Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-09, 12:08
Medlem
Skyishs avatar
När Elgiganten körde med denna kampanj för x antal år sedan så slog jag till. Cykeln var över förväntan och användes flitigt tills den blev stulen...
Citera
2012-04-09, 12:21
Medlem
MeineMeinungs avatar
En sån cykel faller bokstavligen isär på en vecka.
Citera
2012-04-09, 12:53
Medlem
Som nämnts så har cykeln hållt flera år för många användare här. Det verkar vara coolt att basha bara för bashandets skull om en cykeln ni inte ens testat.
Citera
2012-04-09, 13:01
Citat:
Ursprungligen postat av fndsak
Vad vill du ha egentligen? Maxhastighet? Bensinförbrukning? Det är en cykel, går den dåligt är det dig det är fel på.

Humor.

Det är med största sannolikhet en skitcykel ja. Ska du bara använda den att cykla runt i stan med eller liknande kan det nog fungera, men ska du använda den till något som kan närma sig off-road är det nog bättre att satsa på en riktig cykel för din egen säkerhet.
Citera
2012-04-09, 13:15
Medlem
oompalompas avatar
Skulle lacka om skiten, slänga på ett klistermärke från nått bra cykelmärke och kränga skiten på blocket sen. Finns säkert nån dum jävel som är villig att ge nån tusenlapp för den. Man kan ju skriva lite lurigt i annonsen dvs typ inte nämna märket utan skriva typ märkescykel med shimanobromsar. Borde gå!
Citera
2012-04-09, 15:02
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSQ
Jag har funderat på att köpa en cykel och är lite av en prylbög, tänkte slå två flugor i en smäll och eventuellt nypa på Dogges erbjudande...

Men frågan är ju då, vad är det för cykel man får på köpet och huruvida den är märkt med Elgiganten?

Någon som vet?

Är men en prylbög så skulle man inte ens ställa denna fråga. En prylbög vet sånt här direkt.
Men visst, det är senaste nytt.
Citera
2012-04-09, 15:03
Medlem
Hade en sådan här cykel från ännu tidigare 2000-tal. Kanske 2002 eller något sådant. Cykeln var bra tills den dagen jag stod upp och trampade och pedalen bröts mitt av och jag flög i backen
Citera
2012-04-09, 16:22
Medlem
Zaddas avatar
Doggelito kan vara en av Sveriges största sellouts!!!
Citera
2012-04-09, 16:23
Medlem
Zaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Cykeln är, som folk redan varit inne på, med all sannolikhet ren skit. Vi får väl se om de dyker upp i slaskpressen:

* Bromsarna lossnade i backen: Thorsten i koma

* Britt-Maries cykelsemester i spillror: jag hatar Elgiganten!

* Börje 68, föll under lastbil - cykelhjulet vek sig!

Hahaha tack för ett gott skratt!!
Citera
2012-04-09, 17:07
Medlem
Cykeln kommer väl omonterad,men i vilken omfattning?
Sen är det väll som många nämnt att kvalitén är i samma anda som andra lågpriscyklar
som biltemas yosemite etc.Rostar på div ställen lär dom göra.

Men som en cykel till jobbet,affären lär dom hålla för,annars är det bra mkt skönare att
cykla på en gammal damsnurra
Citera
2012-04-09, 18:37
Medlem
Anvandare1000s avatar
Fick en Elgiganten cykel av en granne för några år sedan. Jag kommer ihåg att jag tyckte att den var bekväm att cykla på. Men den höll inte särskilt länge. Växlarna gav upp. I och för sig var jag kanske bara 13 år då och cyklade lite oförsiktigt. Skulle tro som flera andra skrev att det är samma tillverkare som biltemas och liknande. Men det känns ju lite sådär att skicka ut skräp cyklar nu när man alltid pratar om miljön.
Citera
2012-04-09, 18:43
Medlem
negerbarns avatar
Som reservcykel så fungerar den säkert ypperligt. För dagligt bruk verkade den slitas rätt snabbt (en vän hade den från 2006) Men gör inget köp som du annars inte skulle gjort, och räkna inte med att du tjänar något på det om du köper lite dyrare prylar. Men köper du exempelvis GPSen i veckans annons för 1700 så kan du ju inte gå back, för varken GPSen eller cykeln skulle kosta under 1000 kr st om du köpte dem separat.

Hur mycket över tusenlappen de skulle kosta var för sig är en annan fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in