2012-03-09, 16:50
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaLuxenburg
Utgår man från PI tesen; det sker en mansinvandring i Sverige, detta leder till ett Sverige med högre brottslighet, så blir det slående hur fel ett sådant påstående är på grund av en sjunkande brottslighet i Sverige trots att det enligt PI retorik hävdar motsatsen.

Hur kan du förklara fler somalier/irakier och sjunkande brottslighet om det är så att dessa invandra grupper begår fler brott?
Därför att de inte utgör en majoritet av Sveriges invånare. Än.
Du presenterar statistik på följande sätt: Det begicks 1000 brott i A 2005, 300 begicks av svart. Det begicks 950 brott i A 2010, det finns fler svart 2010 än 2005, alltså begår svart färre brott.
Om du tror att oärlig statistiktolkning biter på någon utom dem som redan håller med dig till 100% får du nog tänka om lite.
Eller försöker du värva idioterna för din sak?
Citera
2012-03-09, 16:51
Medlem
cdxz11s avatar
Dock ser man att vi har högre brottslighet i olika stadsdelar som har hög andel invandrare, ex biskopsgården, bergsjön, hammarkullen etc, och samtidigt avsevärt lägre brottslighet i stadsdelar med färre invandrare, hur förklarar du detta ts?
Citera
2012-03-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
Nu är det ju så att även om fler folk inte "anser sig" blivit utsatta för brott inte spelar någon större roll för invandrarnas överrepresentation när det kommer till brott är ett obestridligt faktum i alla fall.

Det spelar en stor roll för det är den ända källan vi har på den reala brottsligheten.

Du har fel det är ett obestridligt faktum att invandrare är överrepresenterad inom anmälda brott det säger inte så mycket eftersom mörkertalet är stort. Det kan mycket väl bero på att de tex blir anmälda oftare, vilket också styrks av att det reala antalet brott inte ökar trots att vi har fler invandrare.
Citera
2012-03-09, 16:58
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Så min fråga till er som är PI hur bortförklarar ni att det i motsatsen till vad ni hävdar så sjunker brottsligheten.

Man riktigt ser hur våldsbrotten minskar, snart upphör de helt, troligen ännu fortare om vi bara kunde ta in några ynka ensamkommande skäggbarn till, kanske några enstaka häxmästarnegrer och lite sandapor också.
Källa: http://affes.wordpress.com/?s=v%C3%A5ldsbrott (kolla på procenten! där ser man exakt hur mycket det har minskat!)
Senast redigerad av 0Thor0 2012-03-09 kl. 17:00.
Citera
2012-03-09, 16:59
Medlem
Ang: Malmö

Invandrare står för 85 procent av det dödliga våldet i Malmö

Tre av fyra dömda för vapenbrott i Malmö är invandrare

Källa: Malmö tingsrätt.Duger det ? Det här kommer PK media aldrig att skriva om.

https://www.flashback.org/sp26654865
Senast redigerad av ascheberg 2012-03-09 kl. 17:06.
Citera
2012-03-09, 17:00
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Dock ser man att vi har högre brottslighet i olika stadsdelar som har hög andel invandrare, ex biskopsgården, bergsjön, hammarkullen etc, och samtidigt avsevärt lägre brottslighet i stadsdelar med färre invandrare, hur förklarar du detta ts?
Ts kommer väl att säga att det är en klassfråga helt enkelt.
Citera
2012-03-09, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Därför att de inte utgör en majoritet av Sveriges invånare. Än.
Du presenterar statistik på följande sätt: Det begicks 1000 brott i A 2005, 300 begicks av svart. Det begicks 950 brott i A 2010, det finns fler svart 2010 än 2005, alltså begår svart färre brott.
Om du tror att oärlig statistiktolkning biter på någon utom dem som redan håller med dig till 100% får du nog tänka om lite.
Eller försöker du värva idioterna för din sak?

Har aldrig påstått att "svarta" begår färre brott Vad jag hävdar är att ökad invandring inte leder till ökad brottslighet, och det styrks av de undersökningar vi har att tillgå.
Citera
2012-03-09, 17:03
Medlem
Citat:
Har aldrig påstått att "svarta" begår färre brott Vad jag hävdar är att ökad invandring inte leder till ökad brottslighet, och det styrks av de undersökningar vi har att tillgå.

Det tragiska är ju att du verkligen tror på det.
Citera
2012-03-09, 17:03
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:

Ahh jag förstår... den 329% ÖKNINGEN AV GROVA VÅLDSBROTT sista ~26åren beror på slumpen, det är bra att veta.
Citera
2012-03-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Man riktigt ser hur våldsbrotten minskar, snart upphör de helt, troligen ännu fortare om vi bara kunde ta in några ynka ensamkommande skäggbarn till, kanske några enstaka häxmästarnegrer och lite sandapor också.
Källa: http://affes.wordpress.com/?s=v%C3%A5ldsbrott (kolla på procenten! där ser man exakt hur mycket det har minskat!)

Anmälda brott inte det reala antalet brott. Den statistik som du hänvisar till visar bara att vi är mer benägna att anmäla brott.
Citera
2012-03-09, 17:04
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Fattade du inte vad jag skrev? Det styrker väl snarast det sista påståendet i mitt förra inlägg. Läs noga vad jag skrev. Ökad invandring kan inte kopplas till minskat antal brott om man använder din logik. Helvete, jag tyckte jag var tydlig med mitt exempel....
Citera
2012-03-09, 17:05
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Anmälda brott inte det reala antalet brott. Den statistik som du hänvisar till visar bara att vi är mer benägna att anmäla brott.

Fint, då vill jag se din källa på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in