Sommarens hetaste allsångslåt, tydligen. "Dagsljuset och trollet" om man kombinerar översättningstjänsterna. Spännande titel. Publiken tycks ju kunna texten. Dagen innan postades alltså...
Tack för att du hittade versionen med Jarkko Ahola.
Vet att det här är en väldigt populär visa. Kollade upp den lite på Wiki o hittade det här.
Den skrevs av Reino Helismaa. En sångare som mina föräldrar lyssnade mycket på spelade in den 1949. Tapio Rautavaara som tog spjutguld i OS i London 1948.
Det är väldigt många artister som spelat in den och säkert många fler som gjort covers på scen som dem två här vi snackar om här.
Nu är ju låten du länkar till med den nyare sångaren Olli Lindholm som dog 2019.
Här är en låt med Jussi Hakulinen som dog 9 Augusti. Yö - Joutsenlaulu
Nu är ju låten du länkar till med den nyare sångaren Olli Lindholm som dog 2019.
Här är en låt med Jussi Hakulinen som dog 9 Augusti. Yö - Joutsenlaulu
Suurlähettiläät: Elokuun 11. (1991) http://www.youtube.com/watch?v=ezDISFzttL0
"Ambassadörerna" var under sin tjugoåriga karriär en av Finlands mest folkkära popensembler. Här är deras största hit, som fanns redan på debutplattan.
I dag är det ju faktiskt den 11 augusti, så ... Numera hittas låten till exempel här.
Det hade jag helt missat eftersom han inte var med på skivan trodde jag han inte var med i bilden längre. Men tydligen skrev han låtar till dom trotts att han inte var sångare längre.
Vad gäller Loiris komiska sida så är det inget jag gillar.