2012-04-02, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontifix-Maximus
Problemet är väl snarare att har fyra ord läckt borde rimligtvis ett antal provskrivare haft tillgång till provet i sin helhet. Kan man konstatera att det endast är fyra ord som läckts är det en annan sak. Det räcker egentligen att en person har fuskat, för den som blir utkonkurrerad av dennes fusk-prov är katastrofen ett faktum.

Detta är visserligen mycket sant, men så länge det rör sig om människor ser jag inte hur ett vattentätt säkerhetssystem skulle se ut. Vi har ju till exempel också den aspekten att det faktiskt är människor som utformar proven - och att kontrollera att dessa inte läcker "sina egna" uppgifter är väl i princip en omöjlighet. Liknande problem borde rimligtvis ha funnits sedan HP infördes, och det har som bekant inte blivit någon större effekt av det...
Citera
2012-04-02, 09:31
Medlem
Ingoteras avatar
Hört att läroverket ska ringa upp alla som fick minst 3 av 4 rätt på de orden under veckan och komma med 4 nya ord de ska få svara på muntligt. Ryktena kommer från extremt säkra källor.

De nya orden:
Citera
2012-04-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expoace
Hade hela provet i min hand innan skrivningen, goda vänner på posten som tog några ex

Åh, världens idé till nästa gång, har ju också vänner på posten.
Citera
2012-04-02, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiteII

Underbart!! Jag med! Blir det 2.0 nästa gång ???
Citera
2012-04-02, 10:52
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteII

Killen pratar inte sanning.

Om vi säger såhär, proven kommer i lådor med tejp, man ser direkt om någon öppnat lådorna och att riskera sparken&polisanmälan för att ge vännen provexemplar? Inte troligt.

Sedan är det 1 låda för varje provdel, så vännen på posten måste alltså öppna 5 paket.

Killen du citera pratar ej sanning:P
Citera
2012-04-02, 10:53
Medlem
Härligt! Synd bara att det var de orden jag redan kunde
Citera
2012-04-02, 11:13
Medlem
Citat:
Hade hela provet i min hand innan skrivningen, goda vänner på posten som tog några ex

Skeptisk...
Alla prov kommer ju "buntade", så det skulle direkt märkas om någon brutit förpackningarna. Eller snodde de typ ett par hundra ex menar du?
Citera
2012-04-02, 11:32
Medlem
Van-Hedens avatar
Citat:

Nej, det hade du inte. Det är faktiskt omöjligt, iaf om inte din vän vill riskera att få sparken för att du ska kunna kika. Känner folk som jobbar inom posten också, och dessa prov övervakas hårt.
Citera
2012-04-02, 11:47
Medlem
Razhozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Heden
Nej, det hade du inte. Det är faktiskt omöjligt, iaf om inte din vän vill riskera att få sparken för att du ska kunna kika. Känner folk som jobbar inom posten också, och dessa prov övervakas hårt.

En utbildning på handels / KI är värd grymt med pengar. Om man går fram till en postnisse och erbjuder den 50.000 spänn för att göra något som kanske leder till att den avskedas kanske hen ändå nappar om det finns andra arbetsmöjligheter för personen i fråga, jag syftar givetvis på att personen outar HP.

Tror ni en vanlig posten-lirare skulle gjort det för 40 papp? Jag skulle mer än gärna betala isåfall
Citera
2012-04-02, 12:22
Medlem
Van-Hedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razhoz
En utbildning på handels / KI är värd grymt med pengar. Om man går fram till en postnisse och erbjuder den 50.000 spänn för att göra något som kanske leder till att den avskedas kanske hen ändå nappar om det finns andra arbetsmöjligheter för personen i fråga, jag syftar givetvis på att personen outar HP.

Tror ni en vanlig posten-lirare skulle gjort det för 40 papp? Jag skulle mer än gärna betala isåfall

Visst, kan säkert ske. Men om nu detta sker måste ju hela HP läggas ner. Vill man betala sig in på en utbildning går det fint att åka till USA. Äckliga människor.
Citera
2012-04-02, 12:56
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razhoz

Hur många månaders arbete är 50k för en postnisse? Om han har 16k i månaden så innebär det 3 månadslöner. Det stämmer säkert bra för jag antar att han inte tänker skatta för dessa 50k.

Skulle du riskera böter plus sparken för 3 månadslöner? Nej, det skulle ingen vettig människa.

Jag skulle minst vilja ha en årslön för riskera jobbet och polisanmälan. Men postnissar kanske är korkade så vem vet:P
Citera
2012-04-02, 14:07
Medlem
Softis...s avatar
Även SR skriver om det. sr.se - Delar av högskoleprovet läckte ut på Flashback

Det nämndes även i dagens SR P3 - Morgonpasset, samt diskuterades i dagens SR P3 - PP3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in