Citat:
Ursprungligen postat av Culprit
Jag kan säga att död straffet inte bra steg, det bästa sätt att "döda" honom som Breivik dvs. Man kallar honom psykiskt sjukt och botar honom i psykiatriska vård men ger allt för mycket olika läkemedel som gör honom riktigt "galen" och sedan när han tappar hjärnan släpper man i frihet. Så enkelt.
Vad vinner man med detta ?
Tänker man framtiden då är det bra att göra så,i framtiden I historien lär man sig honom som än galen psykopat. dvs Han blir inte förebild/hjälte till någon.
Rätten i Norge kan inte ens döma till dödsstraff. Men iakttagelsen om att göra en galning/martyr av ABB lär dom nog fundera lite kring.
Detta rättsfall och det rätten har att ta ställning till är väl i paritet med quisling som jag i alla fall inte kan någonting om. Men att göra ABB till landsförrädare hade varit en riktigt lustig vändning.
Sen att några svartrockar skall göra det vitrockar inte klarar ger jag inte många ören för. Tror hela rättegången är politisk eller av nationellt intresse så juridiken/psykiatrin får stå tillbaka.
Men att han han "alla hästar hemma i stallet" är det väl ingen som tvivlar på. En beslutsam galning eller om han hade nån annan hudfärg terrorist.