2012-04-04, 16:56
Medlem
folkuniversitetets avatar
Någon som vet en sajt som erbjuder optionshandel i ISK?

Avanza gör det inte, men Mangold gör det. Men det är förbannat dyrt och är inte värt det.
Citera
2013-01-07, 09:36
Medlem
Mangold FK är så vitt jag vet det enda bolaget som tillåter detta.
Citera
2013-01-07, 16:50
Medlem
AvanzaBanks avatar
Hej!

Från och med den 6 december förra året så har det funnits möjlighet att handla med optioner och terminer i ISK även hos oss. Anledningen till att detta inte släpptes på direkt var framförallt att det fanns en del juridiska frågor som behövde utredas där svaren inte uttryckligen stod i lagen utan kunde klargöras först efter dialog med Skatteverket.

Hälsningar,
Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-01-07, 18:49
Medlem
Tack för upplysningen med borde ni inte upplyst era kunder om detta tydligt? Jag har inte sett någon information om detta.

Har ni länk till informationen?

Bra att Avanza har koll på olika forum i alla fall.
Senast redigerad av badboy_123 2013-01-07 kl. 18:54.
Citera
2013-01-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badboy_123
Tack för upplysningen med borde ni inte upplyst era kunder om detta tydligt? Jag har inte sett någon information om detta.

https://www.avanza.se/aza/hem/kontotyper/investeringssparkonto/information.jsp
Citera
2013-01-08, 09:11
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badboy_123

Kul att du uppskattar vår närvaro här!

Tråkigt att du missade detta. Vi skickade ut meddelande till alla våra kunder som hade optionsavtal och lade även upp banners på hemsidan samt skrev inlägg på Facebook och Twitter. Vi är givetvis glada över att vi fått till en lösning på detta men det är svårt att gå ut med det större även om vi skulle velat eftersom att derivathandel är ett så pass smalt område.

Läs gärna all information på länken som AktieStrindberg postade och hör av dig om du undrar över något.

//Daniel, Avanza bank
Citera
2013-01-08, 16:58
Medlem
Har man inte möjligheten till derivathandel som t ex när man har en ISK så vore det konstigt om man har avtal för optionshandel. Därav denna informationsmiss.

Tur man fick informationen nu i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in