Jag har för andra gången på 2 år lämnat in min dysfunktionella X10i (Xperia sony ericsson)
pga fel med laddning, då den inte laddar när jag stoppar in laddkontakten, detta är inte första gången, exakt samma fel för exakt ett år sedan.
Då fixade dem det, de böt ut diverse delar i telefonen och den har fungerat OK tills för några veckor sen då jag märkte att jag enbart kunde ladda telefonen i vissa positioner, dvs jag var tvungen att hålla i laddaren på ett visst sätt för att den skulle ladda.
Så jag lämnade in den, och efter 5 arbetsdagar kommer mailet att det är självförvållat och skulle kosta mig 1.600 att laga. Anledning? Enligt mailet - "Limmad laddkontakt"
Detta stämmer absolut inte, jag förstår inte hur jag skulle bemästra tekniken att pula med en telefon då jag varken besitter kunskap eller verktyg som krävs för det. Så detta stämmer inte. Däremot kan jag tänka mig att det är DEM som lagat min laddkontakt med lim sist jag lämnade in den.
Tror tyvärr att det är omöjligt för dig att få rätt. Var lämnade du in den, var det på samma ställe som första gången? Bra att veta vilka man ska undvika.
Har du garanti kvar? Om du har så måste dom bevisa att det är du som förstört den annars är det konsumentköpslagen som gäller och då måste du bevisa att det är inte du som förstört den och det är i praktiken väldigt svårt.
Har du garanti kvar? Om du har så måste dom bevisa att det är du som förstört den annars är det konsumentköpslagen som gäller och då måste du bevisa att det är inte du som förstört den och det är i praktiken väldigt svårt.
Yes, jag lämnade in den precis innan garantin gick ut så den gäller fortfarande.
Då kan jag be dem Bevisa att felet är mitt alltså?
Då kan jag be dem Bevisa att felet är mitt alltså?
Är väl typ det de har gjort, de påstår att kontakten är limmad och att du gjort det, försök få tag på dokumentation om hur felet lagades första gången.-