Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Jocke pratade om Chrilles mobbning när dom hade drama online förut.. Jocke sa att chrille är en mobbare lixom.
Chrille har nu mobbat Jackes flickvän offentligt på nätet under en ganska lång tid, och nu har hon tydligen flippat ut och blivit hämtad av polisen medans Jacke har försvunnit.. och enligt Chrille så är det flickvännens riktiga sida som har visats nu, och Chrille är inte rädd för böter för förtal.. men nu är det ju just internetmobbning som både Jocke och Chrille riskerar att bli dömmda för.
Om Jacke eller flickvännen har blivit så pass mobbade att dom flippar ur och en av dom försvinner.. och om någon av dom hade tagit självmord som den där farbrorn i Krokomsdomen gjorde.. så hade det blivit tal om internetmobbning som skördat ett liv och att nån måste dömmas.. och då blir det Chrille som får skaka galler.
Om Jocke också får skaka återstår att se. Joz kanske är med på skådespel, men ibland känns det inte så.
Flickvännen till Jacke kan ju knappast vara med i skådespel som går ut på att Chrille ska leka mobbninghjälte som utmålar sin bror som en idiot som inte kan ta egna beslut, och är under kontroll av en galning som är världens sämsta människa baserat på hennes förflutna.
Fast är det inte dags att släppa det där gamla dramat mellan Jocke och Crille för 2 år sedan nu? Eller har skivan fastnat? Jacke är inte ens försvunnen längre, missade du att läsa kommentarsfältet?
Varje drama har nya historier och grunder, som sagt. Det finns ingen åtalspunkt ”internetmobbning”, så lägg ner det snacket nu för fasen.
Nej, där ser du hur det gick med Jacke och hans flickvän. Allt är inte skådespeleri hela tiden så fort något händer.
Jag kan lova att Jocke inte kommer att få skaka något galler som du påstår, men som du sa, det återstår att se. Dock står jag fast vid att jag tvivlar på att det kommer att hända. De riskerar inte att bli dömda för något förens en anmälan har gjorts.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rabattfyllan
Är du medveten om att din källa är en debattartikel ? Det är alltså en personlig åsikt och ingenting annat. För varje inlägg du gör så faller trovärdigheten.
Kunde inte sagt det bättre själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrsVanity1
Varför tar inte Jocke(om nu allt detta stämmer) Joz till rättegång och gör upp där??
Tycker det är konstigt att han inte gör det och istället gnäller på i sin kanal.
Ja, det är mycket märkligt. Det kanske kan skada deras företag på något sätt? Jag vet inte, men jag tycker inte att argumentet ”jag orkar inte gå igenom en till anmälan” håller. Om de nu är så förtvivlade för allt så är det bästa de kan göra att göra en anmälan, eller så kanske de inte gör det för att Jocke kan komma att riskera bli fälld för förtal eller få en motanmälan. Jag har ingen aning.