2012-03-24, 18:44
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpachy
Är tacksam för alla svar och har kollat runt lite mer med era åsikter i tankarna!

Vad är bättre/sämre med låga/höga truckar?

Höga har mer utrymme för hjulen, du kan alltså svänga skarpare med dem. De är dock inte lika lätta att flippa som låga truckar. De som kör street gillar oftast låga.
Citera
2012-03-24, 19:38
Medlem
Kenpachys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Höga har mer utrymme för hjulen, du kan alltså svänga skarpare med dem. De är dock inte lika lätta att flippa som låga truckar. De som kör street gillar oftast låga.

Tackar!
Citera
2012-03-27, 09:19
Medlem
vikt på truckar e skit samma, skillanden mellan dom lättaste å tyngsta e ca 100gram NYA så ett par indys efter 2 mån väger samma som ett par thunder titanium lights nya.
tänk sen att ett par jeans - ca400gram
hood ca 400 gram
tee 160 gram

så om du har den lättaste brädan som finns, me helium,ultra lights cores osv så "tjänar" du max 150 gram dvs lika mycket som din t shirt! tänk på d innan du länsar plånboken för å spara 100 gram...
jobbar med detta så jag vet!
Citera
2012-03-27, 17:35
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flameboi
vikt på truckar e skit samma, skillanden mellan dom lättaste å tyngsta e ca 100gram NYA så ett par indys efter 2 mån väger samma som ett par thunder titanium lights nya.
tänk sen att ett par jeans - ca400gram
hood ca 400 gram
tee 160 gram

så om du har den lättaste brädan som finns, me helium,ultra lights cores osv så "tjänar" du max 150 gram dvs lika mycket som din t shirt! tänk på d innan du länsar plånboken för å spara 100 gram...
jobbar med detta så jag vet!

Så du menar att brädan blir lättare att flippa om jag inte har mina jeans eller min hood-tröja på mig? Fan va grymt, stort tack!!!
Citera
2012-03-27, 22:10
Medlem
om du alvarligt tror att dina thunder för 799 e nån skillnad mot ett par för 499 så japp!
Citera
2012-03-27, 22:14
Medlem
du kan va helt 100 på att din superduper jätte lätta bräda för 2500:- inte kommer kännas eller göra ett dugg skillnad mot en "vanlig" för 1600:- är du duktig kan du rippa vilken som! är du inte duktig kan du likväl inte rippa mer för att du lagt 1000 kr mer på brädan,
Citera
2012-03-27, 22:27
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flameboi
du kan va helt 100 på att din superduper jätte lätta bräda för 2500:- inte kommer kännas eller göra ett dugg skillnad mot en "vanlig" för 1600:- är du duktig kan du rippa vilken som! är du inte duktig kan du likväl inte rippa mer för att du lagt 1000 kr mer på brädan,

Alla är inte elit. Jag lär mig iallafall mycket, mycket lättare! Men det är ju säkerligen bara jag.
Citera
2012-04-03, 23:25
Medlem
thYellowDucks avatar
Det viktiga är att ha bra truckar och hjul. PÅ truckar rekomenderar jag indy eller thunder då de svänger bra och håller länge. Hjul rekemenderar jag spitfire då det inte är jätte dyra och är bra men om man är beredd att betal lite mer så köp bones streetburnes då de är bland de bästa man kan få tag på. Plankan spelar nästan ingen roll bara det inte är warp, shopboards är billiga och bra. Själv kör jg just nu på en nobrand från top12.se och är mycket nöjd. kulager spelar nästn inte heller någon roll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in