2010-09-18, 21:46
Medlem
NirvanAs avatar
Står mellan espnplayer och hockeystreams, sistnämnda har ju massa nyheter och är billigare och har extra material som inte förstnämnda har... körde HS nästan hela förra säsongen då jag upplevde problem med den första matchen förra säsongen som jag testade på espn(blackout vid reklam, inga intervjuer, intermission reports etc samt supporten svarade inte på mail etc) hur var espnplayer mot slutet av förra? vad ingick och vad ingick inte? hur många kbps etc?
Citera
2010-09-19, 04:00
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Står mellan espnplayer och hockeystreams, sistnämnda har ju massa nyheter och är billigare och har extra material som inte förstnämnda har... körde HS nästan hela förra säsongen då jag upplevde problem med den första matchen förra säsongen som jag testade på espn(blackout vid reklam, inga intervjuer, intermission reports etc samt supporten svarade inte på mail etc) hur var espnplayer mot slutet av förra? vad ingick och vad ingick inte? hur många kbps etc?

Espnplayer har inte mellanperiodssnack på en stor del av sina streams. Vissa av dem har det, lite beroende på vilket tv-bolag streams kommer ifrån. Jag vet att dom körde en hel del Red Wings-matcher via Fox Sports Detroit vilket hade fullt mellanperiodssnack förra året, men jag kan inte lova att så kommer ske i en majoritet av matcherna nästa säsong förstås.

Vad gäller hastighet så kan den köra automagiskt eller ställas in manuellt (400, 800, 1600, 2400 kbps). Kvaliteten är mycket god men det händer i kanske 5% av matcherna att det ibland buffras vid de högre hastigheterna. Och då oftast bara under en del av matchen. Då är det bara att köra på 800 kbps tills det löser sig. Så på det stora hela är det inget man stör sig på. Jag brukar streama på 1600 och kvaliteten är riktigt bra.

Har inte testat Hockeystreams så jag kan inte jämföra. Vad jag kan förstå är siten i sig olaglig (det är lagligt att vara kund) medan ESPN har rättigheter att streama. Men Hockeystreams har varit uppe ett bra tag så förmodligen är den ganska stabil som site.
Senast redigerad av Duerfian 2010-09-19 kl. 04:05.
Citera
2010-09-19, 12:36
Avslutad
Någon som vet om det finns någon form av bevakning av SM-finalen i amerikansk fotboll idag?
Citera
2010-09-19, 14:21
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Espnplayer har inte mellanperiodssnack på en stor del av sina streams. Vissa av dem har det, lite beroende på vilket tv-bolag streams kommer ifrån. Jag vet att dom körde en hel del Red Wings-matcher via Fox Sports Detroit vilket hade fullt mellanperiodssnack förra året, men jag kan inte lova att så kommer ske i en majoritet av matcherna nästa säsong förstås.

Vad gäller hastighet så kan den köra automagiskt eller ställas in manuellt (400, 800, 1600, 2400 kbps). Kvaliteten är mycket god men det händer i kanske 5% av matcherna att det ibland buffras vid de högre hastigheterna. Och då oftast bara under en del av matchen. Då är det bara att köra på 800 kbps tills det löser sig. Så på det stora hela är det inget man stör sig på. Jag brukar streama på 1600 och kvaliteten är riktigt bra.

Har inte testat Hockeystreams så jag kan inte jämföra. Vad jag kan förstå är siten i sig olaglig (det är lagligt att vara kund) medan ESPN har rättigheter att streama. Men Hockeystreams har varit uppe ett bra tag så förmodligen är den ganska stabil som site.
Gillar hockeystreams för man diskret kan betala via paypal och inte måste lämna ut kreditkortsnummer
Citera
2010-09-19, 17:18
Medlem
Söker fungerande stream till Hercules - Valencia (Fotboll, La Liga)

*den dök upp till sist* stäng
Senast redigerad av teamrocket 2010-09-19 kl. 17:41.
Citera
2010-09-20, 17:55
Medlem
NirvanAs avatar
Sänder espn försäsongsmatcherna då?
Citera
2010-09-21, 10:25
Medlem
Citat:
Gillar hockeystreams för man diskret kan betala via paypal och inte måste lämna ut kreditkortsnummer

Finns dock andra sätt att betala (e-kort. Störtsäkert.).

Citat:
Sänder espn försäsongsmatcherna då?

Det verkar inte så. Gör hockeystreams det?
Citera
2010-09-21, 11:33
Medlem
NirvanAs avatar
Ja dom sänder allt extra...
Citera
2010-09-21, 11:51
Medlem
€rics avatar
Vet inte vart jag ska ställa frågan men här borde ju vara bäst?

Hur är rättigheterna om man lägger upp matcher i efterhand att de sänds på TV? Dvs spelar in och sedan lägger upp för folk som vill se matchen igen eller inte kunde se i realtid. Blir de större bråk från TV-kanaler eller bryr de sig icke?
Citera
2010-09-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Vet inte vart jag ska ställa frågan men här borde ju vara bäst?

Hur är rättigheterna om man lägger upp matcher i efterhand att de sänds på TV? Dvs spelar in och sedan lägger upp för folk som vill se matchen igen eller inte kunde se i realtid. Blir de större bråk från TV-kanaler eller bryr de sig icke?

Det lär med största sannolikhet vara upphovsrättsskyddat, och därför ej lagligt. Men någon som vet säkert får gärna svara.
Citera
2010-09-21, 18:41
Medlem
NirvanAs avatar
Red wings red - Red wings white stream:
http://www.myfoxdetroit.com/generic/sports/nhl/red_wings/red-white-game

Har gått en period eller nåt tror jag
Citera
2010-09-21, 22:28
Medlem
NHL försäsong

Sänder ESPN360 försäsongsmatcherna? Vet att det är många i natt och känner mig sugen på att titta. Men kan inte se på ESPN360s sida att det går att kolla på försäsongen där. Finns det någon annan sida där man kan köpa försäsongsmatcher?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in