Citat:
Ursprungligen postat av
HudHertiginnan
Jag har inte boken … kanske måste införskaffa den? Samtidigt känns det rätt jobbigt att stödja honom ekonomiskt genom att köpa den. Varje såld bok ger honom säkert åtminstone någon tia, och det känns faktiskt inte helt okej.
Men jag ska kika vidare på det här och se hur jag eventuellt kan bidra till att granska hans motsägelser och lögner. Det känns som att det har gått för långt nu!
Riktigt vedervärdigt beteende, och förr eller senare brukar sådant få konsekvenser. Tack för din redogörelse ovan!
När får du pm-status?
Vill inte råka ut för en varnig så jag tar citerar korta klipp ur boken.
Jockiboi får flytta från galaxen till egen lägenhet
”Men plötsligt fick jag inte vara kvar där.”
Jockio no like
”Jag låg där i mörkret och lyssnade efter minsta lilla tecken på liv. Men det var knäpptyst och paniken växte i mig. Jag var ensam igen. Det kändes som ett straff snarare än en belöning för att jag skött mig så bra.”
Jockiboi är ensammast i världen
”
Jag minns att jag satt där i lägenheten och väntade på att mamma eller någon annan skulle ringa och säga grattis. Men när klockan blev fem på eftermiddagen utan att telefonen ringt en enda gång, hade jag så mycket ångest att jag inte visste vad jag skulle ta mig till.
Det fanns verkligen ingen som brydde sig om mig – som tänkte på mig.”
Jockiboi går till psyket för att inte få bo kvar på Galaxen
”
Nästa morgon ringde jag till psyket på Motala lasarett och fick tid lite senare samma dag.
Jag hade panikångest när jag träffade läkaren, som skrev ut Atarax åt mig. Men jag fick inte hämta ut tabletterna själv, utan det mobila teamet skulle komma hem till mig med en tablett varje kväll.
”Tror ni att jag ska ta livet av mig?” sa jag till läkaren och försökte låta som om jag skämtade.
Men han tittade bara helt allvarligt på mig.”
Samma dag går han ner och sätter sig på en sten vid Vättern
”Plötsligt var det som om jag inte fick någon luft alls. Jag började hyperventilera och tog mig med båda händerna om halsen. ”Det här är slutet”, tänkte jag, och så lät jag mig falla ner i det kalla vattnet,[/b] som förlamande slöt sig om mig. Jag sjönk och tyckte att det var skönt att jag gjorde det. ”
Efteråt går han hem till mormor
”Och när mormor en stund senare kom hem och fick se mig blev hon helt förskräckt.
”Men herregud, Joakim, vad har hänt?”
Jag kunde såklart inte säga att jag försökt dränka mig, utan drog till med en lögn om att jag halkat i vattnet. ”
Efteråt skriver han att han blev hemskjutsad av morfar och anordnade en fest
”Så fort jag blivit ensam igen började hjärnan gå på högvarv, och jag kände att jag till varje pris måste därifrån. Så jag ringde alla jag kände och sa att jag skulle ha fest på fredagskvällen, och det blev verkligen en fest som grannarna i huset sent skulle glömma.
Han erkänner att han gjorde allt för att komma tillbaka till boendet Galaxen
”Vi mer eller mindre rev stället, och
en vecka senare blev jag precis som jag hoppats vräkt från lägenheten.”
De på Galaxen fattade ju inte att jag förstört för mig själv helt medvetet, utan trodde bara att jag varit oansvarig.
Men min plan fungerade och jag fick tillbaka mitt gamla rum.
Källa: Moster av Joakim Lundell, finns där böcker finns.