Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-02, 22:18
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2
Kolla på hans dokumentär så behöver du inte längre fråga "varför?"

Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Som någon skrivit, dödsfallet inträffade 6 månader efter han to Auaschua (?) i peru.

Tydligen inträffar de flesta självmorden runt 6 månader efter kuren.

Om det är sant förklarar det ju en hel del
Det var Tims psykiska ohälsa som fick honom att ta livet av sig, inte någon drog han tog för ett halvår sedan.
Senast redigerad av ant' 2018-05-02 kl. 22:21.
Citera
2018-05-02, 22:35
Medlem
Ett roligt klipp med Chris Martin (sångaren i Coldplay) om Avicii: https://twitter.com/coldplayxtra/status/990541615352729600
Citera
2018-05-02, 22:48
Medlem
freth03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sollidatt
Sommar med S1 som i sin tur är Jonas Knutssons - Hymn från 1994... Rätt ska vara rätt 😉

https://open.spotify.com/track/0jwcJ3pL9EqENBGRwiYXSu?si=Zbxs7E5lR9myS3OCJdVMPQ

Sant! Troligtvis därifrån han köpt rättigheterna och inte från "S1" haha.

Någonting säger mig dock att Tim nys om melodin från S1 - Sommar. Han är i den åldern - min ålder - och de flesta i min ålder känner igen den låten.
Usch, det är dessa saker som får en att känna sig så extra nära Tim utan att känna honom.
Citera
2018-05-02, 22:54
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
Vilka var vännerna som var med honom i Oman förutom Frederik B?

Citat:
Ursprungligen postat av skorpan102
Fredrik Boberg, Sean Eriksson, Awat, lucas m.fl

Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
Tack! Men det är bara Frederik som gjort inlägg på IG om att dem befunit sig där? Hemlig resa jämfört med tidigare resor??

Citat:
Ursprungligen postat av skorpan102
Nej S.Eriksson la även upp en instastory från Oman. Och alla andra grabbarna är ej aktiva på instagram som dessa två herrar. En av dom har till och med inte ens insta.

Var inte även Jean med på resan? Dagen efter Tims död var jag inne och kolla på Jeans insta och jag tror att det var under lördag kväll som han la upp en story på havet och månen och geotaggade Muscat. På söndagen la han upp en bild på sin story på flygplatsen i Muscat.
Citera
2018-05-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leedogustav
Vet att han körde Ketamine ett tag och sen via ryktesväg att det även brukades koks.

I dokumentären så får han Ketamin, i droppet på sjukhuset.
Citera
2018-05-02, 23:02
Medlem
Förövrigt så älskar jag trådstartaren som för flera år sen börjar tråden med kärlek : Vad har vi för skvaller om den här lille smarrebiten? Tim var faktiskt en liten smarrebits ängel som vi hade äran att få ta del av en stund ❤️. Tack för det till han hans fina föräldrar som han sa här på FB var världens bästa och stöttade honom i allt som sextonårig helt vanlig tonåring🙌. Min tonåringa son hade med säkerhet inte sagt det om mig då...
vi skall vara glada att vi fick ta del av Tim och hans begåvning den tid vi fick. Och sluta förnedra hans vänner nu. Han älskade dom.
Citera
2018-05-02, 23:03
Medlem
Xfiless avatar
Ett av hans ex, Emily, vars tre senaste bilder är på Tim kallade honom för en wack ass DJ 2015 i en kommentar på instagram.

http://sv.tinypic.com/r/dqkah2/9
Citera
2018-05-02, 23:06
Medlem
Truthseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseaker
Tog mig 4 dagar att bli medlem men mina tankar var samma som dina gällande omständigheterna så fort jag hörde att han provat ayahuasca och sapo.
Ska leta på nätet om jag hittar dokumentet men tveksam eftersom det var säkert mer än tio år sedan och kommer inte ihåg vilken fransk kanal det var. Hittar jag den eller liknande återkommer jag definitivt med länken.

Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Kolla på hans dokumentär så behöver du inte längre fråga "varför?"

Det var Tims psykiska ohälsa som fick honom att ta livet av sig, inte någon drog han tog för ett halvår sedan.

Ledsen om du missförstod mig.

Har aldrig ifrågasätt varför, det är helt uppenbart och jag har naturligtvis sett dokumentärerna. Fråga gärna innan du antar.

En annan medlem undrade om ayahuaskans inverkan och jag svarade.

Läser du inläggen i sin helhet ser du att jag inte har skrivit att det var på grund av ayahuascan som Tim tog sitt liv.

Jag vill nu gärna tillägga att gällande Tim, var ayahuascan antagligen inte anledning till, men möjligen en bidragande faktor till, eller möjligen droppen som fick bägaren att rinna över, eller inte..

Anledningen till att jag skrev om Ayahuascan är att i en situation som Tim var i kan den inverka mycket negativt. Samt att på många engelska Websiter verkar anyahuskan glorifieras idag. Samtidigt som på fransk talande siter framhävs att flertalet resenärer dör per år under ceremonin. Men det är en annan historia.

Såg någons en dokumentär där Tim vid 5/6 års ålder gravallvarligt frågar sin mamma vad lycka är.

Han var en otroligt djup och känslig person som uppenbarligen sökte svar.

Jag har aldrig ifrågasatt varför...
Citera
2018-05-02, 23:12
Medlem
freth03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Alltså. Om jag inte berättar vet ingen att jag har ångestattacker, depression, ocd, är sjukskriven osv. Det behöver inte synas utåt what so ever. Han tog sitt liv, uppenbarligen mådde han inte bra.

Han föräldrar berättar att han hade det jobbigt och ringde hem. Du jämför sig själv med familj och vänner. Kom igen.

Bilden du har av deprimerade/ångestfyllda människor är fel. Ingen hade vetat att jag mådde dåligt om jag ej skrev om det. Instastories, poster på en offentlig insta, korta citat i Aftonbladet säger INGENTING om personens mående. Nada. Zero. Noll.

Förmodligen kände han dessutom skam för att han mådde dåligt. Han hade ju allt utåt. Han hade slutat för han mådde dåligt och ändå blev det inte bra.

Skulle du vara en vän till Tim hade du aldrig skrivit i ett forum om honom.

Du kan nog ha rätt i allt du skriver, var kanske otydlig.
Jag har följt Tim på nära håll i den bemärkelsen att jag har följt han på sociala medier (inte IRL, förutom konserter).
Det stämmer säkert att det ofta inte syns att en person mår dåligt genom sociala medier.
Men för Tim syntes det tydligt att han mådde dåligt en period. Speciellt i slutet av turnerandet samt efter sitt turnerande. Under turnerandet doldes hans ohälsa väldigt bra av de han arbetade med.
Det är det enda jag ställer i relation till vad jag sett de senaste 1-2 åren.
Citera
2018-05-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseaker
Såg någons en dokumentär där Tim vid 5/6 års ålder gravallvarligt frågar sin mamma vad lycka är. Han var en otroligt djup och känslig person som uppenbarligen sökte svar. Jag har aldrig ifrågasatt varför...

Jag såg en intervju med Tims pappa där han berättade att Tim var rädd för allt som liten. Han ville inte ens gå på cirkus efter han inte "kände" clownerna.
Citera
2018-05-02, 23:14
Medlem
Radovan665s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Ett av hans ex, Emily, vars tre senaste bilder är på Tim kallade honom för en wack ass DJ 2015 i en kommentar på instagram.

http://sv.tinypic.com/r/dqkah2/9

Fan vad äckliga dessa tjejer är som rider på hans död för fame.
Citera
2018-05-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Jag såg en intervju med Tims pappa där han berättade att Tim var rädd för allt som liten. Han ville inte ens gå på cirkus efter han inte "kände" clownerna.

Intressant, han nämner något liknande om det i sina egna inlägg här på FB.

[...] Nu är det så att jag i övrigt är en extremt nojjig person, jag kan bli orolig för i stort sett allting som kan döda mig, brukar ofta ha tvångstankar knutna till just dessa nojjor"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in