Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-12-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seykalajast
There are 2 different Rebby.
The original is Rebby_fox.
The New is Rebby.fox.

The New one claimed in the bedömning that his/hers Only goals was to expose the first one as a fraud, but now the new one act more or less the same way as the first one... so who knows if one, both or none of them really have legit info regarding Avicii.
I know this. I don't mean the original, in my opinion she was ok, although we sometimes had different opinions.
It's the second one 'rebby.fox' who steals private documents and pictures to post them in her account.
Citera
2018-12-05, 18:39
Medlem
Fortfarande inga egentliga fakta om varför han tog sitt liv. Han var kanske drogberoende? Kanske utbränd och led av psykisk ohälsa okej och om man blandar det med att hans vänner kanske inte var det bästa för honom plus hans fysiska sjukdomar blir det nog rätt smärtsamt. Men han had ju kunnat bryta med dom och bara vila i 20 år han var hur rik som helst? Kanske låter jag ignorant men jag fattar verkligen inte. Något måste utlöst det? Eller
? Fattar inte hur det kunde så långt att han inte såg något annat alternativ än att skära av sig halsen med en glasbit i Oman.
Citera
2018-12-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Fortfarande inga egentliga fakta om varför han tog sitt liv. Han var kanske drogberoende? Kanske utbränd och led av psykisk ohälsa okej och om man blandar det med att hans vänner kanske inte var det bästa för honom plus hans fysiska sjukdomar blir det nog rätt smärtsamt. Men han had ju kunnat bryta med dom och bara vila i 20 år han var hur rik som helst? Kanske låter jag ignorant men jag fattar verkligen inte. Något måste utlöst det? Eller
? Fattar inte hur det kunde så långt att han inte såg något annat alternativ än att skära av sig halsen med en glasbit i Oman.
Någonting måste också utlöst hans psykiska ohälsa kanske att vara missförståd plus missbruk utnyttjad och utbränd
? Fan svårt att få något riktigt svar han hade alla möjligheter jag tror verkligen även han hade kunnat bli lycklig.
Citera
2018-12-05, 18:58
Medlem
Pavics avatar
Killen knarkade friskt..
Jag vet själv vad han brukade handla utav oss när han var i stan.
Det var inga små mängder han tog..

Vi brukade tippa när han skulle dö, jag trodde han skulle bli en 27:a som alla andra stora artister.

Sen ska tilläggas att Tim hatade knark, men var det utskrivet av en läkare så ansåg han det inte som knark.
Citera
2018-12-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf
Hur gammal är han? Ser inte ut att vara äldre än max 18. Vacker var han inte direkt heller, tycker hans musik låter som vilken elektronisk popmusik som helst. Hör ingen skillnad på det och basshunter.
Rätt kul att läsa ditt inlägg så här ganska många år efter, och hur fel du hade med tanke på hur stor han blev och hur olikt hans musik är jämfört med basshunter 😂😂😂 men det kunde ju inte du veta... En annan fråga. Vet någon annan här vilken skola han gick i under grundskolan?
Citera
2018-12-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pavic
Killen knarkade friskt..
Jag vet själv vad han brukade handla utav oss när han var i stan.
Det var inga små mängder han tog..

Vi brukade tippa när han skulle dö, jag trodde han skulle bli en 27:a som alla andra stora artister.

Sen ska tilläggas att Tim hatade knark, men var det utskrivet av en läkare så ansåg han det inte som knark.
Du som verkar veta så mycket om honom, vilken typ av medicin tog han och hur stora doser (mg)?
Citera
2018-12-05, 21:24
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Rätt kul att läsa ditt inlägg så här ganska många år efter, och hur fel du hade med tanke på hur stor han blev och hur olikt hans musik är jämfört med basshunter 😂😂😂 men det kunde ju inte du veta... En annan fråga. Vet någon annan här vilken skola han gick i under grundskolan?

Östra Real om jag minns rätt
Citera
2018-12-05, 21:27
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Du som verkar veta så mycket om honom, vilken typ av medicin tog han och hur stora doser (mg)?

Han brukade handla subutex, ksalol, rivotril, bensedine, elvanse och metamina.
Ärligt talat så köpte han det vi kom över. Kunde också vara diverse hostmediciner. Allt som kom från apotek. Jag reagerade som gammal i gemet på hans doser.

Han åt på en dag:
210-280mg elvanse + en näve metamina.
24mg subutex.
20-40mg rivotril.
20-30mg ksalol.

Bensedine brukade han inte äta utan dessa gav han till något i sitt team.
Har ganska bra koll på hela gänget snorvalpar som han hängde med och vad dessa knarkade...
Citera
2018-12-05, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Om man som han inte har någon familj, ingen arbetsplats att gå till, har beroendeproblematik, är ordentligt utbränd och har fysiska sjukdomar så tror jag det är lätt att hamna i ett svart hål. Då spelar nog pengar och berömmelse ingen roll. Efter att ha läst den här tråden i ett halvår nu så har jag fått en ganska bra bild och jag tycker inte längre det är så konstigt att han inte orkade längre. Så himla synd att han inte bröt upp innan det var för sent. Känns så ledsamt...
Citera
2018-12-05, 22:31
Medlem
För mig har Tims död spelat en stor roll. Jag har fått ett nytt perspektiv där jag inser att "framgång" inte betyder framgång. Jag tar inte allt på lika stort allvar som innan. Det är så oerhört tragiskt att han inte finns bland oss längre. Detta kanske är nonsens men för mig känns det så i alla fall.
Citera
2018-12-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pavic
Han brukade handla subutex, ksalol, rivotril, bensedine, elvanse och metamina.
Ärligt talat så köpte han det vi kom över. Kunde också vara diverse hostmediciner. Allt som kom från apotek. Jag reagerade som gammal i gemet på hans doser.

Han åt på en dag:
210-280mg elvanse + en näve metamina.
24mg subutex.
20-40mg rivotril.
20-30mg ksalol.

Bensedine brukade han inte äta utan dessa gav han till något i sitt team.
Har ganska bra koll på hela gänget snorvalpar som han hängde med och vad dessa knarkade...

Snorvalparna skakar av oro. Jobbar med att dom ska visa som att dom är normala. Alla vet och bra att du delar. Kommer att bli knas. Tysta har dom varit som möss fast alla vet.
Citera
2018-12-06, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
För mig har Tims död spelat en stor roll. Jag har fått ett nytt perspektiv där jag inser att "framgång" inte betyder framgång. Jag tar inte allt på lika stort allvar som innan. Det är så oerhört tragiskt att han inte finns bland oss längre. Detta kanske är nonsens men för mig känns det så i alla fall.
Det verkar som om många, många människor känner som du, inklusive jag själv. Det är nåt med Tim och med hans historia som griper tag i oss. Och det är nåt med det där att hans önskan om framgång visade sig leda rätt ner i mörkret, som gör att vi kan ifrågasätta vår egen och alla andras syn på vad framgång är. Trots att han levde ett exceptionellt liv kan vi känna igen något av oss själva i honom och i hans musik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in