Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-17, 22:53
  #1
Medlem
Idde89s avatar
Jag formaterade om en stationär Compaq PC, under formateringen så blev det bara black screen. När datorn köptes så följde ingen Vista skiva med, därför antog jag att operativsystemet redan fanns i datorns "recovery disc". Kan det vara så att datorn har inte hittar något operativsystem att installera?

Startar jag om datorn och kör den på felsäkert läge så kommer det upp en ruta med info på finska: "Asenna Windows: Windows ei voi suorittaa asennusta vikasietotilassa. Voit jatkaa Windowsin asennusta käynnistämällä tietokoneen uudelleen." Vilket enligt google translate betyder något i stil med: "Installera Windows: Windows kan inte utföra installationen i felsäkert läge. Du kan fortsätta att installera Windows, starta om datorn."

En kille som haft liknande problem har tydligen löst detta, hur han har gått till väga beskriver han här:
"So the solution is to unblock the display connectors of the motherboard and to remove the factory installed GeForce GT220. Once the recovery and Windows install is completed using motherboards integrated graphics card, one can replug the GeForce GT220 and get an updated driver with safe mode."
Så det han påstår här är att det finns bugg i datorns externa grafikkort, så genom att öppna datorn, koppla bort det externa grafikkortet ur moderkortet och låta datorn slutföra installationen på moderkortets integrerade grafikkort. Skulle detta verkligen funka? Har dock inte testa detta än!

Länken till "killens" problembeskrivning:
http://h30434.www3.hp.com/t5/Desktop...ws/td-p/515879

Någon som känner till detta? Eller någon som har något att dela med sig angående detta? Väldigt tacksam för alla svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback