vilket han tydligen photoshoppat dit senare. Kan dock finnas andra anledningar till det.
Vad/vem är JK?
Citera
2012-04-16, 11:42
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför inte? Utgör hans åsikter en fara för allmänheten?

Klart han ska ha en riktigt rättegång, vilket han också får nu.
Men, det som är av publikt intresse först och främst är redovisningen för vad som
hänt den 22:e juli. Alltså de fakta som finns och kan redovisas.

Vilket publikt intresse finns i att höra advokater, åklagare och AB, när själva
moralen och dylikt debatteras? Jag förstår verkligen om de stänger av kamerorna
när de bitarna avhandlas.

Att höra honom babbla om att han handlat i självförsvar och mördat 56 ungdomar, är tveksamt
som publikt intresse.
Citera
2012-04-16, 11:43
Medlem
Vintergrisens avatar
Vad jag undrar är vilka som kommer att dyka upp som vittnen till ABBs fördel? Några tokiga islamister har ju namngivits, men är det några andra utöver dem, förutom möjligtvis hans mamma?

Läste på en engelsk sida att det även skulle dyka upp "högerextremister" som vittnen, men vilka skulle det vara?

Har man offentliggjort någon lista över vilka som ska vittna?
Citera
Medlem
Brillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demion
Vad/vem är JK?

Sorry, jag menade KT. Jag tänkte Justitiar Knights men det är såklart Knights Templar.
Citera
Avslutad
Jag tycker det liknar en svensk rättegång mot ngn som köpt några sömnpiller på nätet!
Citera
2012-04-16, 11:44
Medlem
Vad sa domaren "Han har hämtat saker från Age of Conan"?
Citera
Medlem
Citat:
OT men det var fin placering på den där gården han hyrde! Vid vattnet och allt. Verkar som ett skönt ställe. Antar att det kan bli svårt att hyra ut stället framöver ändå...

..og før Breivik flyttet dit, ble det plantet hasj på gården.
Citera
Bannlyst
Ska insiderjuden Fjordman vittna? Kommer det då att sändas och vara tillgängligt för allmänheten? Kommer allt att sändas live förutom när Breivik ger sin version och förhörs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in