2012-03-28, 16:30
Medlem
loveCannabiss avatar
Tja! Som ni alla vet brukar väl C: vara 1:a hands lokal disk men nu börjar den bli full och jag undrar hur jag kan göra så att man får D: som 1:a hands disk som då har massa ledigt utrymme kvar på sig Tack på förhand! Sorry om detta ligger fel men hittade inget ställe där JAG tyckte den passa
Citera
2012-03-28, 16:59
Medlem
Run3s avatar
Windows är installerat på C. Tänkte du flytta hela OS:et också? Spontant känns det som att det inte borde vara svårare än att klona innehållet på disken till en större disk.
Citera
2012-03-28, 18:33
Medlem
winINCs avatar
Hur växer ditt innehåll på C-disken? Du bör i alla fall ha gjort en partition som är runt 60Gb där du installerade ditt OS, och sedan ska du inte lägga något mer där i, du bör alltid låta ditt OS vara på en egen partition och helst även en egen hårddisk helt och hållet. Det är i alla fall vad jag lärt mig.
Sluta bara installera skit på din C-disk och börja installera det på din D-disk, inte svårare än så.
Citera
2012-03-28, 18:46
Medlem
loveCannabiss avatar
Sådär bra är jag inte på Datorer med OS:et osv osv xD Men iallafall ibland kan det poppa upp en ruta som står " Du behöver mer lediga utrymme på hårddisken annars kan datorn gå segt" något sånt liknande tror jag
Citera
2012-03-28, 18:49
Medlem
loveCannabiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winINC
Hur växer ditt innehåll på C-disken? Du bör i alla fall ha gjort en partition som är runt 60Gb där du installerade ditt OS, och sedan ska du inte lägga något mer där i, du bör alltid låta ditt OS vara på en egen partition och helst även en egen hårddisk helt och hållet. Det är i alla fall vad jag lärt mig.
Sluta bara installera skit på din C-disk och börja installera det på din D-disk, inte svårare än så.

Fast jag installerar inte skit, har slutat installerat saker. Det var länge sen jag laddade ner något, men när jag väl laddar ner hamnar det på D:
Citera
2012-03-28, 20:34
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveCannabis
Fast jag installerar inte skit, har slutat installerat saker. Det var länge sen jag laddade ner något, men när jag väl laddar ner hamnar det på D:

Men då växer ju inte innehållet på den längre, så varför ska du flytta allt

EDIT: aaah, nu såg jag inlägget ovan. Byt bara plats på några av programmen eller filerna så löser det sig. Du behöver ju inte lägga över allt(vilket jag tolkade ditt "1:a hands disk" som), skicka bara över filer och stora program till D-disken. Sen ser du till att fortsätta lägga program och filer på D-disken som du gör nu. Då är det inga problem längre.
Senast redigerad av winINC 2012-03-28 kl. 20:38.
Citera
2012-03-28, 21:13
Moderator
Protons avatar
ÖDIT -> Windows /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in