• 1
  • 2
2012-03-21, 16:46
Medlem
Lustigt hur man uppfattar saker olika. Jag tycker VLC har gått från att se ganska amatörmässigt ut till att se väldigt professionellt ut idag. Gillar det nya utseendet skarpt. Det ska vara enkelt och avskalat och visst, sidopanelen kanske inte var det mest lyckade men man håller sig väl till Mac-stilen.

Om de bara ville modernisera ikonen också, fattar inte vad en vägkon har med en mediaspelare att göra?
Citera
2012-03-21, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Lustigt hur man uppfattar saker olika. Jag tycker VLC har gått från att se ganska amatörmässigt ut till att se väldigt professionellt ut idag. Gillar det nya utseendet skarpt. Det ska vara enkelt och avskalat och visst, sidopanelen kanske inte var det mest lyckade men man håller sig väl till Mac-stilen.

Om de bara ville modernisera ikonen också, fattar inte vad en vägkon har med en mediaspelare att göra?
Jag har heller inget emot nya VLC. Sidopanelen hinner jag aldrig se, öppnar alltid filerna via Finder eller Quicksilver. Har aldrig orkat med att hantera filmer och serier i bibliotek som man man gör med musiken.

Svarta temat tycker jag är snyggt. En smaksak naturligtvis. VLC 1.1 var lite halvtrist, själv körde jag med Black Pearl-temat som gjorde det lite bättre.

Har heller inte haft några problem med mkv-filer, nedladdade som egenrippade.

Ang. vägkonen så läste jag på internet att det kommer ifrån att skaparna när de var studenter samlade på vägkoner. Jag tycker att de ska behålla den, den är ju ganska välkänd och det är en enkel sak att själva byta ikon om man ogillar den.
Citera
2012-04-23, 17:24
Medlem
TheBurdens avatar
Vlc är snygg och bra. Mac-utseendet är ju jättesnyggt.

Har även MplayerX utifall att vlc skulle ha problem med att spela upp en fil.
Citera
2012-04-23, 17:41
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.I.B.L.E
Haha, smart kille.

Får skylla på för lite sömn! Tanken var god dock.....

Som Windowsanvändare tackar och bockar dock jag.
Edit: Vad tillför denna nya version, utöver gränssnittet? Tillkom det några nya funktioner? Vore isåfall onödigt att ladda ner den gamla versionen...

Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph

Måste det se proffsigt ut? Personligen är jag så fruktansvärt trött på alla knappar som ska se glänsiga och flashiga ut. Funktionalitet ligger långt ner på prioritetslistorna idag, verkar det som.
Senast redigerad av TovesTroll 2012-04-23 kl. 17:43.
Citera
2012-04-23, 17:49
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Edit: Vad tillför denna nya version, utöver gränssnittet? Tillkom det några nya funktioner? Vore isåfall onödigt att ladda ner den gamla versionen...

Måste det se proffsigt ut? Personligen är jag så fruktansvärt trött på alla knappar som ska se glänsiga och flashiga ut. Funktionalitet ligger långt ner på prioritetslistorna idag, verkar det som.

Ja, många nya program ska vara bloatade. Det är inne nu.
Citera
2012-04-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll

Proffsighet handlar inte om glänsiga och flashiga knappar som man mycket riktigt lätt blir trött på. Ett program ser proffsigt ut om knapparna och andra element sitter på logiska ställen och har ett konsekvent utseende.

Det typiska Mac-programmet är väl rena motsatsen till flashighet eftersom färglöshet (med rätta) är norm. Därför blir man lätt illamående när man stöter på program som iCal med lädertexturer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in