2013-04-18, 17:53
Medlem
Ta upp Svegfors artikel om att SvD och Schibstedt indirekt ägs av JP Morgan, Goldman Sachs och Bank of New York Mellon. Åtminstone jag höjde på ögonbrynen här.

Citat:
Den intressanta frågan, som också Martin Jönsson har väckt, är om tidningsmarknadens lagar så oifrågasatt ska ha primat. För ett halvsekel sedan möttes andratidningarnas nära förestående död med ett utvecklat system för presstöd. Varför är det självklart att den amerikanska kapitalmarknadens avkastningskrav ska bestämma vilka institutioner som den svenska demokratin ska bygga på? Till Schibsteds största ägare hör direkt och indirekt JP Morgan, Goldman Sachs och Bank of New York Mellon. Det är till dessa Schibsteds ledning vänder sig när den förklarar att Svenska Dagbladet ska demonteras.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article15537703.ab

Visst skulle ni även diskutera Jonas egen bok lite ikväll?
Citera
2013-04-18, 17:55
Medlem
Ni borde ha med Björn i början av ett avsnitt i veckan, om han har möjlighet såklart, tror det hade varit uppskattat att få veta hur det går med Realisten, vad som är pågång, om dom behöver hjälp med något osv.
Citera
2013-04-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Ni borde ha med Björn i början av ett avsnitt i veckan, om han har möjlighet såklart, tror det hade varit uppskattat att få veta hur det går med Realisten, vad som är pågång, om dom behöver hjälp med något osv.

Tycker han kan få bli "offentligt" reserv. Att man tar med honom vid sjukdom osv. Om han kan alltså.
Citera
2013-04-18, 18:03
Medlem
NirvanAs avatar
Vilka blir det ikväll som är med? Är Söderman så sjuk att han inte kan prata i radio? Nån gäst eller så som är med eller blir det duon Eriksson-De Geer?
Citera
2013-04-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Så här typ?

http://img405.imageshack.us/img405/9350/53556914.jpg

<3

Jag är såld.

Nu får vi bara invänta kommissarie Erikssons beslut.
Citera
2013-04-18, 18:35
Medlem
Ignatius94s avatar
Jag har ett par frågor som skulle vara roligt om ni kunde svara på, kanske inte av seriösaste lagret men ändå

En fråga till Jonas, tror du att planeten Tellus någon gång haft besök av aliens?

Och en fråga till Söderman, Om jag inte missminner mig så ska Söderman lite offtopic ha sagt att det mytomspunna Atlantis ska ha legat i Skandinavien. Vad får Söderman att tro det? Om nu Atlantis har funnits så ligger nog den ursprungliga teorin av Platon bäst till dvs väster om Gibraltar sundet i Atlanten.
Citera
2013-04-18, 19:09
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94
Och en fråga till Söderman, Om jag inte missminner mig så ska Söderman lite offtopic ha sagt att det mytomspunna Atlantis ska ha legat i Skandinavien. Vad får Söderman att tro det? Om nu Atlantis har funnits så ligger nog den ursprungliga teorin av Platon bäst till dvs väster om Gibraltar sundet i Atlanten.
Det har han svarat på, han syftade såklart på Rudbecks Atlantica, en kulturhistoriskt mycket värdefull bok. Även om teorierna är galna har boken en härlig självkänsla och var på sin tid en nyttig kur mot mindervärdeskomplex.
Citera
2013-04-18, 19:28
Medlem
Ignatius94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Det har han svarat på, han syftade såklart på Rudbecks Atlantica, en kulturhistoriskt mycket värdefull bok. Även om teorierna är galna har boken en härlig självkänsla och var på sin tid en nyttig kur mot mindervärdeskomplex.

Ok tack, då är den frågan besvarad iaf
Citera
2013-04-18, 19:46
Medlem
Libberos avatar
Jo, eftersom det är Zimbabwes nationaldag så kanske man orkar tillägna någon minut åt Mugabe & co? Det är för övrigt Täppas Fogelbergs födelsedag idag också, inte att förglömma.

Vore skoj att veta vilka konspirationsteorier (kanske i brist på bättre ord) panelen tror på?
Eller kanske snarare händelser i historien som folk generellt sätt har en ganska felaktig uppfattning om, om ens hört talas om det över huvud taget.
Palme, 11 september, Operation Northwoods och 6 miljoner tror jag har nämnts förut, finns det fler?
Månlandningarna? J.F. Kennedy? bin Ladins död?

Frimureriet betydelse har inte diskuterats ännu.
Citera
2013-04-18, 20:25
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libbero
Vore skoj att veta vilka konspirationsteorier (kanske i brist på bättre ord) panelen tror på?
Eller kanske snarare händelser i historien som folk generellt sätt har en ganska felaktig uppfattning om, om ens hört talas om det över huvud taget.
Palme, 11 september, Operation Northwoods och 6 miljoner tror jag har nämnts förut, finns det fler?
Månlandningarna? J.F. Kennedy? bin Ladins död?

Frimureriet betydelse har inte diskuterats ännu.
Frimureriet har diskuterats litegrann, har för mig det var i samband med att mordet på Gustav III avhandlades i hänt i historien. Månlandningen har också tagits upp och det rådde skilda meningar.
Citera
2013-04-18, 21:32
Medlem
mrphonks avatar
Senaste avsnittet kan nu laddas ned på http://traffic.libsyn.com/framat/radioframat_avsnitt58.mp3

Citat:
Radio Framåt #58 - Goldman Sachs, Cypern och Järnrörsjuden
I det femtioåttonde avsnittet består Radio Framåt av Dan Eriksson, Jonas De Geer och Björn Björkqvist då Magnus Söderman fått lämna återbud på grund av sjukdom. Mycket av avsnittet handlar om Goldman Sachs och dess ägande av i stort sett allt, då detta är något de tre återkommer till såväl när de pratar om Svenska Dagbladet som Cypern. Det blir också tal om dödsstraffet efter ännu en bestialisk våldtäkt, denna gång på ett flickebarn i England. Dessutom behandlas ännu en uteslutning av en sverigedemokrat.

...och även på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=TWTVlNHYXyw
Senast redigerad av mrphonk 2013-04-18 kl. 22:13.
Citera
2013-04-18, 21:36
Bannlyst
Riktigt roligt att Björn återigen tas in som bisittare. Missade återigen live-sändningen men ska sitta och götta mig med programmet nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in