Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-30, 10:51
Medlem
Oberkirchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Safari tar upp 2 GB, låter sjukligt mycket för en browser?

Edit: det är hälften av ditt interminne!
Ja, det tycker jag också är mycket. Det ligger nästan alltid nånstans där, just nu 1.43 GB. Samma när jag använder Chrome...
Citera
2012-03-30, 10:53
Medlem
Oberkirchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crymoar
Nja, kör man en full återställning av TM blir systemet exakt lika dant som det var när du väljer att backupa ifrån.

Dock så kan du ju återställa filer separat. (Går in i Time Machine nu och kika, Klicka på klockan -> gå in i time machine -> bläddra runt osv).

Det kan vara lite meckigare, men vad är det du vill ha över till en ny "fräsch" dator?
Kan ju vara lättare att exportera prylarna separat till en ext disk och flytta tebax dom efter en clean installation.
Okej, tack! Jag får väl göra en ominstallation någon dag... Kan jag välja att föra över bara vissa program i Time Machine? Frustrerande att installera alla småprogram på nytt som vlc, zip-program, etc. (Men viktigast är ju förstås mapparna med innehåll.)
Citera
2012-03-30, 11:08
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oberkircher
Ja, det tycker jag också är mycket. Det ligger nästan alltid nånstans där, just nu 1.43 GB. Samma när jag använder Chrome...
Vad har du öppet i Safari när det ligger på så mycket?
Citera
2012-03-30, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oberkircher

Yes det går, skulle rekommendera att du tar bort typ VLC på datorn nu och går in i Time Machine och återställer så du testat och vet hur det fungerar

http://support.apple.com/kb/HT1177
(samma sak när det är en extern disk)

QQ
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in