Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-07, 11:12
Medlem
Är entouraget på nåt sätt involverade i minneskonserten, eller har familjen börjat ta avstånd? När man lyssnar på Klas få intervjuer efter Tims bortgång, verkar han iaf inte vara bitter på dem i dagsläget
Citera
2019-09-07, 11:16
Medlem
Gd, är entouraget på nåt sätt involverade i minneskonserten? Är Tims föräldrar och bröder numer lite bittra på de flesta i entouraget, eller är de såpass förlåtande och vill inte lägga skulden på dem?
Citera
2019-09-07, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goaldigger
ja
Jag förstår att du inte kan säga något.

Men tänk detta hemlighetsmakeri kring Tim och hans död! Det är ju inte konstigt att folk spekulerar kring allt möjligt allt från mord, till att han lever på en öde ö, od, mm.
Citera
2019-09-07, 11:28
Medlem
Såg dokumentären om självmord som Narakaa länkade och fick mig en hel del tankar och frågor.

@goaldigger och ludde

När Tim var 16-17 år gammal så rökte han på för första gången och sneade stenhårt som egentligen blev en trigger för den ångest han började känna. Han började gå hos en socionom på BUP och hans brors kompisar som är psykologer.

1. Blev det aldrig fastställt om han hade någon form av diagnos?

2. Visste hans föräldrar om att han hade dessa tankar med ångest och depersonalisation?

3. Vet ni om han hörde röster? Ted Gärdestad som också var en briljant musiker hörde röster och personer som Tim och Ted som kunde skapa otroliga melodier, kanske får såna här bi-effekter när man är så duktig musikaliskt.

Ända sedan min kusin försökte ta sitt liv Januari 2018 har jag varit extremt intresserad av att veta mer om varför folk begår självmord. Personen i fråga kan må väldigt dåligt men man tror liksom aldrig att personen är så pass dålig att dom överväger att ta sitt liv. Även fast man rekommenderar personen att söka hjälp för sina mentala problem så går måendet i vågor och i min kusins fall så väntade hon alltid ut dom dåliga perioderna och dämpade det genom att ständigt arbeta. Hennes föräldrar var inte så stöttande heller utan var mest irriterade över hennes hälsa: "Hur kan du vara deprimerad? Du har allt du kan tänka dig. Vi reser flera gånger om året och du får vilka kläder du vill". Precis som det skulle hjälpa mot ångesten.. Men därav mina frågor.
Citera
2019-09-07, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rambo77
Är entouraget på nåt sätt involverade i minneskonserten, eller har familjen börjat ta avstånd? När man lyssnar på Klas få intervjuer efter Tims bortgång, verkar han iaf inte vara bitter på dem i dagsläget
inte involverade d tar avstånd o försöker hedra sin son
Citera
2019-09-07, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skulleway
Jag förstår att du inte kan säga något.

Men tänk detta hemlighetsmakeri kring Tim och hans död! Det är ju inte konstigt att folk spekulerar kring allt möjligt allt från mord, till att han lever på en öde ö, od, mm.
varför tror d e hemlighetsmakeri
Citera
2019-09-07, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tresktomte
Såg dokumentären om självmord som Narakaa länkade och fick mig en hel del tankar och frågor.

@goaldigger och ludde

När Tim var 16-17 år gammal så rökte han på för första gången och sneade stenhårt som egentligen blev en trigger för den ångest han började känna. Han började gå hos en socionom på BUP och hans brors kompisar som är psykologer.

1. Blev det aldrig fastställt om han hade någon form av diagnos?

2. Visste hans föräldrar om att han hade dessa tankar med ångest och depersonalisation?

3. Vet ni om han hörde röster? Ted Gärdestad som också var en briljant musiker hörde röster och personer som Tim och Ted som kunde skapa otroliga melodier, kanske får såna här bi-effekter när man är så duktig musikaliskt.

Ända sedan min kusin försökte ta sitt liv Januari 2018 har jag varit extremt intresserad av att veta mer om varför folk begår självmord. Personen i fråga kan må väldigt dåligt men man tror liksom aldrig att personen är så pass dålig att dom överväger att ta sitt liv. Även fast man rekommenderar personen att söka hjälp för sina mentala problem så går måendet i vågor och i min kusins fall så väntade hon alltid ut dom dåliga perioderna och dämpade det genom att ständigt arbeta. Hennes föräldrar var inte så stöttande heller utan var mest irriterade över hennes hälsa: "Hur kan du vara deprimerad? Du har allt du kan tänka dig. Vi reser flera gånger om året och du får vilka kläder du vill". Precis som det skulle hjälpa mot ångesten.. Men därav mina frågor.

han trodde på livet efter döden o kunde styra från ovan
Citera
2019-09-07, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tresktomte
Får verkligen hoppas det. Hade varit sjukt osmakligt om David Guetta öppnat upp med Never Be Alone med Morten (som han gjort på alla sina set i år) med tanke på hur folk har reagerat mot Morten.

Ja precis! Dessutom lär ju varje dj få max typ 10-15min set eftersom de även ska klämma in alla live-framträdanden mm på två timmar. Ska bli väldigt intressant att se upplägget på kvällen!
Citera
2019-09-07, 12:14
Medlem
GD - Okej, jag är verkligen nyfiken på familjesituationen. Jag vet att det har talats om tidigare, men vad var så annorlunda eller "speciellt" med Tims familj? Verkar som om de var mycket privata och hemliga redan innan Tim dog.
Citera
2019-09-07, 12:17
Medlem
Citat:
han trodde på livet efter döden o kunde styra från ovan

Var det efter han läst Siddhartha? Att han trodde på livet efter döden och var inte längre rädd för att dö, var det en av anledningarna till att han kunde ta beslutet att avsluta sitt liv?

Källor för er som missat detta: https://www.quora.com/Who-is-Aviciis-favourite-philosopher
Citera
2019-09-07, 13:00
Medlem
Citat:
varför tror d e hemlighetsmakeri

Du har sagt att det är för att skydda någon/några som är nära och som var där. Att vissa andra personer runt honom bidrog till det som hände eller det som ledde fram till psykosen. Vi har förstått att du inte kan lämna detaljer. Vi har fått mycket svar redan.

Jag undrar en sak bara, det vi inte fått veta och som du inte kan berätta, är det sånt som du känner måste komma fram så småningom för att Tim ska få rättvisa och att berättelsen om hans liv ska vara sann?

Tack snälla för alla svar, ta hand om dig.
Citera
2019-09-07, 13:04
Medlem
Ja men alltså vi utomstående fattar ju inte varför detta hemlighetsmakeri. Vi tycker det är sjukt och att man kan vara mer öppen om problem osv.
Varför åkte inte Tims föräldrar ner till Oman när Tim mådde dåligt? Har det med eventuell alkoholism att göra?
Var den familjemedlem som åkte ner den mest lämpade? Antingen som närmast Tim eller mest kunnig om kris och psykisk ohälsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in