2026-09-04, 08:58
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Jocke hotade Rasks brottsoffer redan för 1,5 år sedan så den här stämningen har inte kommit som en överraskning. Nu har lillvalpen Wempa lagt sig i. Det ska bli intressant att få rota i hans garderob.
Alla som på något sätt drar lans för Jockiboi kommer att granskas in i minsta detalj. Chrippadramat kommer te sig som en bris i jämförelse vad som kan komma, om Jocke inte kallar in flocken. Hundarna gör det för Jocke, men vad kommer Jocke göra för dom?
KAN komma? Eller SKA komma?
Citera
2026-09-04, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
KAN komma? Eller SKA komma?
"Starta inget så blir det inget" tolkar jag det som. Om Joakim kan ta på sig vuxenbyxorna, gå ut och erkänna att han ljugit om folk i flera år och faktiskt anstränger sig för att ställa skit tillrätta är nog alla nöjda och glada. Men om han hellre missbrukar rättssystemet och skickar stämningar till höger och vänster för att slippa ta ansvar för vad han gjort blir det nog fullt kalabalik snart.

Eftersom han är så jävla intellektuellt eftersatt fattar han inte att de saker han stämmer för kommer backas upp av olika typer av belägg för påståendena. Och ju fler sådana mål han driver, desto fler offentliga handlingar. Media har ju redan skrivit en del om det och kommer fortsätta bevaka eftersom det är så absurt, så snart känner väl alla till fool me once fool me twice, dataintrånget på SOC i Karlskoga där han nämns frekvent i FUPen, rökrunkchattarna och fan vet allt.
Citera
2026-09-04, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
"Starta inget så blir det inget" tolkar jag det som. Om Joakim kan ta på sig vuxenbyxorna, gå ut och erkänna att han ljugit om folk i flera år och faktiskt anstränger sig för att ställa skit tillrätta är nog alla nöjda och glada. Men om han hellre missbrukar rättssystemet och skickar stämningar till höger och vänster för att slippa ta ansvar för vad han gjort blir det nog fullt kalabalik snart.

Eftersom han är så jävla intellektuellt eftersatt fattar han inte att de saker han stämmer för kommer backas upp av olika typer av belägg för påståendena. Och ju fler sådana mål han driver, desto fler offentliga handlingar. Media har ju redan skrivit en del om det och kommer fortsätta bevaka eftersom det är så absurt, så snart känner väl alla till fool me once fool me twice, dataintrånget på SOC i Karlskoga där han nämns frekvent i FUPen, rökrunkchattarna och fan vet allt.

Det som skulle kunna hända är att, om Jockes stämningar vinner laga kraft, så är det fritt fram för alla som blivit utsatta av Anjo, Rask och Motvikt m.fl Dom har ju förmedlat uppgifter som Jocke gett dom. Då kan de drabbade enkelt få in skadestånd att betala de krav Jockiboi begär.
Citera
2026-09-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Det som skulle kunna hända är att, om Jockes stämningar vinner laga kraft, så är det fritt fram för alla som blivit utsatta av Anjo, Rask och Motvikt m.fl Dom har ju förmedlat uppgifter som Jocke gett dom. Då kan de drabbade enkelt få in skadestånd att betala de krav Jockiboi begär.
Sorgligast av allt är väl att de gladeligen skulle pynta husses nota. Då kanske det finns chans att bli toastmaster på hans tredje bröllop!
Citera
2026-09-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Sorgligast av allt är väl att de gladeligen skulle pynta husses nota. Då kanske det finns chans att bli toastmaster på hans tredje bröllop!

Tredje bröllopet kommer när, eller om, Jacke och Sofia gifter sig. Han måste vara den som överglänser alla. Blir det Expressen som ställer upp då? Kanske i samarbete med TV3, det skulle vara något.
Jag har inte sett någon bröllopsmeny från den stura dagen, säg inte att det bara fanns tryffelkorv till "självkostnadspris". Ge mig allt, jag vill veta 😎
Citera
2026-09-04, 10:15
Medlem
Karl.Bracchettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTourette
Varför så intresserad av hur mycket folk äter och hur de ser ut?

Han som satt nivån med att prata om andra på det sättet.
Citera
2026-09-04, 11:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Så väljer han okända advokater
Hade han velat kunna vinna strider bör han anlita väletablerad advokater med stor respekt
Men inte påsögat

JS på Astra är kompetent, har haft tunga meriterande mål. Men han tar uppenbarligen inte i förtalsdelen med tång, vilket också hedrar honom. Det har varit tveksamma grunder där.

Sen är det lite brist på perspektiv (inte ovanligt för advokater i denna klass) att dra till med en halv miljon sammalagt mot Medviktarna och deras bolag.
Citera
2026-09-04, 11:59
Medlem
kirugumis avatar
Kan rätten döma till nåt slags tysthetslöfte?
Typ ni ska betala 10k och sluta prata om Jocki? Det vore det värsta. Jag själv hade aldrig gått med på det om jag som Medviktarna gett mig in ordentligt i leken. Jag tror det hände när de var upp mot Anjo, ingen av parterna får prata om målet.
Citera
2026-09-04, 12:07
Avstängd
Citat:
Typ ni ska betala 10k och sluta prata om Jocki? Det vore det värsta. Jag själv hade aldrig gått med på det om jag som Medviktarna gett mig in ordentligt i leken. Jag tror det hände när de var upp mot Anjo, ingen av parterna får prata om målet.

Det är inget domstolar brukar döma till, utan det brukar förekomma i överenskommelser om förlikning. Den förlikningen kan stadfästas av domstolen i en dom, men det är parterna som kommer överens om att det ska gälla, och vite om det inte följs.

Med Anjo kom de överens om det, det blev väl inte ens någon dom i det målet vad jag vet.
Senast redigerad av 2026-08-29 2026-09-04 kl. 12:09.
Citera
2026-09-04, 12:17
Medlem
Citat:

Inte döma i formell mening, men det kan mycket väl ingå ett sånt villkor om ett avtal sluts mellan de tvistande parterna, ofta i samband med den muntliga förberedelsen. Avtalet i sig är inte offentligt - det är bara en överenskommelse mellan parterna.

Som du säger skedde detta mellan Anjo och Medvikt. Här är deras förlikningsavtal:

Stockholms TR T 7465-26 - Förlikningsavtal
https://pixeldrain.com/u/kGvdtgM3

Domaren kommer försöka få till nåt liknande när Jocke möter Medvikt den 10 september.
Citera
2026-09-04, 12:26
Medlem
Svammel i tråden. Man kan inte bli förbjuden att nämna någons namn. Man kan få till en överenskommelse om att inte prata om målet, eller resultatet.
Yttrandefriheten är en av det tyngsta grundlagarna vi har i landet, inte ens dom rår Jocke på.
Citera
2026-09-04, 12:30
Medlem
Damien-s avatar
Oj, folk är verkligen inte nådiga mot den blonderade dvärgen i kommentarsfältet hos Bloggbevakning. Det är alltså så här gemene man känner inför Jockiboi och hans gamnacke när horbocken inte själv får styra narrativet.

Men det är klart, snart lär väl Jockiboi skicka dit hela sin fanclub för att försöka rädda husgudens ära. Och längst fram i ledet kommer naturligtvis rövslickaren Anjo, flåsande av upphetsning och redo att slicka sin husse i röven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in