Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Pappan får ju Jocke att må dåligt än idag...ojnevojne
Alltså, jag har försökt lyssna på podden om offerkoftans socpapper och det är så genomskinligt.
Så jävla dumt och taget ur kontext.
Jocke säger emot sig själv och dom skrattar åt påståenden och är helt oemotsagda.
Allt han är idag är en stor fet jävla bluff.
Undrar hur hans egna barn mår?
Nu gråter pappa igen?
Allt filmas och regisseras, vem är det som fostrar barnen egentligen?
Kolla på vloggarna från Dubai, där Jonna går runt och ser ut som en pinuppa, medan Olivia, förvisso med ankläppar och fix, mer framstår som mamman.
Allt fokus är på hur dåååligt Jocke mått och hur kärleksfull och omtänksam han är idag, som hjälper alla andra att må bra...
men har man kommit så långt om man hänger fast vid en påhittad förvriden historia som saknar substans?
Om Jockes mamma var så vidrig och farlig, hur kommer det sig att Jakob, Amanda och Christofer fick bo kvar och har en fin kontakt än idag?
KEJSAREN ÄR NAKEN.
Jockes oförmåga att komma över sin barndom måste ju vara fruktansvärt tärande för familjen.
För alla i hans direkta närhet.
I podden pratade de om att jockes sinnesstämning påverkade alla, hela bygget.
Tänk då familjen?
Jocke kan inte dricka upp sina drickor heller, för det är också något som kommer från hans barndom.
Alla märkeskläder som han köpte va också något han gjorde pga sin barndom.
Jocke pratar också om sin barndom som om han är ensam och unik att ha haft det jobbigt.
Jag hörde också hur dåligt han mår av sin pappa.
Varför säger han sådant publikt?
Jag undrar också hur hans barn mår, eller snarare, hur de kommer att må.
Att ha en kamera upptryck i ansiktet från det att de föddes, med noll privatliv, så riskerar Jocke verkligen psykisk ohälsa.
Inte ens kungabarnen har det så.
Jag tänker på lunabelle, hur kommer hon hantera det verkliga livet den dagen hon inte är nr 1, prinsessan?
När hon inser att hon inte är prinsessan i alla sammanhang.
Hur många ’likes’ är tillräckligt nog för att Lunabelle ska känna sig bekräftad och älskad när hon kommer ut i livet och pappa blir ointressant?
Deras liv är så otroligt skevt.