Citat:
Ursprungligen postat av
Truthseaker
Tog mig 4 dagar att bli medlem men mina tankar var samma som dina gällande omständigheterna så fort jag hörde att han provat ayahuasca och sapo.
Ska leta på nätet om jag hittar dokumentet men tveksam eftersom det var säkert mer än tio år sedan och kommer inte ihåg vilken fransk kanal det var. Hittar jag den eller liknande återkommer jag definitivt med länken.
Citat:
Ursprungligen postat av
ant'
Kolla på hans dokumentär så behöver du inte längre fråga "varför?"
Det var Tims psykiska ohälsa som fick honom att ta livet av sig, inte någon drog han tog för ett halvår sedan.
Ledsen om du missförstod mig.
Har aldrig ifrågasätt varför, det är helt uppenbart och jag har naturligtvis sett dokumentärerna. Fråga gärna innan du antar.
En annan medlem undrade om ayahuaskans inverkan och jag svarade.
Läser du inläggen i sin helhet ser du att jag inte har skrivit att det var på grund av ayahuascan som Tim tog sitt liv.
Jag vill nu gärna tillägga att gällande Tim, var ayahuascan antagligen inte anledning till, men möjligen en bidragande faktor till, eller möjligen droppen som fick bägaren att rinna över, eller inte..
Anledningen till att jag skrev om Ayahuascan är att i en situation som Tim var i kan den inverka mycket negativt. Samt att på många engelska Websiter verkar anyahuskan glorifieras idag. Samtidigt som på fransk talande siter framhävs att flertalet resenärer dör per år under ceremonin. Men det är en annan historia.
Såg någons en dokumentär där Tim vid 5/6 års ålder gravallvarligt frågar sin mamma vad lycka är.
Han var en otroligt djup och känslig person som uppenbarligen sökte svar.
Jag har aldrig ifrågasatt varför...