Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-07, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpen22
Asså hans sexuella läggning är väl ändå ngt som han ska ha för sig själv? Asså var är respekten när man diskuterar en död mans läggning?
Ja, det kanske är lite onödigt.
Citera
2018-06-07, 13:48
Medlem
TBs nära relationer är egentligen inget som angår någon annan, men den gränsen har ju redan klivits över rejält i diskussionen om flickvänner. Flickvänner eller pojkvänner spelar väl ingen roll. Och om man ska förstå vad som hände är ju de nära relationerna relevanta.
Citera
2018-06-07, 13:49
Medlem
"Läggning" låter ju som ett begrepp från stenåldern, ungefär.
Citera
2018-06-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaktothegrove
Det ser ut som att det är Tims ”housekeeper”, el vad man ska kalla det, från LA som är med på den här bilden. Om det är det så gör det mig sååååå glad! Fint att hon kommit till Sverige för att umgås med hans vänner. Nån som vet/ser om det är hon?

https://instagram.com/p/BjA0l9FlESJ/

Edit: hon är med i hans insta story i slutet här:
https://youtu.be/YIFXVH-iBNA

Ja men visst är det hon! Det gör mig rörd till tårar, specielllt eftersom man skriver Family ❤️ Så fint.
Citera
2018-06-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
TBs nära relationer är egentligen inget som angår någon annan, men den gränsen har ju redan klivits över rejält i diskussionen om flickvänner. Flickvänner eller pojkvänner spelar väl ingen roll. Och om man ska förstå vad som hände är ju de nära relationerna relevanta.
Ja men för det betyder det inte att man behöver kliva över den mer? Tim var en person som inte ville ha den här uppståndelsen om hans privat liv. och det spelar ingen roll eller om han var hetro, bi eller gay man diskuterar fan inte människors läggning speciellt inte döda som inte kan stå upp för sin sak!
Citera
2018-06-07, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckendo83
Är fortfarande så himla sorgsen för Tim 😔 Kan inte låta bli att titta på hans senaste bilder och man kan se på hans ansiktsutryck att han inte va lycklig. Han ser tärd och trött ut, sliten... Önskar jag kunde gjort något 🖤

Gör något för alla ensamma som står och väljer mellan spåret och att lägga in sig på en akut som är 35 grader varmt och få blänge in i en vit vägg. Jag förstår att man kan sakna personen då det känns bra att identifiera sig med kändisar då det liksom höjer upp en själv. Men kom igen... var ärlig.

Jag kan förstå att alla kan må dåligt, men i detta fallet har jag oerhört svårt att relatera, måste ha varit hans första depression och något yttre tänker jag mig. För lets face it med alla de tillgångarna.

Sedan undrar jag hur många nära vänner han hade? Detta är en fördom, men är man rik kanske man mest får ytliga vänner och då pratar man kanske inte känslor. Många kände människor redogör ju för att deras bekanta försvann när pengarna försvann. Givetvis har man ett ansvar själv vad det är för vänner man skaffar sig.

Tråkigt att han kände sig tvungen att ta sitt liv, men ni som inte kan gå vidare bör fundera över vad det är som driver er, ganska så säker på att det inte är medkänsla.
Senast redigerad av Finablonda 2018-06-07 kl. 19:47.
Citera
2018-06-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finablonda
Gör något för alla ensamma som står och väljer mellan spåret och att lägga in sig på en akut som är 35 grader varmt och få blänge in i en vit vägg. Jag förstår att man kan sakna personen då det känns bra att identifiera sig med kändisar då det liksom höjer upp en själv. Men kom igen... var ärlig.

Jag kan förstå att alla kan må dåligt, men i detta fallet har jag oerhört svårt att relatera, måste ha varit hans första depression och något yttre tänker jag mig. För lets face it med alla de tillgångarna.

Sedan undrar jag hur många nära vänner han hade? Detta är en fördom, men är man rik kanske man mest får ytliga vänner och då pratar man kanske inte känslor. Många kände människor redogör ju för att deras bekanta försvann när pengarna försvann. Givetvis har man ett ansvar själv vad det är för vänner man skaffar sig.

Tråkigt att han kände sig tvungen att ta sitt liv, men ni som inte kan gå vidare bör fundera över vad det är som driver er, ganska så säker på att det inte är medkänsla.
Är det så jävla vanligt bland manliga kompisar att verkligen prata känslor på djupet, oavsett kändisskap eller inte? Kan vara en anledning att de flesta som tar livet av sig är män.
Citera
2018-06-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Har tittat ett par gånger på I.Adrians intervju om Tims bortgång, intressant egentligen det hon säger, eftersom hon faktiskt kände honom rätt väl..
Dels att hon sa att de kände till att där varit mycket problem, men även att hon önskade att han haft någon som bara ville ha honom....fint sagt, sorgligt dock...
Vill någon länka den intervjun
Citera
2018-06-07, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Är det så jävla vanligt bland manliga kompisar att verkligen prata känslor på djupet, oavsett kändisskap eller inte? Kan vara en anledning att de flesta som tar livet av sig är män.

Nej de flesta människorna är svin. Själv pratar jag hellre känslor än om vädret, men så är jag också extremt sällsynt.

Svarade förresten i en tråd av Aviici 2007. Så innan ni börjar skrika om att jag är oempatisk kan jag bara säga att jag har hjälpt aaviiichin mer än vad ni har gjort.
Men om jag ska vara fullt seriös så menar jag det jag skrev ovan, människan hade ångest och mådde dåligt, det sitter i detta nu tusentals på psyken runt om i Sverige (det borde väl vara en korrekt uppskattning, jag menar om det får plats 100 på varje sjukhus, hur många psyken finns det?). Nåväl, det sitter massor av människor med ångest i Sverige. De är dock inte kände och då blir ångesten bara tråkig och jobbig, för personen har ingen fame. Här har jag brutit ner ungefär allting.
Senast redigerad av Finablonda 2018-06-07 kl. 20:21.
Citera
2018-06-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom

Bra sagt! 85% begås av män.
Citera
2018-06-07, 21:57
Medlem
Är det ingen som har varit till familjegraven i sthlm och tittat om den nyligen är rörd?
Om det är Skåne som gäller är det nångon som vet var isf?
Vecka två i Juni är snart slut.
Citera
2018-06-07, 22:49
Medlem
Jag vill lyfta Tims syster Lindas insamling igen, in och skänk en gåva, man kan vara anonym och beloppet är valfritt. Såg att hon satt 28.000 kr som mål med insamlingen, så rörande då det säkert är för han blev 28 år 💔

https://egeninsamling.suicidezero.se/fundraisers/min-fodelsedagsinsamling-forlangs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in