2012-03-24, 23:31
Medlem
Blafsens avatar
Att mango är nyttigt, som fler frukter, är inte otroligt. Frågan är bara vad TS har läst. Det är ju inte ovanligt att den som säljer piller överdriver nyttoeffekterna. Frågan är också om pillrena verkligen är bättre än naturlig mango och om man behöver den dos som de påstås innehålla.

Och då kommer vi till nästa problem. Innehåller pillren verkligen det som utlovas? Ett företag som försöker bluffa kunderna ekonomiskt kan lika väl bluffa med produkten också. Blufföretag brukar ha taskig moral över hela linjen.
Citera
2012-03-25, 12:05
Medlem
Germanofils avatar
Mango smakar betydligt bättre i Afrika än den man köper i affären hemma i Europa, men att den skulle ha andra medicinska egenskaper tvivlar jag på.
Citera
2012-03-25, 14:15
Medlem
fallingaparts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Mango smakar betydligt bättre i Afrika än den man köper i affären hemma i Europa, men att den skulle ha andra medicinska egenskaper tvivlar jag på.

+1

Precis som alla andra frukter och grönsaker som inte plockas innan de är mogna som skiten som säljs i Sverige görs....

När man har smakat hur en riktig tomat, en riktig banan, riktig mango osv smakar är det svårt att uppskatta importerade frukter/grönsaker i Sverige över huvud taget.

Man blir lite ledsen i ögat, men nu är jag väldigt OT.
Citera
2012-03-25, 21:33
Medlem
Shenandoahs avatar
Oj vad många svar här har kommit, kul!

Intressant att läsa vad ni skriver. Svarar lite allmänt här nu..

Jag har googlat en del och sett att det verkar vara just ETT företag som lurat folk och dragit pengar, precis på det sätt Enoch.Thulin skriver. Och det är tämligen lätt att räkna ut vilket företag det är när man tittar runt och ser villkoren för köp. Så det är ju ganska lätt att strunta i att beställa därifrån..

Sedan vilka/vem det är som sett till att köpa upp alla domäner och ordnat sökresultaten så att "obekväm" info inte ska kunna nås av de som söker kanske är svårare att luska ut, men jag tror mig i alla fall ha hittat en seriös (svensk) internetbutik som säljer preparatet jag är ute efter, så jag tror jag ska ge det en chans där. Bara för att testa...sedan om det funkar eller ej, ja det återstår att se

Tarmreningsgrejen som i vissa fall rekommenderas till, den skippar jag nog.
Citera
2012-03-25, 23:16
Medlem
Alvaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shenandoah
Oj vad många svar här har kommit, kul!

Intressant att läsa vad ni skriver. Svarar lite allmänt här nu..

Jag har googlat en del och sett att det verkar vara just ETT företag som lurat folk och dragit pengar, precis på det sätt Enoch.Thulin skriver. Och det är tämligen lätt att räkna ut vilket företag det är när man tittar runt och ser villkoren för köp. Så det är ju ganska lätt att strunta i att beställa därifrån..

Sedan vilka/vem det är som sett till att köpa upp alla domäner och ordnat sökresultaten så att "obekväm" info inte ska kunna nås av de som söker kanske är svårare att luska ut, men jag tror mig i alla fall ha hittat en seriös (svensk) internetbutik som säljer preparatet jag är ute efter, så jag tror jag ska ge det en chans där. Bara för att testa...sedan om det funkar eller ej, ja det återstår att se

Tarmreningsgrejen som i vissa fall rekommenderas till, den skippar jag nog.

Ett tips är att prova ring företaget på måndag och se om du kan få lite mer info om preparatet, med 99.9% sannolikhet kommer du komma till en telefonsvarare i Ghana.
Citera
2012-03-26, 17:07
Medlem
http://www.halsonyhetsrapport.com/viktminskning/index.php?t202id=7197&t202kw=P221-SE-diet2-adc1

jag hittade den här. det är ju verkligen jätteroligt. vilket jävla påhitt.

det här lär ju inte få säljas i sverige. skulle ju klämmas åt direkt av konsumentverket.
Citera
2012-03-26, 18:39
Medlem
Blafsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odovakar
http://www.halsonyhetsrapport.com/viktminskning/index.php?t202id=7197&t202kw=P221-SE-diet2-adc1

jag hittade den här. det är ju verkligen jätteroligt. vilket jävla påhitt.

det här lär ju inte få säljas i sverige. skulle ju klämmas åt direkt av konsumentverket.
Någon som inte tycker att det luktar reklam? De länkar ju till försäljningen också. Tvivlar på att "studien" finns dokumenterad av någon oberoende part.
Citera
2012-03-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blafsen
Någon som inte tycker att det luktar reklam? De länkar ju till försäljningen också. Tvivlar på att "studien" finns dokumenterad av någon oberoende part.

ja eller hur och menar de att svt, tv4, sjuan och åttan har visat att det fungerar?
man kan ju undra vad de säger om saken.
Citera
2012-03-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blafsen
Står även längst ner på sidan "HISTORIEN SOM ÅTERGES PÅ DENNA SIDA, OCH PERSONEN SOM ÄR BESKRIVEN I HISTORIEN ÄR INTE VERKLIGA." samt "Denna sida får betalat per antal klick samt köp av de produkter som visas på sidan."
Citera
2012-03-27, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dem2k
Står även längst ner på sidan "HISTORIEN SOM ÅTERGES PÅ DENNA SIDA, OCH PERSONEN SOM ÄR BESKRIVEN I HISTORIEN ÄR INTE VERKLIGA." samt "Denna sida får betalat per antal klick samt köp av de produkter som visas på sidan."

Alltså sjukt intressant! Såg inte det innan men det här är ju helt galet.

Får man verkligen göra så här? Först hävda en massa saker, använda varumärken och sedan ifrånsäga sig alla rätt i slutet av texten. Det är ju jättekonstigt...

"Vi är inte på något sätt anslutna till The BBC, SVT1, TV4, SJUAN, TV8, eller Daily Mirror. The BBC, SVT1, TV4, SJUAN, TV8, och Daily Mirror är alla registrerade varumärken av respektive ägare. ® Alla varumärken på denna websida, registrerat eller inte, tillhör respektive ägare. Författarna av denna websida är inte sponsrade eller anslutna med någon av dessa tredje partsvarumärke eller tredje partsregistrerat varumärkes ägare, och representerar varken dem, deras ägare, produkter eller tjänster.

Det är viktigt att notera att denna sida och kommentarerna/svaren som återges ovan skall användas som ett illustrativt exempel av vissa individers resultat efter användning av denna/dessa produkter. Denna websida, och alla sidor på denna sajt, är löst baserad på en verklig historia men har modifierats ett flertal gånger. Detta inkluderar, men är inte begränsat till: historien, fotografierna och kommentarerna. Därför får denna sida, och alla sidor på denna sajt, inte tas bokstavligt eller som en vetenskapligt säkerhetsställd historia. Denna sida, och de resultat som nämns, är uppnåeliga för vissa individer men får ej tolkas som de resultat du skulle kunna uppnå om du följer samma rutin.

JAG FÖRSTÅR ATT DEN HÄR WEBSIDAN BARA ÄR ETT ILLUSTRATIVT EXEMPEL AV VAD SOM KAN VARA MÖJLIGT ATT UPPNÅ GENOM ATT ANVÄNDA DENNA/DESSA PRODUKT/ER OCH ATT HISTORIER/KOMMENTARER SOM ÅTERGES OVAN EJ FÅR TAS BOKSTAVLIGT. Denna sida får betalat per antal klick samt köp av de produkter som visas på sidan.

HISTORIEN SOM ÅTERGES PÅ DENNA SIDA, OCH PERSONEN SOM ÄR BESKRIVEN I HISTORIEN ÄR INTE VERKLIGA. DENNA HISTORIA ÄR ISTÄLLET BASERAD PÅ RESULTAT SOM VISSA MÄNNISKOR SOM HAR ANVÄNT DESSA PRODUKTER HAR ÅSTADKOMMIT. RESULTATEN SOM VISAS I HISTORIEN OCH I KOMMENTARERNA ÄR ILLUSTRATIVA, OCH SPEGLAR EVENTUELLT INTE DE RESULTAT DU UPPNÅR MED DESSA PRODUKTER. DENNA SIDA FÅR BETALT PER ANTAL KLICK SAMT KÖP AV DE PRODUKTER SOM VISAS PÅ SIDAN."
Citera
2012-03-27, 12:30
Medlem
Siddans avatar
Ni är ju allt för roliga

1) Ni blir kinkiga när en produkt påstås ha positiva hälsofördelar, utan uppbackning av publicerade vetenskapliga dubbelblindstudier.

2) Ni blir kinkiga när en produkt testas med positiva resultat, med tydliga noteringar i slutet att det kanske inte ger samma resultat till alla individer.

I den artikeln ni länkade till senast är ju ett test som en person utförde på sig själv och Blafsen skriver
"Tvivlar på att "studien" finns dokumenterad av någon oberoende part."

Sedan att det står att beskrivningen av historien och på personen inte är verkliga, men som är baserad på resultat som andra människor har åstadkommit, kan man tolka som man vill. Dem2k valde iallafall att bara citera första meningen.
Det är åtminstone tydligt noterat så vad vill ni egentligen än att pladdra som skeptikerkärringar här på FB?
Hela användarvillkoret ser förresten ut att vara en del av Wilmas kommentar... ¿

Kan erkänna att sidan ser ändå lite mystisk ut, som verkar bara ha en enda sida?

Kan förresten odovakar motivera varför till detta?
"det här lär ju inte få säljas i sverige. skulle ju klämmas åt direkt av konsumentverket."

När får vi se skeptikerkulten investigera produkter från olika apotekskedjor tro?
Citera
2012-03-27, 16:41
Medlem
Blafsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Ni är ju allt för roliga

1) Ni blir kinkiga när en produkt påstås ha positiva hälsofördelar, utan uppbackning av publicerade vetenskapliga dubbelblindstudier.

2) Ni blir kinkiga när en produkt testas med positiva resultat, med tydliga noteringar i slutet att det kanske inte ger samma resultat till alla individer.

I den artikeln ni länkade till senast är ju ett test som en person utförde på sig själv och Blafsen skriver
"Tvivlar på att "studien" finns dokumenterad av någon oberoende part."

Sedan att det står att beskrivningen av historien och på personen inte är verkliga, men som är baserad på resultat som andra människor har åstadkommit, kan man tolka som man vill. Dem2k valde iallafall att bara citera första meningen.
Det är åtminstone tydligt noterat så vad vill ni egentligen än att pladdra som skeptikerkärringar här på FB?
Hela användarvillkoret ser förresten ut att vara en del av Wilmas kommentar... ¿

Kan erkänna att sidan ser ändå lite mystisk ut, som verkar bara ha en enda sida?

Kan förresten odovakar motivera varför till detta?
"det här lär ju inte få säljas i sverige. skulle ju klämmas åt direkt av konsumentverket."

När får vi se skeptikerkulten investigera produkter från olika apotekskedjor tro?
Det är ju kul att Siddan tycker att vi är roliga för att vi inte tycker att det är en petitess att det inte finns några studier öht och att man måste ta ett påhittat fall om det finns så många positiva resultat. Men det är ju en genial helgardering att påstå att det kanske inte funkar för alla individer. Men den som vill tro att det finns piller som gör att man kan gå ner 15 kg på fyra veckor utan att ändra något mer i livsstilen, får väl göra det då. Men det är nog bara Siddan som tycker att man är ett pucko om man är skeptisk till det och vill kolla upp det först.

Å andra sidan brukar Siddan ofta dyka upp och förklara det idiotiska i att kolla upp misstänkta bluffar istället för att bara tro på dem direkt. Jag säger inte vad jag tror, men kan i alla fall säga att jag resonerar hellre som en skeptikerkärring än en jävla försäljare av bluff och båg.

Men när t o m Siddan tycker att sidan ser mystisk ut, då säger det inte lite om det där företaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in