Citat:
Ursprungligen postat av
Harry_
han försöker få följare från alla andra YouTubers
sen får han säkert en del av just den filmen
tror knappast Jocke skulle bjuda in någon gratis
Vill du framstå som den största förloraren som nånsin fötts så hade du också tyckt att det är logiskt att tävla mot vanliga slöa bilar när du har en ferrari.. lol.. men om du hade lite vinnare inom dig så hade du åtminstånde skaffat en identisk ferrari till den som du ska tävla mot.
Klart att ingen av dom gör det gratis, dom tjänar följare för att leka lite med bilar med youtube-kejsaren som är naken.
Tänk att Jocke nu kritiserar SVT för att dom använde en bild på hans dotter i deras dokumentär eller artikel om barn som blir använda av sina föräldrar som kan tjäna pengar på barnen genom sociala medier.
Jocke har förklarat att det är viktigt för honom och Jonna att dom "kontrollerar spridningen av dottern" genom att hänga ut henne på deras youtubekanal av hat , förtal och dåliga idéer.. så att ingen annan gör det.
Sen tog SVT en av de offentliga bilderna som Jocke har publcerat på sin dotter, och använde bilden ... och Jocke flippar såklart ut då eftersom det blir tydligt att han inte alls kontrollerar nån spridning av dottern när vem som helst kan sprida vidare de bilder som han laddar upp.
Tänk att vara dottern och sakta växa upp och märka att man är en del av Jockes galenskap.. och att Jocke ansåg från första början att dottern inte har nånting att säga till om.. gällande hennes framtid som influenser som går i föräldrarnas fotsteg.
Hade jag växt upp så då hade jag blivit extremt rädd över att tidningar skrev om hur jag blev använd som en pengarslav av mina föräldrar som tog det förgivet att jag skulle vara med på deras youtubekanal innan jag var medveten nog att kunna samtycka till delaktighet i kanalens historik, brott och hat.
Att socialen och samhället inte kan skydda ett barn i en sån situation är skamligt.
Klart att det strider mot barnens mänskliga rättigheter om man som förälder får för sig att barnet är ett objekt som man äger och får bestämma åt genom att hänga ut ungen.
som förälder har man ingen sån rättighet som gör att man får bestämma vad ett barn ska göra som vuxen.. det säger sig självt att man som förälder inte tar sitt ansvar om barnet hängs ut på nätet för att man själv tror sig äga rätten att bestämma att ungen ska jobba som influenser med dramaskapande som har orsakat allt från mordförsök till äggande av bilar.
Jag såg på Jocke när han försvarade Vlad efter att Vlad försökte normalisera pedofileri genom att betygsätta minderåriga flickors sexualitet på tiktok.. och enligt Jocke så är det inte rätt att Vlad får hat som kan leda till självmord.. och det är fel att skriva till Vlads sponsorer för att försöka få han canslad av dom.. eftersom det var ingen big deal det som Vlad gjorde, enligt Jocke som tycker lite annorlunda i jämförelse med "vanligt folk".
Att cansla nån och hänga ut nån är fel enligt Jocke eftersom familj och vänner kan drabbas då.
Om du däremot begär för mycket betalt för ett dåligt utfört arbete.. och skickar ett sliskigt sms till en av Jockes arbetare.. då jävlar ska du hängas ut enligt Jocke som tycker att du ska canslas och det spelar ingen roll om din familj och vänner drabbas av Jockes uthängning av tex. Joz.. eller om mordförsök hände... så tycker Jocke ändå att det är rättvist att hänga ut folk förutom dom som försöker normalisera pedofileri för att skapa uppmärksamhet och visningar på youtube.