2013-03-08, 22:21
Medlem
Kommunistfans avatar
Förövrigt måste jag fråga va det är för sjuka personer som jobbar på Expo. Dom sitter alltså och lyssnar genom en radioframåt sändning ,å memorerar fantatiskt ner vad som sägs och lägger sedan upp det på sin blog i en artikel där man försöker förvränga hela situationen ....i något hopp om att hjärntvätta det svenska folket . Det är nästan så man börjar skratta.
Citera
2013-03-08, 23:57
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Bra avsnitt, fast jag tycker det känns lite konstigt när ni försvarar "nationalister" som inte är lika "extremistiska" som er, med att just säga att de inte är extremister. Svenskarnas parti har ju sunda åsikter, så varför försvara SDare med sånna argument?

Fast jag har också varit med om liknande saker, nar jag diskuterar med pk människor. Då tvingas jag försvara SD med argument som att de inte vill ha ett helt svenskt Sverige och likande för att få dem att förstå, dock känner jag obehag då.
Citera
2013-03-09, 00:24
Medlem
Ignatius94s avatar
Bra avsnitt men litet synd att ni inte hann med förebilder.
Citera
2013-03-09, 20:26
Medlem
Dorniers avatar
Jag har legat efter i lyssnandet de två sista veckorna p.g.a att jag varit bortrest, men har hört det mesta nu av de fyra senaste programmen.

Beträffande rökning och bilbältes-lag så är ju det något som många länder har, inte bara Sverige. Det är väl ganska vettigt trots allt att slippa rök på offentliga platser, och att folk har bilbälte när de kör?

De som ringer in tillför sällan särskilt mycket, det blir mest tjat. No offence till inringaren dock.

Bra krönika av Dan Eriksson.

Annars bra som vanligt, men liksom andra tycker även jag att ett temaprogram vore trevligt snart.

När kommer NPD-gästen till Radio Framåt förresten?
Citera
2013-03-09, 20:49
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
De som ringer in tillför sällan särskilt mycket, det blir mest tjat. No offence till inringaren dock.
Många är ändå ganska vettiga som t.ex. studenten i förra avsnittet var jäkligt intressant. Brukar bli lite tråkiga samtal för det blir lite väl mycket ryggdunkande, skulle vara roligare om ni hade inringare som hade andra åsikter.

Varför inte bjuda in någon vidrig gammelmediajournalist eller någon politiker från 7-klövern? Skulle bli intressanta samtal. Sen kan man ju ta lite oslipade politiker från Vänsterpartiets ungdomsförbund typ.

Eller varför inte ringa upp folk? Vi här på flashback har vi en fin tradition av att ge ut numer till offentliga personer...

Annars skulle Magnus kunna ringa in till Radio1. Skulle vara ganska kul om han ringde till Aschberg! Man når ju faktiskt ut till ganska många om man ringer in till exempelvis Radio1. Det är ju bra många tusen som lyssnar på de sändningarna och ni når ut till folk som inte är idag nationalistiskt sinnade. Fast nu vet jag inte om Magnus läser flashback men bara ett tips.

Annars borde Magnus och JDG skaffa flashbackkonton och bekräfta i nästa radiosändning vilka användarnamn ni har. Skulle vara bra och ni kan vara som Dan svara på lite frågor och så.

Edit: Är både alkoholpåverkad och trött och ber om ursäkt för stavfel och grammatiska fel.
Citera
2013-03-09, 22:32
Medlem
elmanoos avatar
Jonas tipsade om 'The controversy of Zion' av Douglas Reed i förra avsnittet. Här är två slående kapitel (som han konsekvent vägrade redigera bort trots påtryckningar, och fick leta upp en ny förläggare för att få tryckt då vågen av anklagelser om "antisemitism" sköljde in) ur den rosade brittiske Europa-korrespondentens bok "Disgrace Abounding" från 1939. Måste läsas:

http://www.controversyofzion.info/How_Odd_of_God_en.htm
http://www.controversyofzion.info/long_long_trail.htm
Citera
2013-03-10, 00:15
Medlem
WernerWarheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Annars skulle Magnus kunna ringa in till Radio1. Skulle vara ganska kul om han ringde till Aschberg! Man når ju faktiskt ut till ganska många om man ringer in till exempelvis Radio1. Det är ju bra många tusen som lyssnar på de sändningarna och ni når ut till folk som inte är idag nationalistiskt sinnade. Fast nu vet jag inte om Magnus läser flashback men bara ett tips.

Oj oj oj, battle of the titans..(!)
En sådan inringning skulle ju kunna bli en youtubeklassiker att återkomma till i årtionden framöver.
Citera
2013-03-10, 00:34
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WernerWarhead
En sådan inringning skulle ju kunna bli en youtubeklassiker att återkomma till i årtionden framöver.

Längtar redan!
Citera
2013-03-10, 03:22
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WernerWarhead

Battle of the titans? Jag skulle snarare kalla det för en variant av dvärgkastning,
där en intellektuell titan (Nåja...) hivar i väg en intellektuell dvärg långt utav bara
helvete...
Citera
2013-03-10, 05:52
Medlem
thelindgrennheros avatar
Förstår inte riktigt på hur förbjud mot rökning på allmän plats skulle vara något som en nationellt sinnad ser som något dåligt? Mods lär tycka att det blir OT om det diskuteras här så ta det gärna med mig i pm ni som tycker så.
Citera
2013-03-10, 11:40
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Tycker bitvis att det är en helt ok podcast.

Men några generella saker att tänka på?

Varför ligger den här tråden här och inte i podcasts som alla andra podcasts?

Varför ligger radio framåt i filosofi på itunes? Som inte ens finns som vanlig kategori?

Det finns en anledning till varför ex. värvet ligger under företag trots att det inte har ett skit med det att göra.

Om ni vill nå ut måste ni börja tänka lite utanför ramarna.
Citera
2013-03-10, 12:05
Medlem
Fedayeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmanoo
Jonas tipsade om 'The controversy of Zion' av Douglas Reed i förra avsnittet. Här är två slående kapitel (som han konsekvent vägrade redigera bort trots påtryckningar, och fick leta upp en ny förläggare för att få tryckt då vågen av anklagelser om "antisemitism" sköljde in) ur den rosade brittiske Europa-korrespondentens bok "Disgrace Abounding" från 1939. Måste läsas:

http://www.controversyofzion.info/How_Odd_of_God_en.htm
http://www.controversyofzion.info/long_long_trail.htm

Intressant. Läste bägge. Påminner mycket om hur Codreanu beskrev situationen i Rumänien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in