Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-09, 09:03
Medlem
Någon som vet något bra program som man kan skriva xHTML i på en Mac? På windows använder jag Notepad++ och därför vore det enklast om det fanns något som är nästan likadant
Citera
2012-03-09, 09:06
Medlem
matte782s avatar
pröva textwrangler
Citera
2012-03-09, 11:10
Medlem
Coda tror jag är ganska vanligt att folk använder.
http://www.panic.com/coda/

Smultron har jag hört folk som använder Mac använda också:
http://www.peterborgapps.com/smultron/
Citera
2012-03-09, 13:10
Medlem
SkitAnonyms avatar
Espresso:
http://macrabbit.com/espresso/

Mycket snabbare, enklare, snyggare och smidigare än övriga konkurrerande program jag testat.

Jag har testat alla ovan nämnda namn men inte gillat något förrän jag provade Espresso
Senast redigerad av SkitAnonym 2012-03-09 kl. 13:16.
Citera
2012-03-09, 14:50
Medlem
butterbocks avatar
Smultron är toppen, och ganska mycket billigare än espresso...
Citera
2012-03-09, 18:17
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Kan man använda något annat program för webbutveckling än vim, oavsett plattform? Testa att skriva vi i terminalen och se om det redan finns installerat. Sedan måste du självklart skaffa en bra .vimrc-fil.
Citera
2012-03-09, 18:33
Bannlyst
Frågar i den här tråden då den är ny och jag inte vill skapa en ny tråd.

Vilket är egentligen det bästa programmet för att bygga webbsidor? Har kört lite dreamweaver men antar att det finns så mycket större och bättre program? Några tips?
Citera
2012-03-09, 21:32
Medlem
matte782s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacob1234

Vilket är egentligen det bästa programmet för att bygga webbsidor? Har kört lite dreamweaver men antar att det finns så mycket större och bättre program? Några tips?

Jag vet inte om det finns så mycket större och bättre program än dreamweaver eftersom det är ett ganska stort program men det kan ju hända att jag har fel. själv tycker jag att dreamweaver är det bästa programet för att laga hemsidor och jag vet även att det finns många människor som hatar det...
Citera
2012-03-09, 22:05
Medlem
SkitAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacob1234

Espresso tycker jag som sagt.

Det förutsätter dock att du kan koda väl själv. (Inte för att Dreamweaver gör din kod perfekt precis, men skriver man "sämre" kod än Dreamweaver så bör man givetvis använda det eftersom det då bara kan bli bättre).

Personligen så finner jag ingen som helst anledning att använda ett 10 gånger så tungt program när jobbet blir bättre, smidigare och effektivare med Espresso om man kan koda väl.
Jag var tidigare en av dem som "försvarade" Dreamweaver, men det var för länge sedan när jag inte förstod bättre

Smultron är mycket billigare som någon sa. Smultron duger gott om man inte aktivt jobbar med att koda, men om man ska använda programmet minst 8 timmar per dag, 5 dagar i veckan så är det viktigt att man har ett bättre program än Smultron, och därför använder inte jag det längre Men hellre Smultron än Dreamweaver, absolut
Senast redigerad av SkitAnonym 2012-03-09 kl. 22:23.
Citera
2012-03-10, 00:20
Bannlyst
Tack för er hjälp! Jag sökte runt lite själv också och fastnade för programmet coda.

Ska börja använda det istället för dreamweaver nu! Måste bara lära mig skriva bättre koder än dreamweaver.....
Citera
2012-03-10, 01:10
Medlem
Sublime Text 2 har ju annars blivit något av det hetaste att använda på sistone på grund av att det är fullkomligt fantastiskt.
Testa det innan du bestämmer dig för att satsa på Coda.
Citera
2012-03-10, 01:18
Medlem
Själv sitter jag med Komodo Edit, tycker den är väldigt lik notepad++.

http://www.activestate.com/komodo-edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in