2012-04-21, 22:11
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Här siiter en del svin och är faschinerade över Breivik. Jag har faktiskt sett och lyssnat på idioten eller snarare Djävulens högra hand och det äcklar mig att ni ens kan antyda att det han gjorde var rätt.
Han är snarare ondskan personifererad.
Det som stör mig mest är hur en domstol kan tillåta en idiot att tala så fritt som han får. En domstol skall avgöra straff/brottspåföljd som jag tidigare har skrivit ingenting annat.
Jag kommer inte att skriva mer i den här tråden,som det känns nu, för hela spektaklet äcklar mig, och vidrigheterna blir inte mindre av att en del idioter här visar förståelse för hans agerande. Fy faan säger jag bara.

Jaja lämna nu tråden din lögnhals, du har inte ett vettigt inlägg i hela tråden. Pallar du inte åsiktsfrihet din fascist?
Du har inte sett ABB då du aldrig suttit med i sal250 din lögnare.
Så schas med dig förvrängaren!
Citera
2012-04-21, 22:17
Medlem
Citat:
Det enda du har rätt i är att jag är berusad. På något sätt måste jag skaka av mig obehaget av massmördaren.

Du skulle ju inte skriva mer? Jag har även rätt i att du inte avgör vad en domstol ska och inte ska göra. Tydligen
Jag har hela tiden trott att hela Knights Templargrejen var rena fantasier men nu visar det sig ju att han verkligen varit i Liberia och troligen där träffat serbiska krigsbrottslingar. Kanske finns det andra tempelriddare därute som är redo att slå till. Spännande spännande
Senast redigerad av dnan0912 2012-04-21 kl. 22:20.
Citera
2012-04-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Är det någon som vet hur man kan skicka brev till Breivik? Att bara skriva Anders B Breivik, oslo lär ju inte funka.

Anders Behring Breivik
Postboks 150
1332 Østerås
Citera
2012-04-21, 22:21
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Anders Behring Breivik
Postboks 150
1332 Østerås

Tack. Har du skrivit till honom?
Citera
2012-04-21, 22:22
Medlem
mosucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya
Breivik: - Jeg var nesten hundre prosent sikker på at jeg ville møte kraftig motstand der som jeg ville måtte kjempe meg gjennom og kanskje dø i forsøket.

Breivik: På båten fikk Breivik fortalt at det var en politimann på øya, men at han var ubevæpnet og i sivil.

Breivik: - Jeg tenker nå har jeg egentlig fullført oppdraget mitt. Jeg har sikkert skremt hundrevis på vannet. Da er det ikke vits å fortsette. Målet var å fullføre. Hvis jeg overlevde, var det akseptabelt å overgi seg. Ble jeg forsøkt stoppet skulle jeg kjempe til døden. Jeg hadde bestemt meg for det på forhånd.

Breivik: - Okei, det er politiet og de har en snikskytter som kommer til å drepe meg hvert øyeblikk. Politiet er nok på øya nå.

Breivik: - Jeg tenkte: ønsker jeg å overleve dette her? Jeg kommer til å bli den mest forhatte personen i Norge og livet kommer til å bli et mareritt.

Breivik: - Skal jeg skyte meg selv i hodet nå? Hvis jeg skal gjøre det, må jeg gjøre det nå.

Breivik: - Men så tenkte jeg på hva jeg har skrevet i manifestet. At man skal, dersom mulig, overgi seg og kjempe videre fra innsiden av fengselet.

ser man på, man får ju då med det fetstilta anta att han i alla fall hade någon form av förberedelser ifall han eventuellt skulle klara sig! sen om det var hans egentliga baktanke eller ej att få media att uttala sig spelar ju faktiskt inte så stor roll, men jag tror inte att han alls hade fått samma effekt om han hade dött på ön, för då hade han antagligen bara stämplats som "psykiskt instabil wowspelare med högerextrema åsikter", sen hade det inte varit mer än så.
Citera
2012-04-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Tack. Har du skrivit till honom?

Nej jag håller på och författar ett brev till honom nu faktiskt.
Citera
2012-04-21, 22:29
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Här siiter en del svin och är faschinerade över Breivik. Jag har faktiskt sett och lyssnat på idioten eller snarare Djävulens högra hand och det äcklar mig att ni ens kan antyda att det han gjorde var rätt.
Han är snarare ondskan personifererad.
Det som stör mig mest är hur en domstol kan tillåta en idiot att tala så fritt som han får. En domstol skall avgöra straff/brottspåföljd som jag tidigare har skrivit ingenting annat.
Jag kommer inte att skriva mer i den här tråden,som det känns nu, för hela spektaklet äcklar mig, och vidrigheterna blir inte mindre av att en del idioter här visar förståelse för hans agerande. Fy faan säger jag bara.
Allt det där du säger är subjektivt. Finns de som tycker att dina åsikter är ren och skär ondska. De får ju en hel kultur att förfalla.
Citera
2012-04-21, 22:44
Medlem
Culprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elanin
En sak som är väldigt intressant är att norrmännen inte ens pratat om dödsstraff. I Sverige verkar stora delar utav befolkningen vilja ha det.
Jag kan säga att död straffet inte bra steg, det bästa sätt att "döda" honom som Breivik dvs. Man kallar honom psykiskt sjukt och botar honom i psykiatriska vård men ger allt för mycket olika läkemedel som gör honom riktigt "galen" och sedan när han tappar hjärnan släpper man i frihet. Så enkelt.

Vad vinner man med detta ?
Tänker man framtiden då är det bra att göra så,i framtiden I historien lär man sig honom som än galen psykopat. dvs Han blir inte förebild/hjälte till någon.
Citera
2012-04-21, 22:52
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culprit
Jag kan säga att död straffet inte bra steg, det bästa sätt att "döda" honom som Breivik dvs. Man kallar honom psykiskt sjukt och botar honom i psykiatriska vård men ger allt för mycket olika läkemedel som gör honom riktigt "galen" och sedan när han tappar hjärnan släpper man i frihet. Så enkelt.

Vad vinner man med detta ?
Tänker man framtiden då är det bra att göra så,i framtiden I historien lär man sig honom som än galen psykopat. dvs Han blir inte förebild/hjälte till någon.

Rätten i Norge kan inte ens döma till dödsstraff. Men iakttagelsen om att göra en galning/martyr av ABB lär dom nog fundera lite kring.

Detta rättsfall och det rätten har att ta ställning till är väl i paritet med quisling som jag i alla fall inte kan någonting om. Men att göra ABB till landsförrädare hade varit en riktigt lustig vändning.

Sen att några svartrockar skall göra det vitrockar inte klarar ger jag inte många ören för. Tror hela rättegången är politisk eller av nationellt intresse så juridiken/psykiatrin får stå tillbaka.

Men att han han "alla hästar hemma i stallet" är det väl ingen som tvivlar på. En beslutsam galning eller om han hade nån annan hudfärg terrorist.
Citera
2012-04-21, 23:03
Medlem
mrphonks avatar
Jonas De Geer har sammanfattat första veckan http://www.radioframat.se/2012/04/21/breivik-forsta-veckan/

Det är verkligen många frågetecken.
Citera
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosuck
...men jag tror inte att han alls hade fått samma effekt om han hade dött på ön, för då hade han antagligen bara stämplats som "psykiskt instabil wowspelare med högerextrema åsikter", sen hade det inte varit mer än så.

Han blir nog inte mer än så i historieböckerna trots allt. Lägg till narcissistisk.....
Citera
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosuck
ser man på, man får ju då med det fetstilta anta att han i alla fall hade någon form av förberedelser ifall han eventuellt skulle klara sig! sen om det var hans egentliga baktanke eller ej att få media att uttala sig spelar ju faktiskt inte så stor roll, men jag tror inte att han alls hade fått samma effekt om han hade dött på ön, för då hade han antagligen bara stämplats som "psykiskt instabil wowspelare med högerextrema åsikter", sen hade det inte varit mer än så.

självklart hade han det, läs manifestet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in