2012-03-10, 16:02
Medlem
LindaSvensson85s avatar
Jag har letat runt lite och inte hittat svar på min fråga så jag startar ett nytt ämne.

Jag har en iPhone 4S och när jag importerar bilder och filmklipp (som jag själv filmat med den inbyggda videokamera funktionen) så högerklickar jag på iPhone i Den här datorn, sedan väljer jag importera bilder.

Det funkar bra och jag får över både bilder och filmklipp till datorn. Men när jag sedan tittar på mina filmklipp så hackar bilden (ljudet verkat funka som det ska).

Någon som vet vad det beror på? Jag har testat på båda min datorer, den ena med Windows Vista och den andra med Windows 7, men det hackar i båda.
Citera
2012-03-10, 16:28
Medlem
Den nya utgåvan av iPhone filmar i 1080 pixlar det vill säga full HD.

Klarar din dator av att spela upp den upplösningen?

Men det som är ganska trist är att man inte kan vilja vilken upplösning man vill foto/filma i Tar ganska mycket på minnet i slutändan.

Hoppas det funkar för dig!

Annars får du formatera filmen till lägre upplösning.

Om det inte är felet så testa med en annan mediaspelare. Jag kör oftast med VLC. Funkar felfritt

MVH
Citera
2012-03-10, 16:59
Avslutad
Skaffa en Mac.

Det är väl helt vardagligt att en Windows laggar?
Citera
2012-04-15, 08:36
Medlem
Jag har samma problem som TS, ljudet funkar men bilden hackar något.

Har dock en iPhone 4 och inte en 4S. Vet inte vad som krävs av datorn för att spela upp filmen men har en relativt ny dator med hyfsad spec, har testat med både quicktime och VLC men samma resultat i båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in