Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-31, 00:21
  #10597
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnaps
Av olika anledningar blev det inte lyssnat på de senaste två avsnitten av Veckans Motgift, men nu tog jag mig tid att lyssna på avsnitt 104 27/7:
Den där inringaren Erik var nog bland det mest pinsamma jag har hört på mycket länge! Huga!
Jag kan inte fullt ut avgöra om detta det är ett troll eller om hen bara är osedvanligt pinsam. Oavsett vad: varför skall vi lyssna på sådant trams? Inte är det humor, inte är det intressant, bara pinsamt!

Och resten av programmet var tyvärr tämligen intetsägande rundtugg!
Sorry, men det här avsnittet gav mig faktiskt ingenting alls! Bortkastad tid.


Snus har jag träffat och han är en trevlig person, och han är inte alls något troll. Det där "muf" som de driver skall föreställa humor, så man måste nog ha överseende med fånigt katttjafs. För egen del har jag "kämpat" mig igenom ett par fragment av deras "muf" för att försöka se det roliga, men nej, jag finner tyvärr inte något alls av humor eller annat värde i muf, så jag har helt enkelt bestämt mig för att de får tramsa bäst de vill om de tycker det är roligt — not my cup of tea. Eftersom det är oförargligt så har man heller ingen anledning att ondgöra sig över det hela, utan man kan tryggt bara ignorera.
Avsnitt #99 tyckte jag var ett bra ett riktigt bra måndagsavsnitt!

Japp, Erik är verkligen skitirriterande.
Citera
2015-07-31, 00:43
  #10598
Medlem
NirvanAs avatar
Börjar bli ganska tradigt, de MÅSTE börja att köra med fler intervjuer av intressanta och ovanliga personer. De MÅSTE börja ringa upp diverse folk och fråga ut dom / debattera, att bara beklaga sig över allt sjukt som händer dagligen i Sverige ger inte så mycket, är mest tröttsamt efter man hört samma skit i flera år nu.
Citera
2015-07-31, 15:13
  #10599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Börjar bli ganska tradigt, de MÅSTE börja att köra med fler intervjuer av intressanta och ovanliga personer. De MÅSTE börja ringa upp diverse folk och fråga ut dom / debattera, att bara beklaga sig över allt sjukt som händer dagligen i Sverige ger inte så mycket, är mest tröttsamt efter man hört samma skit i flera år nu.

Fast de har ju varit väldigt tydliga med att tanken med de dagliga sändningarna INTE är att de ska vara någon form av föreläsningar där man måste lyssna på alla, eller lyssna noga. Utan mer som nationalistisk version av "skvalradio". De har väl haft intervjuer 1 gång i veckan i snitt, det är nog rätt lagom. Intervjuer är ju sådana man "måste" höra, medan de andra är mer som ett alternativ till P3 eller vad fan folk lyssnar på nuförtiden.
Citera
2015-07-31, 15:17
  #10600
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Börjar bli ganska tradigt, de MÅSTE börja att köra med fler intervjuer av intressanta och ovanliga personer. De MÅSTE börja ringa upp diverse folk och fråga ut dom / debattera, att bara beklaga sig över allt sjukt som händer dagligen i Sverige ger inte så mycket, är mest tröttsamt efter man hört samma skit i flera år nu.

Tycker ditt gnäll börjar bli ganska tradigt. Ingen tvingar dig att lyssna på Motgift.

I avsnitt #100 pratade de om att det var på gång med det du efterfrågar.
Citera
2015-08-01, 04:08
  #10601
Medlem
Koprofilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnaps
Av olika anledningar blev det inte lyssnat på de senaste två avsnitten av Veckans Motgift, men nu tog jag mig tid att lyssna på avsnitt 104 27/7:
Den där inringaren Erik var nog bland det mest pinsamma jag har hört på mycket länge! Huga!
Jag kan inte fullt ut avgöra om detta det är ett troll eller om hen bara är osedvanligt pinsam. Oavsett vad: varför skall vi lyssna på sådant trams? Inte är det humor, inte är det intressant, bara pinsamt!
.

Hahaha.. Ja fan med det pinsammaste sedan dina inringningar, inringningar som jag trodde var skämt först.
Dock tror jag att Erik är genuin fast med någon form av diagnos.
Citera
2015-08-02, 18:20
  #10602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Nä för med "kristna europeiska civilisationen" så menar vi ju Karl den Store, Tsar Peter, Kejsaren och Påven och sådana som vi nordbor har en historia av att föra krig emot. Zigenare och albaner är ungefär lika lite fiender till oss som kineserna.

Jag har svarat dig i denna tråd:

(FB) Nationalister och religion
Citera
2015-08-02, 19:35
  #10603
Medlem
Mannuss avatar
Hur lyssnar man på motgift live? Det ska tydligen vara nu men de spelar ju bara en massa musik.
Citera
2015-08-02, 19:46
  #10604
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Hur lyssnar man på motgift live? Det ska tydligen vara nu men de spelar ju bara en massa musik.
Sänder de verkligen nu? Här: http://tunein.com/radio/Motgift-24-s235707/ & http://live.motgift.nu:8000/stream

Förresten, hur mår Straybullet?
Citera
2015-08-02, 22:59
  #10605
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Sänder de verkligen nu? Här: http://tunein.com/radio/Motgift-24-s235707/ & http://live.motgift.nu:8000/stream

Förresten, hur mår Straybullet?
Jag pratade med honom senast idag och han mår betydligt bättre.
Citera
2015-08-02, 23:13
  #10606
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Jag pratade med honom senast idag och han mår betydligt bättre.

Fantastiskt kul att höra.

Är det bara jag som INTE HITTAR MOTGIFTS jävla hemsida när jag googlar den? Googlar "motgift" och kommer ibland in på någon gammal jävla sida, som länkar till den nya, på vilken det är väldigt svårt att orientera sig. Tappar suget direkt.
Citera
2015-08-03, 00:02
  #10607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Fantastiskt kul att höra.

Är det bara jag som INTE HITTAR MOTGIFTS jävla hemsida när jag googlar den? Googlar "motgift" och kommer ibland in på någon gammal jävla sida, som länkar till den nya, på vilken det är väldigt svårt att orientera sig. Tappar suget direkt.

När jag googlar kommer deras nya hemsida upp som första alternativ.
Citera
2015-08-03, 18:00
  #10608
Medlem
NirvanAs avatar
Verkar som man kommer ha E Michael Jones som gäst ikväll, visst var det han som De Geer debatterade religion med för ett tag sen eller hur var det?

Dock borde dom fixa hemsidan...Sen dom ändrade att sända varje dag har liksom podcasten blivit själva syftet och sen har dom en blogg.motgift.nu där det skrivs lite texter ibland, men själva motgiftsidan är gammal och kommer snart tas ner (står det?) och sen verkar det inte som googlesökningarna tar folket dit dom ska, utan till massa andra avdelningar av motgift så att säga.. Skriver man in www.motgift.nu kommer man automatiskt till butik.motgift.nu... som sagt, klarhet är att föredra.
__________________
Senast redigerad av NirvanA 2015-08-03 kl. 18:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback