2016-05-21, 13:48
  #11593
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Magnus Söderman har kommenterat hans avhopp på Motgift Forum:

https://forum.motgift.nu/t/traden-om-radio-nordfront/2141/241


https://forum.motgift.nu/t/traden-om-radio-nordfront/2141/242

Bra av Söderman! Flashbacks alla små skvallerkärringar älskar den här typen av händelser och hade önskat att det gjorts ett tio timmars långt specialavsnitt om det, men vi andra tycker naturligtvis att det finns viktigare saker att fokusera på. Vad mer finns det att diskutera än att Holappa verkar vara en riktigt äcklig människa?
Citera
2016-05-21, 14:19
  #11594
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Bra av Söderman! Flashbacks alla små skvallerkärringar älskar den här typen av händelser och hade önskat att det gjorts ett tio timmars långt specialavsnitt om det, men vi andra tycker naturligtvis att det finns viktigare saker att fokusera på. Vad mer finns det att diskutera än att Holappa verkar vara en riktigt äcklig människa?
Söderman är ju en av de personerna med bäst kännedom om Holappa. Det var han som drog in honom i Motståndsrörelsen en gång i tiden. Verkar märkligt på gränsen till misstänksamt av en sådan person att påstå att det "inte finns något att diskutera" när ens gamla vän inte bara hoppar av utan samarbetar med de sjukaste "antifascistiska" organisationerna, skriver böcker, ljuger, hänger ut gamla kamrater, flyr från skulder etc. Hur kan det INTE finnas "något att diskutera"?
Citera
2016-05-21, 18:38
  #11595
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Söderman är ju en av de personerna med bäst kännedom om Holappa. Det var han som drog in honom i Motståndsrörelsen en gång i tiden. Verkar märkligt på gränsen till misstänksamt av en sådan person att påstå att det "inte finns något att diskutera" när ens gamla vän inte bara hoppar av utan samarbetar med de sjukaste "antifascistiska" organisationerna, skriver böcker, ljuger, hänger ut gamla kamrater, flyr från skulder etc. Hur kan det INTE finnas "något att diskutera"?

Men är det intressant att lyssna på för mer än de som är personligt berörda av honom? Vad har allmänheten för intresse av en, mer eller mindre, okänd finnes livshistoria och vem han är skyldig pengar? Om det nu skulle finnas ett intresse av att diskutera honom varför ska Motgift göra det? Det var ju i motståndsrörelsen han var ledare.

Skulle Motgift kommentera alla avhoppare från Motståndsrörelsen genom åren, som gråtit ut i media eller på diverse bloggar, skulle det ju knappast bli mycket till över till annat.
Citera
2016-05-21, 20:00
  #11596
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Men är det intressant att lyssna på för mer än de som är personligt berörda av honom? Vad har allmänheten för intresse av en, mer eller mindre, okänd finnes livshistoria och vem han är skyldig pengar? Om det nu skulle finnas ett intresse av att diskutera honom varför ska Motgift göra det? Det var ju i motståndsrörelsen han var ledare.

Skulle Motgift kommentera alla avhoppare från Motståndsrörelsen genom åren, som gråtit ut i media eller på diverse bloggar, skulle det ju knappast bli mycket till över till annat.
1. Holappa gick till Motståndsrörelsen via Söderman/Scutari.
2. Holappa vände sig till Motgift efter han lämnat Motståndsrörelsen och publicerade artiklar, deltog i radioprogram och författade böcker tillsammans med dem.
3. Mycket talar för att Holappa redan 2014, samtidigt som han höll i en konferens i Helsingfors kring ett boksläpp, där Söderman deltog, hade börjat ett samarbete med den norska organisationen "Hate Speech International". Enligt HSI hade han arbetad med dessa i 18 månader innan han nyligen var redo att "komma ut". Hate Speech International publicerade en artikel från nämnda konferens med märkligt detaljerade redogörelser kring plats, deltagare och annat.

Alla dessa punkter gör att det hade varit intressant med en kommentar av Motgift. Holappa är inte en "vanlig NMR-avhoppare". Han är mer högprofilerad, hans avhopp har lett till mer skriverier, han arbetar öppet med fienden, hans skriver böcker, lämnar ut information. Såna avhopp är sällsynta. Jag kan inte komma på något sådant faktiskt. Några avhoppare har skrivit lite själva på nån blogg eller kommit med enstaka kommentarer eller skitsnack, men finns det någon som gjort en sån grej av det som Holappa? Jag tror inte det. Dessutom, som sagt: Holappas samarbete med Motgift efter han lämnade NMR gör det ju till ännu mer "Motgifts sak" jämfört med valfritt annat NMR-avhopp.
Citera
2016-05-21, 20:56
  #11597
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
1. Holappa gick till Motståndsrörelsen via Söderman/Scutari.
2. Holappa vände sig till Motgift efter han lämnat Motståndsrörelsen och publicerade artiklar, deltog i radioprogram och författade böcker tillsammans med dem.
3. Mycket talar för att Holappa redan 2014, samtidigt som han höll i en konferens i Helsingfors kring ett boksläpp, där Söderman deltog, hade börjat ett samarbete med den norska organisationen "Hate Speech International". Enligt HSI hade han arbetad med dessa i 18 månader innan han nyligen var redo att "komma ut". Hate Speech International publicerade en artikel från nämnda konferens med märkligt detaljerade redogörelser kring plats, deltagare och annat.

Alla dessa punkter gör att det hade varit intressant med en kommentar av Motgift. Holappa är inte en "vanlig NMR-avhoppare". Han är mer högprofilerad, hans avhopp har lett till mer skriverier, han arbetar öppet med fienden, hans skriver böcker, lämnar ut information. Såna avhopp är sällsynta. Jag kan inte komma på något sådant faktiskt. Några avhoppare har skrivit lite själva på nån blogg eller kommit med enstaka kommentarer eller skitsnack, men finns det någon som gjort en sån grej av det som Holappa? Jag tror inte det. Dessutom, som sagt: Holappas samarbete med Motgift efter han lämnade NMR gör det ju till ännu mer "Motgifts sak" jämfört med valfritt annat NMR-avhopp.

Så det är Södermans fel att han hoppade av? Tala ur skägget nu för fan och säg vad du menar.
Citera
2016-05-21, 21:00
  #11598
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Så det är Södermans fel att han hoppade av? Tala ur skägget nu för fan och säg vad du menar.
Va? Du påstod att det inte fanns någon anledning för Motgift att kommentera eftersom det var en NMR-grej. Jag argumenterade emot och visade att det till viss del även är en Motgift-grej.

Jag har inte skrivit ett ord om att Söderman har någon roll i hans avhopp.
Citera
2016-05-21, 21:20
  #11599
Medlem
Durcherrss avatar
Var det inte Holappa som hamnade i ett stort ordbråk med John de Nugent? Jag har för mig att den personen också besökte David Duke och en massa andra amerikanska vitnationalister (och blev en god vän med dem)?
Citera
2016-05-21, 21:28
  #11600
Medlem
baggebo1s avatar
felpost
__________________
Senast redigerad av baggebo1 2016-05-21 kl. 21:40.
Citera
2016-05-23, 14:10
  #11601
Medlem
Expo verkar ha varit ute och kampanjat för att få Motgift avstängda från Soundcloud (i likhet med Radio Nordfront) och YouTube, men inte fått någon respons.
Citera
2016-05-23, 16:58
  #11602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Expo verkar ha varit ute och kampanjat för att få Motgift avstängda från Soundcloud (i likhet med Radio Nordfront) och YouTube, men inte fått någon respons.
Vilken tur det finns andra alternativ.
Citera
2016-05-23, 18:07
  #11603
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Expo verkar ha varit ute och kampanjat för att få Motgift avstängda från Soundcloud (i likhet med Radio Nordfront) och YouTube, men inte fått någon respons.
Är det inte anmärkningsvärt att de nämner Motgift vid namn? Är det något de börjat med nyss, eller har det hänt förut? De nämner förvisso inte NMRs radio vid sitt namn utan bara organisationens namn, men i dessa tider tror jag inte att det är taktiskt fördelaktigt av expo att berätta om dessa radioprogram, folk kan ju lockas till att lyssna på de påstått galna "judiska konspirationsteorierna". Att nämna judiska konspirationer numera tror jag faktiskt är missgynnande för expo, vid detta lag kan det mest trigga folk att undra om det ligger något i det, eftersom expo och etablissemanget ljugit om så mycket annat...varför inte även detta?

Att de skriver om citat från Nick Griffin om en judisk agenda och "talmudhat mot vita och kristna"(givetvis sätter de citattecken kring "vita" och "kristna", de förnekar sig inte, i ena stunden finns vita och kristna när de ska attackeras och svartmålas, i nästa stund när judiskt hat tas upp så finns inte vita och kristna helt plötsligt, utan är väl antagligen en "svårdefinierad grupp"), tror jag är kontraproduktivt av expo att skriva. Har de tappat stinget? Har de fått sådan panik att de inte vet vad de ska göra? Jag kanske inte ska klandra dem...vad de än gör så växer motståndet och hatet mot dem...så det är naturligt att de blir desperata och försöker med nya taktiker...
__________________
Senast redigerad av Deliberately 2016-05-23 kl. 18:10.
Citera
2016-05-23, 19:33
  #11604
Medlem
NirvanAs avatar
JDG har hälsoproblem och kommer inte till Sverige på manhemsdagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in