Citat:
Ursprungligen postat av TheKillerSwede
Är lite osäker vart jag ska lägga tråden men jag testar här.. mod kan väl flytta tråden istället för att ge ut varningar precis som det vore en hobby, börjar bli less på det
On topic:
Oftast när man läser om tex massmördare/terrorister, vi säger skolskjutningar som ett exempel.. Columbine massakern, där två tonåringar av ren hat till samhället planerar att utföra dådet som går till historien, så hatar man dem personerna. Dessa två personer var ju förmodligen två helt vanliga människor från början innan nånting gick snett i deras hjärna.
Reaktionerna är ju oftast "hoppas de brinner i helvetet" o dylikt. Men om man tänker efter så är det ju egentligen synd om gärningsmännen med och inte bara offren? eller? för om man inte tror på ondska och endast tänker på att de var sjuka, så var det väl egentligen synd om dem?
Hur ser ni på detta?
Lagen definierar gränserna för det som är tillåtet inom ett visst område: om en person bryter mot denna gräns i område t är personen en brottsling. Om samma person utför samma handling i område x är personen kanske icke en brottsling.
Alltså är samma person både förhatlig och icke-förhatlig beroende på vilken plats denne befinner sig.
Så mycket för lagens värde och stackars tinman som gång på gång måste upprepa sig...alltså försöker vi gå vidare...
Skaparna av dessa lagar och gränser är besuttna personer med intressen på spel ( egendom, barn, trygghet, social status etc ). Dessa personer stiftar lagar dagligen och styr således våra liv...VARFÖR I HELVETET HATAR DU INTE DOM?
Är inte dom dom verkliga brottslingarna? Dom försöker ju styra våra liv och kallar våra naturenliga handlingar för "brottsliga" på godtyckliga och egoistiska grunder!
Varför måste jag Tinman följa regler som andra har satt upp enbart för att skydda sina egna värden, sin egen avkomma? Är det inte min plikt att bestrida dessa då de ju grundas på den mest ohämmade egoism man kan tänka sig: kärleken till avkomman.