Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-25, 01:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Jag tror att det som hände i fredags har varit på G en längre tid, om man läser inläggen i tråden för ett par år sen så spekulerades det i allt möjligt från ett kommande självmord och ett pågående tungt missbruk.

(FB) Skvaller om DJ:n Avicii (Tim Bergling), död 2018-04-20

Det finns också en skribent som verkar ha siat rätt om kommande händelser, ibland är flashback en skrämmande bra plattform för att hämta information.

Inget om om Avicii själv nu för han var en mycket duktig musiker och producent men varningssignalerna har funnits i rätt många år nu, det som hände var tyvärr ingen överraskning.
Citera
2018-04-25, 02:04
Medlem
Mufffs avatar
Till er som är övertygade om att managern Ash är en stor faktor till att Tim till slut dog kan jag rekommendera denna dokumentär, som ger en mer nyanserad bild av deras relation: https://www.youtube.com/watch?v=hHPLLOcG4gw

Den finns i tre delar och den släpptes när han fortfarande var mitt inne i turnélivet. I andra delen säger han tydligt att Ash inte pushar honom för hårt, utan att han helt enkelt tycker det är så kul att han inte märkte att det var för mycket förrän det var för sent. Sen kan det blivit värre några år senare, självklart, men man får ändå en lite annan uppfattning av honom.
Citera
2018-04-25, 02:21
Medlem
Shit vilken grym musiker han var, ni som anklagar hans släkt för något av hans bortgång att göra kan börja om årskurs 1 eller något.

Vila i frid Tim, du lever vidare i din musik för alltid.
Citera
2018-04-25, 02:37
Medlem
MrsVanity1s avatar
Ev att familjen vill att man ska komma ihåg Tim och Tims musik ,ej ev oavsiktlig överdos.

Då bukspottkörteln var så.dålig form så behöver det bara vara att han tog smärtstillande mot smärtor och tagit EN drink.

Men problemet är att överdos låter så "negativt" i vissas ögon så dom kanske vill låta minnet av Tim vara som det är.Inte "solka" ner det.

Men håller med om att spekulationerna bara ökar.
Citera
2018-04-25, 02:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Ev att familjen vill att man ska komma ihåg Tim och Tims musik ,ej ev oavsiktlig överdos.

Då bukspottkörteln var så.dålig form så behöver det bara vara att han tog smärtstillande mot smärtor och tagit EN drink.

Men problemet är att överdos låter så "negativt" i vissas ögon så dom kanske vill låta minnet av Tim vara som det är.Inte "solka" ner det.

Men håller med om att spekulationerna bara ökar.

Blir ju rentav absurt. En 28-åring åker ner till Oman dör av "naturliga orsaker" punkt slut. Jo det vore liksom det bästa från turisthänseende för Oman än att han söp ihjäl sig i Oman eller hade ihjäl sig i Oman. Men eftersom de inte avslöjar sk naturlig död om det nu vore stroke t.ex så återstår bara det andra. Återstår hur länge de kan försöka dölja detta.

Grejen är ju att han var såpass stor att man tyvärr inte kan dölja det. I den bästa av världar om vi säger han söp ihjäl sig så borde det var han och hans familj ensak. Men såpass känd folk kommer fråga och fråga tills de får rätt svar.
Citera
2018-04-25, 03:29
Medlem
Det lär finnas hemliga sjukdomar, kanske hade han en sådan, då talar de inte om vad det var.. ?
Citera
2018-04-25, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysiz
11 juli 2017, på Tims instagram ser man honom i Amazonas jungel trippa på grodor,

Giftet grodorna utsöndrar är typ 5x starkare än LSD,
Många åker på liknande resor för att försöka bli av med svår trauma i livet.
Dagen efter postar han bilder när dom tillagar Ayahuasca, vilket gör att du typ ligger och spyr och trippar sönder i flera dagar.. sägs också kunna hjälpa svår trauma..

Uppenbarligen gillade han droger,
Även tyngre droger..
Inte helt omöjligt att han dog av en överdos ketamin..
Ketamin sägs ju kunna bota depression,
Om inte annat gissar jag på överdos eller självmord,

Att polisen kunde fastslå så snabbt att ingen brottsmisstanke gällande hans död fanns så tyder det på att hans död tydligt och snabbt kunde bindas till någon annan anledning,
Att inte gå in på dödsorsak med respekt till familj brukar tyda på självmord eller överdos.

Det ska jävligt mycket till för att dö av Ketamin.
Citera
2018-04-25, 05:23
Medlem
johnthedickholmess avatar
Naivt att inte berätta om dödsorsaken. Otroligt naivt. Här pratar vi om en av världens högsta rankade Dj:s som dessutom har världens mest nedladdade låt på Spotify. Det blir ju bara en massa knasiga spekulationer. Bättre de snabbt går ut med orsaken så folk kan lämna det där bakom sig. Det är väl skitsamma det blev självmord, överdos, pajad buksottköttel eller annat.

Det som utesluter självmord är ju att han precis gjort klar ny skiva. Då vill han ju givetvis se hur den tas emot. Det jag däremot undrar, här kanske det finns någon läkare i tråden som vet? Han hade ju haft inflammation i bukspottkörteln, ett livsfarligt tillstånd vad jag förstått. Som kan ge men för resten av livet. Att då åka och inta ayahuasca? Hur kan det påverka en fysiskt? Man spyr väl mycket och det förgiftar väl kroppen? Och psykiskt när man går på så mycket ångestdämpande?
Citera
2018-04-25, 05:48
Medlem
Pie021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det ska jävligt mycket till för att dö av Ketamin.

strö på alkohol och opiater också. kollar du på svt dokumentären så förstår man mer
Citera
2018-04-25, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basswood
kanske lite off-topic men vet någon vilken låt det är som spelas i bakgrunden på dokumentären (True Stories) vid ca 1:16:20?

Jag undrar även om låten ca 54 min in i samma som ovanstående. Någon som vet?
Citera
2018-04-25, 06:25
Medlem
Jag tycker nog syrrans uttalande säger det mesta: vad, vad vad, varför, varför, varför....
Han tog livet av sig helt enkelt.
Det är grymt sorgligt, så fin kille han verkade vara.
Citera
2018-04-25, 07:09
Medlem
ColaKexs avatar
Bianca Ingrossos utspel: Avicii var min brors bästa vän. Börjar bli ganska trött på och se denna människa i alla sammanhang.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1geg8/bianca-ingrosso-om-avicii-han-var-min-brors-basta-van
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in