Citat:
Ursprungligen postat av Franz Bolzano
Rätta mig gärna om jag har fel, men framstår inte hela ledningsgruppen för Dole som ett gäng svartskallar utifrån ett nordiskt/skandinaviskt perspektiv ?
Dom är ju inte direkt blonda & blåögda !

Termen svartskalle används mest som ett skällsord gentemot mörkhyade och alla icke-blonda blåögda passar inte automatiskt in under den beskrivningen.
Till topic så på vilket sätt framställde han Doles ledning som skojare och lurendrejare?
Det ända jag anser han framställde de som är oetiska och giriga när de fortsatte att använda ett bekämpningsmedel som var känt att orsaka sterilitet trotts varningar och försök att dra tillbaka bekämpningsmedlet från leverantörens sida.
Citat:
Ursprungligen postat av Franz Bolzano
fotnot: Italo-amerikanen David De Lorenzo är en god vän till mig, så därför är jag lite engagerad i det här fallet.
Kan ju förklara till viss del varför du är partisk.
Kan du inte kommentera något av det mera objektiva i mina inlägg. Dvs. att Dole fortsatte använda och beställa mer av det berörda bekämpningsmedlet utan att bry sig om arbetarna trotts varningar till sådan grad från leverantören att leverantören tvingar Dole skriva på ett kontrakt att de själva skall hållas ansvarsfria.
Detta tycker jag inte går ifrågasätta då det kommer fram under korsförhör på en representant från Dole under rättegången då han är under ed.
Även att hela syftet var att tjäna pengar genom stämning från/mot Dole, ett företag med 7.2 miljarder dollar i omsättning. Det är nog inte många som vågar sätta sig emot ett sådant stort företag. Hur mycket hade han i sådana fall väntat sig? Han fick 200 000dollar. ca 1.2 miljoner kronor. Tror inte det räcker till mycket mer än advokatkostnader för Fredrik Gertten.