2026-08-25, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
De säger uttryckligen i början av Operation Kobra att de även riktar sig till människor som inte har följt dramat tidigare, och att de ska prata till den publiken som om det här är första gången de får ta del av det.
Därför är det en ganska grundläggande sak jag inte får ihop: varför var LVU överhuvudtaget aktuellt?
De säger att Chrippa gav Julia ensam vårdnad för att visa att de kunde samarbeta och på så sätt undvika att Chloe omhändertogs. Förklaringen till varför det fanns en pågående LVU-process är däremot bara att det handlade om ”samarbetssvårigheter och lite annat”.

Lite senare läses meddelanden upp där Chrippa säger att Jocke låg bakom LVU och var ”en av grundpelarna”, bland annat genom upprepade kontakter med myndigheter och anmälningar.
Men det svarar fortfarande inte på vad socialtjänsten faktiskt ansåg utgjorde risken för Chloe.
Samarbetssvårigheter mellan föräldrar räcker inte i sig för LVU. Det måste finnas en påtaglig risk för att barnets hälsa eller utveckling skadas. En massa orosanmälningar kan förstås leda till att socialtjänsten utreder, men de utgör inte i sig grunden för ett omhändertagande.

Så vad var ”lite annat”? Vad var den konkreta omständighet som gjorde att Chloe faktiskt riskerade LVU?

Det är därför den saknade förklaringen blir så central. Hela poängen i framställningen är ju att Chrippa gav Julia ensam vårdnad för att rädda Chloe från att bli omhändertagen. Då behöver man också få veta vad LVU-processen faktiskt baseras på.
Annars får man helt enkelt acceptera en av berättelsens viktigaste utgångspunkter utan att få veta vad den grundar sig på.

Troligtvis hela internetdramat.
Citera
2026-08-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
Stackars kräftans o Julias unge som blir måltavla här inne av användare. Den som njuter mest av detta är lilla frun. Hon gör allt i sin makt med att misskreditera Julia pga lilla fruns egna svartsjuka som är obotlig.

#freeChloe

Vad skulle linnea vara avundsjuk på? Snälla öppna ögonen din världsbild är fan pinsam
Citera
2026-08-25, 19:09
Medlem
Rackarns vad Jocke är stressad. Han mår allt annat än bra just nu och har inga myndighetstrådar att dra i längre.
Nu åker vi på riktigt, och när Temu gör något, så gör dom det rejält 😎😄
Citera
2026-08-25, 19:19
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evelines75
Konstiga familjen var där , dom fick egentid med Gry
Samir med tjej
Jonny såg jag lite snabbt
Ja sen var det massor man aldrig sett . Som en skrev att de var en lokal skomakare med

Skomakaren var inte lokal till Joakim utan verksam i Stockholm. Grävde lite mer i deras sk vänskap och skomakaren var med och filmade PH för många år sedan där han träffade JL som var där av någon anledning. De är alltså ytterst lite bekanta så det bekräftar att många av gästerna var där för att fylla ut platser bara.
Citera
2026-08-25, 19:29
Medlem
Är the Lundells på bröllopsresa nu? Jag tror att ormen kommer lägga familjen åt sidan för att ge sig in i Operation Klippa och Klistra.

Anjo fick några minuter i rampljuset, notan för det är att han måste hoppa in i desinformationsfabriken, halvskrikandes skrynkla ihop botoxpannan och klippa och klistra ihop ett narrativ för att rädda sin broder Jockes skinn.

En miljon för bröllopet hette det. Anjo har 30 000 hos fogden ”storebror”.
Citera
2026-08-26, 05:46
Moderator
Maviels avatar
Jag vet att alla dessa nötterna överlappar på många sätt. Men snälla tänk på vilken tråd ni befinner er i. Ta chrippagrejjerna i hans tråd. Och höj nivån lite.

/Moderator
Citera
2026-08-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Är the Lundells på bröllopsresa nu? Jag tror att ormen kommer lägga familjen åt sidan för att ge sig in i Operation Klippa och Klistra.

Anjo fick några minuter i rampljuset, notan för det är att han måste hoppa in i desinformationsfabriken, halvskrikandes skrynkla ihop botoxpannan och klippa och klistra ihop ett narrativ för att rädda sin broder Jockes skinn.

Ja man är ju lite nyfiken på nästa steg. Jag gissar att de kommer gräva fram de värsta smsen från 2024, skrika om att lillebrorsan bara skriver att han vill ha sitt barn för att det ska se bra ut. Men framförallt tror jag att Jocke kommer försöka göra om tidslinjen som vanligt, och låtsas som att allt som hände under "Chrippadramat" fortfarande är det som gäller och ingenting annat.

Kanske kan han få Anjo att åter börja säga att Linnéa misshandlar Chloe och att de hotade Julia att säga att hon vet att hennes dotter inte far illa (trots att det finns sms som bevisar motsatsen)?

Alternativt gråta ut om hur mycket han hjälpt Julia för sin brorsdotters skull, och att hon utnyttjat honom. Och sedan börja mangla henne istället i tron om att Temu inte kommer balla ur då.
Citera
2026-08-26, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Ja man är ju lite nyfiken på nästa steg. Jag gissar att de kommer gräva fram de värsta smsen från 2024, skrika om att lillebrorsan bara skriver att han vill ha sitt barn för att det ska se bra ut. Men framförallt tror jag att Jocke kommer försöka göra om tidslinjen som vanligt, och låtsas som att allt som hände under "Chrippadramat" fortfarande är det som gäller och ingenting annat.

Kanske kan han få Anjo att åter börja säga att Linnéa misshandlar Chloe och att de hotade Julia att säga att hon vet att hennes dotter inte far illa (trots att det finns sms som bevisar motsatsen)?

Alternativt gråta ut om hur mycket han hjälpt Julia för sin brorsdotters skull, och att hon utnyttjat honom. Och sedan börja mangla henne istället i tron om att Temu inte kommer balla ur då.

Med Anjo kan man förvänta sig det värsta. Jag skulle inte bli förvånad om det är Julia som tar över målet efter Chrippa. Jocke är grundligt besviken och bussar "pittbullen" Anjo Josefzon efter Julia. Anjo gläfser till och viftar på svansen och får dramablick i ögonen. Hur mycket kan han tjäna på att starta drev mot Julia?
Citera
2026-08-26, 10:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Du tycks ha slagit huvudet mitt på spiken ...

I Expressens vodd ”Behind the scenes” avslöjar paret att det inte blir någon bröllopsresa efter bröllopet.

– Jag önskar att det vore planerat och att vi hade tid att åka i väg. Men som det ser ut just nu är det ganska mörkt, säger Jocke Lundell.

I höst väntar flera hemliga inspelningar för paret, bland annat till Youtube

https://www.expressen.se/noje/jocke-och-jonna-lundells-plan-snart-ga-i-pension/
Citera
2026-08-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illaur
Då fick Danjal vara på bröllopet, så det var inte han som misstänkts våldtagit tjej på jockibois spelning på Åland?

1. danjal stod tredje åt höger av 4 från jockiboi, har det någon betydelse?

2. Varför talade danjal inte till jockiboi och jonna? I stället var det andra?

3. Varför zoomade tv4 aldrig in danjals ansikte?

Känns som danjal fick minimal uppmärksamhet om han inte hade våldtagit tjej?

För att dom stöttar våldtäktsmän och skyddar dom så länge som är araberu
Citera
2026-08-26, 15:04
Medlem
Varför är inte det minsta barnet på några bröllopsbilder? Var han inte bjuden?🤔
Citera
2026-08-26, 15:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kertbarlsson
Varför är inte det minsta barnet på några bröllopsbilder? Var han inte bjuden?🤔
Kolikungen? På Bröllopet var han iaf. Inte sett några bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in