2019-03-25, 20:19
Medlem
flickanutannamn_ på insta, raderat sin visningsbild. Nu har hon ångest.
Citera
2019-03-26, 01:59
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Varför drar du upp gammalt hela tiden som inte ens är relevant längre? Vad Jocke gjort och vad Chrille gjort och hittar och dattan har inget med bygget eller Joz att göra överhuvudtaget. Visst kan man jämföra även om det inte ens är relevant längre, men varje historia har nya grunder.

Jag tänker inte svara på dina skådespeleri eller fake-photoshop-prints påståenden längre förens något är bevisat.

Fast personen ovan bad om källa på ännu ett av dina påståenden om att internetmobbning är en ny lag, och att den är grov även om man inte sätter ordet grovt framför brottet. Kom med belägg istället, det är du som kom med internetmobbning-påståendet från första början och sedan kan du inte ens påvisa något. Är det svårt att styrka ditt påstående genom att visa källa? Kom inte med påståenden om du inte kan bevisa dem.

Har du någon konkret källa på det?

Krokomsdomen läste jag om just. Mobbning har varit olagligt sen 1993 eller 1994.. men ingen har blivit dömmd för det då lärare mobbar barn också i skolan så det blir svårt att dömma nån för kränkande behandling när det är just kränkande behandlingar som gör att lärare kan läxa upp de olydiga eleverna som inte sitter still eller gör sina läxor i tid.

Internetmobbning är en ny lag som ses som ett grövre brott eftersom internet gör att mobbningen får sån extremt stor spridning snabbt. Troligen har ingen blivit dömmd än , men lagen skapades ju för att nån ska dömmas för att dom mobbar genom att kränka nån online.. och brottet skall ses som värre än mobbning i skolor eftersom internet gör att mobbningen får spridning som tidigare aldrig var möjligt.

Jockeboy och Rask är bra kandidater för att bli dömmda för internetmobbning, om dom inte har skrivit kontrakt med Joz om att dom får mobba honom som en del av ett prank/skådespel.

Tills någon blir dömmd för internetmobbning så kommer barn och ungdommar se det som normalt att bete sig som Jockeboy, Rask eller politiker som bråkar som småbarn så länge kamerorna rullar.. sen tar dom en fika efteråt och kramas för att dom lyckades lura barn och ungdommar att vuxna beter sig som barn i en sandlåda.

Källa: https://www.op.se/artikel/debatt/mobbning-ar-ett-brott
Senast redigerad av KungPungPat 2019-03-26 kl. 02:29.
Citera
2019-03-26, 06:20
Medlem
KungPungPats avatar
Jocke pratade om Chrilles mobbning när dom hade drama online förut.. Jocke sa att chrille är en mobbare lixom.

Chrille har nu mobbat Jackes flickvän offentligt på nätet under en ganska lång tid, och nu har hon tydligen flippat ut och blivit hämtad av polisen medans Jacke har försvunnit.. och enligt Chrille så är det flickvännens riktiga sida som har visats nu, och Chrille är inte rädd för böter för förtal.. men nu är det ju just internetmobbning som både Jocke och Chrille riskerar att bli dömmda för.

Om Jacke eller flickvännen har blivit så pass mobbade att dom flippar ur och en av dom försvinner.. och om någon av dom hade tagit självmord som den där farbrorn i Krokomsdomen gjorde.. så hade det blivit tal om internetmobbning som skördat ett liv och att nån måste dömmas.. och då blir det Chrille som får skaka galler.

Om Jocke också får skaka återstår att se. Joz kanske är med på skådespel, men ibland känns det inte så.
Flickvännen till Jacke kan ju knappast vara med i skådespel som går ut på att Chrille ska leka mobbninghjälte som utmålar sin bror som en idiot som inte kan ta egna beslut, och är under kontroll av en galning som är världens sämsta människa baserat på hennes förflutna.

Konstigt att ingen advokat kontaktar flickvännen för att berätta att det finns pengar att tjäna i att stämma Chrille för internetmobbning och förtal.. jag menar en advokat tjänar väl inte dåligt på att göra nytta i ett sånnt fall där det är så många barn som tittar och undrar om det är lagligt att använda internet för att förstöra andra människors liv med hjälp av sina prenumeranter i sociala medier, och uppmaningar till internetmobbning och hat.
Citera
2019-03-26, 12:36
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Krokomsdomen läste jag om just. Mobbning har varit olagligt sen 1993 eller 1994.. men ingen har blivit dömmd för det då lärare mobbar barn också i skolan så det blir svårt att dömma nån för kränkande behandling när det är just kränkande behandlingar som gör att lärare kan läxa upp de olydiga eleverna som inte sitter still eller gör sina läxor i tid.

Internetmobbning är en ny lag som ses som ett grövre brott eftersom internet gör att mobbningen får sån extremt stor spridning snabbt. Troligen har ingen blivit dömmd än , men lagen skapades ju för att nån ska dömmas för att dom mobbar genom att kränka nån online.. och brottet skall ses som värre än mobbning i skolor eftersom internet gör att mobbningen får spridning som tidigare aldrig var möjligt.

Jockeboy och Rask är bra kandidater för att bli dömmda för internetmobbning, om dom inte har skrivit kontrakt med Joz om att dom får mobba honom som en del av ett prank/skådespel.

Tills någon blir dömmd för internetmobbning så kommer barn och ungdommar se det som normalt att bete sig som Jockeboy, Rask eller politiker som bråkar som småbarn så länge kamerorna rullar.. sen tar dom en fika efteråt och kramas för att dom lyckades lura barn och ungdommar att vuxna beter sig som barn i en sandlåda.

Källa: https://www.op.se/artikel/debatt/mobbning-ar-ett-brott

Är du medveten om att din källa är en debattartikel ? Det är alltså en personlig åsikt och ingenting annat. För varje inlägg du gör så faller trovärdigheten.
Citera
2019-03-26, 13:01
Medlem
MrsVanity1s avatar
Varför tar inte Jocke(om nu allt detta stämmer) Joz till rättegång och gör upp där??

Tycker det är konstigt att han inte gör det och istället gnäller på i sin kanal.
Senast redigerad av MrsVanity1 2019-03-26 kl. 13:04.
Citera
2019-03-26, 13:24
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jocke pratade om Chrilles mobbning när dom hade drama online förut.. Jocke sa att chrille är en mobbare lixom.

Chrille har nu mobbat Jackes flickvän offentligt på nätet under en ganska lång tid, och nu har hon tydligen flippat ut och blivit hämtad av polisen medans Jacke har försvunnit.. och enligt Chrille så är det flickvännens riktiga sida som har visats nu, och Chrille är inte rädd för böter för förtal.. men nu är det ju just internetmobbning som både Jocke och Chrille riskerar att bli dömmda för.

Om Jacke eller flickvännen har blivit så pass mobbade att dom flippar ur och en av dom försvinner.. och om någon av dom hade tagit självmord som den där farbrorn i Krokomsdomen gjorde.. så hade det blivit tal om internetmobbning som skördat ett liv och att nån måste dömmas.. och då blir det Chrille som får skaka galler.

Om Jocke också får skaka återstår att se. Joz kanske är med på skådespel, men ibland känns det inte så.
Flickvännen till Jacke kan ju knappast vara med i skådespel som går ut på att Chrille ska leka mobbninghjälte som utmålar sin bror som en idiot som inte kan ta egna beslut, och är under kontroll av en galning som är världens sämsta människa baserat på hennes förflutna.
Fast är det inte dags att släppa det där gamla dramat mellan Jocke och Crille för 2 år sedan nu? Eller har skivan fastnat? Jacke är inte ens försvunnen längre, missade du att läsa kommentarsfältet?

Varje drama har nya historier och grunder, som sagt. Det finns ingen åtalspunkt ”internetmobbning”, så lägg ner det snacket nu för fasen.

Nej, där ser du hur det gick med Jacke och hans flickvän. Allt är inte skådespeleri hela tiden så fort något händer.

Jag kan lova att Jocke inte kommer att få skaka något galler som du påstår, men som du sa, det återstår att se. Dock står jag fast vid att jag tvivlar på att det kommer att hända. De riskerar inte att bli dömda för något förens en anmälan har gjorts.

Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Är du medveten om att din källa är en debattartikel ? Det är alltså en personlig åsikt och ingenting annat. För varje inlägg du gör så faller trovärdigheten.
Kunde inte sagt det bättre själv.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Varför tar inte Jocke(om nu allt detta stämmer) Joz till rättegång och gör upp där??

Tycker det är konstigt att han inte gör det och istället gnäller på i sin kanal.
Ja, det är mycket märkligt. Det kanske kan skada deras företag på något sätt? Jag vet inte, men jag tycker inte att argumentet ”jag orkar inte gå igenom en till anmälan” håller. Om de nu är så förtvivlade för allt så är det bästa de kan göra att göra en anmälan, eller så kanske de inte gör det för att Jocke kan komma att riskera bli fälld för förtal eller få en motanmälan. Jag har ingen aning.
Citera
2019-03-26, 15:02
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1

Om du läser den där långa listan med anklagelser är det väl tveksamt vad som går att bevisa i en rättssal. Däremot så är det garanterat att hans rykte försämras kraftigt genom att ta det offentligt. På det sättet besitter Jocke och Jonna en stor makt.

Tycker det är lite humoristiskt att någon försöker skapa en sida med Johan Sernebrink på Wikipedia. Den är borttagen men cachen ser ut så här:

Citat:
Joz var Jocke och Jonnas arsitekt under ungefär ett år. Men det visade sig att Joz inte var den han sa han var. Han hade ingen som helst utbildning i arsitektur och dessutom hade han hotat folket som jobbade i Jocke och Jonnas hus (inklusive Jocke och Jonna). Han hade också sexuellt trakasserat tjejer som jobbade i Jocke och Jonnas hus och skrivit till tjejer online obehagliga meddelanden. Joz hade också varit påverkad under arbetstid, missat deadlines, byggt fel och inte låtit Jonna bestämma hur hon ville ha det

Allt detta visade sig inte vara en ny grej. Joz hade gjort detta i 20 år. Han hade låtsas vara folk så han kunde ta ur sig ur situationer eller få jobb.
Citera
2019-03-26, 23:39
Medlem
Det är mycket tydligt grovt förtal mot Joz i deras senaste videos. De har ändå runt 900k följare. Hoppas att någon polisanmäler detta. Youtube-mobbningen måste få ett slut nu.
Citera
2019-03-26, 23:46
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Det är mycket tydligt grovt förtal mot Joz i deras senaste videos. De har ändå runt 900k följare. Hoppas att någon polisanmäler detta. Youtube-mobbningen måste få ett slut nu.

Den senaste videon heter "Min mardröm" och är 30 minuter lång. Vad i den är förtal för jag hör inget som är särskilt grovt? Kan självklart ha missat någon mening.

Du får tänka på att yttrandefriheten i Sverige är stark och det är tillåtet att kritisera andra inför öppen ridå.
Citera
2019-03-26, 23:54
Medlem
Citat:
Den senaste videon heter "Min mardröm" och är 30 minuter lång. Vad i den är förtal för jag hör inget som är särskilt grovt? Kan självklart ha missat någon mening.

Du får tänka på att yttrandefriheten i Sverige är stark och det är tillåtet att kritisera andra inför öppen ridå.

.
Senast redigerad av untribium 2019-03-27 kl. 00:10.
Citera
2019-03-26, 23:59
Medlem
.
Senast redigerad av untribium 2019-03-27 kl. 00:09.
Citera
2019-03-27, 02:04
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:

Deras senaste gemensamma video heter dock "Vad händer nu?!" och det är givetvis den videon som untribium pratar om. untribium skriver klart och tydligt "deras senaste video".

Ganska stor skillnad på "deras senaste video" och "den senaste videon". Eller hur?

Videon som du nämner är ingen gemensam video, utan endast en video med Jonna där hon utvecklar och framför sina tankar angående aborten mm.

Så visst har untribium rätt. Deras senaste video är "Vad händer nu?!".

Kanske dags att läsa inläggen ordentligt till nästa gång? Bara ett tips.
Senast redigerad av Realisten73 2019-03-27 kl. 02:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in