Citat:
Ursprungligen postat av
viktigt01
Jag uppfattade det som att alla var där.
Jag hoppas verkligen att mitt inlägg givit tillräckliga svar och stoppar ovärdiga spekulationer.
Jag väntade ett dygn innan jag fick informationen... och funderade varför jag skulle skriva och till vilket syfte och utan att det blir " sensation". Jag lät det sjunka in och kom fram till att skriva på ett sätt så att det inte "rör om i grytan" och inte triggar ytterligare spekulationer. Och framförallt på ett sätt som tar hänsyn till familjen och till Tims vänner.
Jag har i likhet med alla andra blivit djupt berörd.
Tack för info! Tyvärr finns det de som aldrig slutar spekulera eftersom det är deras livsluft. Men vi kan ju alltid hoppas att det blir lite lugnare nu.
Det låter typiskt Tim att sitta 7 timmar och meditera. Han kunde ju sitta halva dygn och mer framför datorn med sin musik utan att äta eller vila. Han gick så helt in i det.
Jag googlade lite och hittade flertalet varningar om vad som kan hända vid meditation. Problemet är att en del som utfärdar varningen är kristna som ser sin religion hotad av buddhismen.
Uppenbart är dock att många, inklusive läkare och psykologer, anser att meditation KAN vara farligt, särskilt för sköra individer. Man påverkar psyket och kan få upplevelser och sinnesförändringar som man inte kan hantera.
Var Tim buddhist? För mig har det alltid känts som en kylig religion.
Så extra sorgligt om ett oskyldigt sökande efter frid ledde till att han tog sitt liv.
Vem vill inte ha frid liksom. Men att det skulle sluta på detta sätt