Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-16, 01:18
Medlem
bulan82s avatar
hej jag har ett problem varje gång jag ska stänga av datorn så hänger den sig. funkade riktigt bra innan men nu så blir det bara den skärmen som kommer upp innan man återvinner utrymmet.
så jag måste stänga av min på knappen.
Har en macbook pro 2011
En fråga till Vilken SSD disk ska jag välja till och behöver jag montera fast det i något rack jag kan köpa separat. jag behöver inte ha så stor disk typ 100 gig räcker då jag kör externa hårdiskar. Det viktiga är att det är en bra disk.
Citera
2012-03-16, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulan82
hej jag har ett problem varje gång jag ska stänga av datorn så hänger den sig. funkade riktigt bra innan men nu så blir det bara den skärmen som kommer upp innan man återvinner utrymmet.
så jag måste stänga av min på knappen.
Har en macbook pro 2011
En fråga till Vilken SSD disk ska jag välja till och behöver jag montera fast det i något rack jag kan köpa separat. jag behöver inte ha så stor disk typ 100 gig räcker då jag kör externa hårdiskar. Det viktiga är att det är en bra disk.

Svårt att säga vad problemet är. Normalt funkar ju Lionklockrent. Tänk om du installerat någon suspekt programvara som ligger och stör i bakgrunden och hindrar OSX att avsluta. Kolla ditt konto under inställningarna om du har något program sm startar automatiskt vid start.

Du kan även lägga ut mappen Programpreferences på skrivbordet så genereras automatiskt en ny och ren mapp med preference filer till dina program. Sedan kan du lägga tillbaka original filerna en och en för att se vilket program som stör.

Good luck.
/D
Citera
2012-03-16, 16:41
Medlem
bulan82s avatar
Kollat lite o jag kan säga så här jag kan inte hitta något program som stör .
har ifs haft windows i många många år så jag kan ha missat något men då jag har lite erfarenhet av linux så hoppas jag mellan dom olika os .. Men just här kan jag inte hitta felet ;(
Citera
2012-03-16, 16:43
Medlem
tzjs avatar
Prova att starta datorn i säkert läge. Starta sedan om datorn och kolla så att den går att stänga av vanligt igen. Klicka på länken i min signatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in