• 1
  • 2
2012-03-10, 15:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du kan hanterar det trådlösa nätverkskortet via Kontrollpanelen\Nätverk och Internet\Nätverks- och delningscenter.
Citera
2012-03-10, 15:19
Medlem
Kitakos avatar
Inte det jag frågade... Om jag avaktiverar ett nätverkskort i Enhetshanteraren, syns det fortfarande eller försvinner det?
Citera
2012-03-10, 16:07
Medlem
Kitakos avatar
Problemet kvarstår även fast ej använda nätverkskortet inaktiverats.
Citera
2012-03-10, 17:25
Medlem
Vi har ett liknande "problem" på ett gäng XP-Datorer.

Detta har vi kommit underfund med beror på det trådlösa nätverkskortet. Som du säger så verkar det som att allting slutar att jobba under ett tag innan nätverket har kommit igång.
Dessa datorer kör XP Embedded.

Troligtvis är det trådlösa segt som tusan av olika anledningar.
Detta uppstår bara i vissa nätverk för vi har ett 100tal exakt likadana datorer med exakt samma kopia av operativet och samma hårdvara.

Pröva att avaktivera ditt trådlösa och starta om alternativt stäng av ditt trådlösa nätverk när du startar upp och se om det hjälper... Löser ju inte problemet med riktar in dig på rätt väg kanske
Citera
2012-03-11, 09:51
Medlem
Kitakos avatar
Mhm, kom fram till det igår. Problemet med att starta om nätverkskortet är ju att det inte går att få upp grejjorna som behövs för det :/ Jag ska tetsta om det blir bra utan aktiverade nätverkskort. Återkommer.
Citera
2012-03-11, 10:13
Medlem
Kitakos avatar
Stängde av bägge nätverkskort innan omstart, alltså startade utan dom. Windows hängde sig ändå.
Citera
2012-03-12, 21:30
Medlem
Systemshocks avatar
Hade samma problem med en dvd-rw från Samsung när jag hade den kopplad på Gigabytes egna sata-kontroller. Testa att dra ur icke nödvändig hårdvara och se om det kan vara något hårdvarustrul.
Alla USB-enheter till att börja med. Sen DVD och nätverkskort och dylikt. Sedan ram-moduler hårddiskar som du inte har OS på osv.
Förresten om du kommer åt så testa att starta i felsäkert läge utan nätverk och avinstallera samtliga drivrutiner du kan hitta genom kontrollpanelen först. Är nog enklast.
Kanske är mer till stjälp än hjälp.
Citera
2012-03-13, 01:35
Medlem
Skadat godss avatar
När kördes Diskkontroll och defragmentering (TRIM på SSD's?) senast?
...döda mig inte nu, är ingen storguru på SSD

Kan det vara relaterat till SSD-diskarna? Har du senaste firmware på dem?
Har du en vanlig HDD så backupa C-partitionen och återställ den till HDDn och se om strulet kvarstår. Personligen använder jag Ghost Bootable CD (DOS boot) för detta, finns ISO att ladda hem och bränna eller lägga på USB-pinne.
Senast redigerad av Skadat gods 2012-03-13 kl. 01:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in