Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-03-12, 21:26
Medlem
Dude The Rudes avatar
Efter att ha börjat skriva regelbundet på Flashback igen har jag gång efter annan upplevt att trådar som folk deltar i med stort engagemang har en tendens att dö ut innan man verkligen hinner gå på djupet med frågeställningarna som tas upp. Varför är det så? Säger det något om onlinediskussionen som sådan? Är det ett problem med sidans upplägg? Ta esreality som exempel, där får man ett meddelande och direktlänk till alla dina inlägg som blivit citerade sedan du svarat sist. Finns det något motsvarande på flashback ö.h.t.? Misstänker att man lätt glömmer bort tidigare diskussioner till förmån för nya trådar. (Ligger en viss ego boost faktor i att vara den första som kommer med ett konstruktivt inlägg)
Citera
2012-03-12, 21:30
Medlem
Carelesss avatar
P&P -> Flashback

/Mod
Citera
2012-03-12, 23:46
Medlem
crillecrilles avatar
Tänker du generellt eller på trådar i något särskilt ämne? I exempelvis ABoK och OoK så är det ju inte märkligt alls att intresset dör ut efter ett tag då saker blir inaktuella efter ett tag.
Citera
2012-03-13, 00:00
Medlem
Von.Larssons avatar
Tror det inte går djupare än så att folk tröttnar. Helt plötsligt försvinner intresset att gå in och kolla det senaste i tråden. När fler gör så så ja, då dör tråden ut.

Det kallas utveckling och att gå vidare.
Citera
2012-03-13, 08:10
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
Efter att ha börjat skriva regelbundet på Flashback igen har jag gång efter annan upplevt att trådar som folk deltar i med stort engagemang har en tendens att dö ut innan man verkligen hinner gå på djupet med frågeställningarna som tas upp. Varför är det så? Säger det något om onlinediskussionen som sådan? Är det ett problem med sidans upplägg? Ta esreality som exempel, där får man ett meddelande och direktlänk till alla dina inlägg som blivit citerade sedan du svarat sist. Finns det något motsvarande på flashback ö.h.t.? Misstänker att man lätt glömmer bort tidigare diskussioner till förmån för nya trådar. (Ligger en viss ego boost faktor i att vara den första som kommer med ett konstruktivt inlägg)

Är väl bara att använda funktionen "Mina citerade inlägg"
så ser man ju när folk har svarat en.
sen gillar man en tråd kan man ju alltid prenumerera på den.
Citera
2012-03-13, 09:19
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
Dels finns att visa sina citerade inlägg men själv har jag inställningen att det alltid startas en prenumeration på ämnen jag postar i. Då får man ju upp alla ämnen det har hänt något i när man går in på kontrollpanelen. https://www.flashback.org/usercp.php
Citera
2012-03-13, 10:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
Är väl bara att använda funktionen "Mina citerade inlägg"
så ser man ju när folk har svarat en.

sen gillar man en tråd kan man ju alltid prenumerera på den.
Den funktionen fungerar dock inte för Dude The Rude eftersom det finns mellanslag i nicket...
Åtminstone fungerar det oftast inte tillfredsställande, man får träffar på andras citerade inlägg osv.

Då återstår prenumerationer.

Att intresset svalnar beror nog mest på trådar tenderar att vara mest aktiva när de startats och en tid där efter det mesta blir sagt och det finns inte så mycket mer att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in