2012-04-07, 18:53
Medlem
Tjollepelles avatar
Your argument is invalid. Det är inte ens nästan samma sak att sätta 1080 i en megaramp som i en standard vert-tävlings-ramp.
Citera
2012-04-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollepelle
Your argument is invalid. Det är inte ens nästan samma sak att sätta 1080 i en megaramp som i en standard vert-tävlings-ramp.

Dagens vertar i x-games är ju enorma, finns ingen sån i sverige. Så han kommer nog sticka en sån om ett tag ska du se. Killen får ju inte enorm höjd heller så det är bara spinna på innan han hamnar i målbråttet och blir gänglig och jävlig, som höken. Men håller med om att det är stor skillnad om man nyttjar mega rampen!
Citera
2012-04-07, 20:16
Medlem
Aritocs avatar
Självfallet är det lättare att snurra om du har en kropp av mindre massa och storlek.
Citera
2012-04-07, 21:57
Medlem
GryningsMytomanens avatar
De som påstår att skateboard inte har utvecklats sen Hawks 900 har vääldigt fel.
Nuförtiden skulle jag gissa att typ 1% av de som kör skateboard fokuserar på halfpipe, nästan alla kör street och/eller en del pool. Streetåkandet har utvecklats enormt mycket de senaste 20 åren. ENORMT mycket. Kör man pool är det ju inte stora snurrar som är i fokus direkt.

Fokus har bara flyttats från ramp till street.
Citera
2012-04-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilzan
Fast jag är ju lättare för en 30kilo tyngre snubbe att accelerera upp i en snabbare hastighet i en sådan nerförsbacke som han kommer in på?

Eller är det verkligen det????
Citera
2012-04-08, 00:44
Avslutad
Svårt med den airen han hade.
Citera
2012-04-08, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayboy
Ton y hawk har inte gjort 1080. Han satte den första 900:an på x-games för ett par år sen.
När jag kollade på Tony Hawk i Globen 1997 så hade han redan då gjort en 900 för ett par år sedan. Hur lång tid är egentligen ett par år? över 15 i det här fallet?
Citera
2012-04-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMytomanen
De som påstår att skateboard inte har utvecklats sen Hawks 900 har vääldigt fel.
Nuförtiden skulle jag gissa att typ 1% av de som kör skateboard fokuserar på halfpipe, nästan alla kör street och/eller en del pool. Streetåkandet har utvecklats enormt mycket de senaste 20 åren. ENORMT mycket. Kör man pool är det ju inte stora snurrar som är i fokus direkt.

Fokus har bara flyttats från ramp till street.

Hej, ja utvecklingen har gått väldigt mycket framåt, skateboard har blivit en mycket mer teknisk sport än den var förr. Litegranna försvinner charmen faktiskt, förr skejtade man mer för att ha kul, medans idag ska man göra så grymma trick som möjligt, även fast det också naturligtvis är kul.

Ni som är lite nostalgiska av er kan kolla in gamla kultfilmen Inside Out (Gullwing), så får ni se lite skillnaden i utvecklingen från 80-talet.

Finns fyra delar på tuben, här är första delen: http://www.youtube.com/watch?v=zRKG8kwakNg
Citera
2012-04-08, 14:26
Medlem
ja men om nu denna tolvåring gjort rekord på denna stora ramp

VARFÖR kan man inte säga det på youtube och på expressen där jag fann klippet.

varför säger dom då inte, att joooo det är rekord för en stor ramp men andra skatare har gjort detta tricket på små ramper.
Citera
2012-04-08, 20:56
Medlem
Ecstanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
Tack för rättelsen. Minns du namnet på den svenska skate dokumentären?

Han är redan rullstolsbunden Men låter sig inte hindras från att ha kul!

Det jag skrev flög förbi både dig och xD rätt bra va?
Citera
2012-04-09, 15:03
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljuvsommarnatt
ja men om nu denna tolvåring gjort rekord på denna stora ramp

VARFÖR kan man inte säga det på youtube och på expressen där jag fann klippet.

varför säger dom då inte, att joooo det är rekord för en stor ramp men andra skatare har gjort detta tricket på små ramper.
länka gärna en annan 1080, valfri ramp
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in