Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-27, 16:08
  #11809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Nja, jag vill varna för att armstöden på min irrfåtölj är i det närmaste oumkullrunkeliga. Turkietprojektet var aktuellt redan före tvisterna med amatörflygmäklarprästen. För att förstå dynamiken i det projektet, måste vi rikta våra irrblickar mot minigallerian i dyrt förvar i Näsby park. Jag är 'böjd' att ana att projektet i Turkiet är en enkonomisk flopp. Det händer inget 'spårbart' i Turkiet i likhet med YEAH.projektet i dyrt förvar i Näsby.

Nej, Grandiåsa struntar i miniinternen i Storboda, och undrar bara hur hon ska kunna fetuppföda 'L'.

Några irresor från Thailand till turkiet har aldrig förekommit vad som framskymtat i tråden.

Du har rätt. Det verkar som att det finns framtida möjligheter till nya "bomber" som kommer att brisera. Det gäller bla

1. Minigallerian i Näsby.

2. De fem upplånade miljonerna som nämndes tidigare.

3. De sex miljonerna som överfördes till Sundsvall.

Det ska verkligen bli spännande att se hur det går.
Citera
2013-10-28, 00:38
  #11810
Medlem
Harry Scheins villa var inte vilken som helst!


https://www.flashback.org/sp45871559
Citera
2013-10-29, 10:53
  #11811
Medlem
GPSens avatar
Nättidningen FOLKVET har skrivit en artikel om Grandiåsas uppförande i tingsrätten den 1 oktober med rubriken:

Skeptisk Folkbildare störde rättegång

Intill artikeln har dom en bild på Grandiåsa där hon har på sig en tröja med texten "Jag är skeptisk". (Jag kan inte låta bli att undra om Grandiåsa hade på sig den här tröjan även på rättegången? Sedan är det förvånande att en 'skeptiker' inte har blivit det minsta skeptisk mot Brasa för länge sen. )

FOLKVET's analys av Grandiåsa är:

"En skeptiker som Åsa Wihlbeck verkar få panik när hon hamnar i verkligheten där man värderar bevis på ett annorlunda och sundare sätt än vad man gör inom skeptikerrörelsen. En skeptiker tror bara på vetenskapliga bevis. Och det förklarar dr Åsas klagan på bevisföringen i rättssalen då hon chockat tyckte sig se anekdotisk bevisföring, där hjärnor hittar på egna mönster och samband.

Den som tror att allt kan bevisas med dubbelblinda och placebokontrollerade tester kan vid kriser få väldiga problem med verkligheten."


Citera
2013-10-29, 11:23
  #11812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Det som motsäger att det är hennes (Dr Åsas mammas) pengar är vad han själv berättar i fup
samt beslag från husransakan som styrker det han säger. Nu är ju hans ord kanske inte så mkt värda han kommer säkert att ändra den historien flera ggr om precis som allt annat

från Fup

Avslutningsvis tillfrågas Magnus om han har bett Åsa föra över 6 miljoner från ett av hans
konton vilket han bekräftar. Han uppger på fråga att han gjorde det genom det brev han skrev
till henne. Pengarna är avsedda för Turkiet enligt Magnus men skall för stunden sitta på Åsas
mammas konto, xxxxxxxx , för att finnas där tills det här är klart. Därefter skall de
till Turkiet, till ett företag som heter Oguzun Construction. Magnus tillfrågas om han på något
sätt är ägare eller delägare i det bolaget men det är han inte. Företaget bygger ett hus åt oss
där nere

Husransakan
map märkt Chrystal Park Turkiet
en mobiltelefon/ turkiet telefon

Med tanke på att felstavningar och även inte helt med sanningen överensstämmande beskrivningar är vanligt förekommande här och var så tror jag gällande Turkiet (om nu pengarna verkligen gått dit) på lägenhetsköp i rent spekulationssyfte i följande projekt i Alanya:
http://www.oguzhanconstruction.com/E...STAL_PARK.html
Citera
2013-10-29, 12:15
  #11813
Medlem
GPSens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cig35
Med tanke på att felstavningar och även inte helt med sanningen överensstämmande beskrivningar är vanligt förekommande här och var så tror jag gällande Turkiet (om nu pengarna verkligen gått dit) på lägenhetsköp i rent spekulationssyfte i följande projekt i Alanya:
http://www.oguzhanconstruction.com/E...STAL_PARK.html

Det verkar väldigt troligt. Kanske är det rentutav UTOPIA III - Lemon Garden med tanke på att det har blivit så 'hett' med just Lemon i de olika namnförslagen på bolagsnamn. (Även broder Fr*ns har ju Lemon i sitt bolagsnamn).
http://www.oguzhanconstruction.com/E...ON_GARDEN.html


UTOPIA III - Panorama & Orange & Lemon Garden
http://www.youtube.com/watch?v=6jYfrqHYzQ0


Lemon Garden, Utopia III
Lemon Garden består av 2 byggnader A och B. Varje byggnad har 4st takvåningar med 1 sovrum och 4st med 3 sovrum. Totalt i varje byggnad är det 36 lägenheter. Det är totalt 80 st i Lemon Garden. Markytan på Lemon Garden är 4551 m2.

Turkiet - Utopia III
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...ia-lll-3942355
__________________
Senast redigerad av GPSen 2013-10-29 kl. 12:47.
Citera
2013-10-29, 13:01
  #11814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cig35
Med tanke på att felstavningar och även inte helt med sanningen överensstämmande beskrivningar är vanligt förekommande här och var så tror jag gällande Turkiet (om nu pengarna verkligen gått dit) på lägenhetsköp i rent spekulationssyfte i följande projekt i Alanya:
http://www.oguzhanconstruction.com/E...STAL_PARK.html


Tack ! Jag har envist hävdat att Turkiet projektet sannolikt är mer verkligt än vad som hittills framkommit. Kan det gå att få verifierat i någon form om det har gått pengar från t.ex. Grandiåsas konto till nämnda företag ? Hävdar att det går att ta reda sådana transaktioner men har ingen kunskap om det.

Finns det möjligtvis ännu fler utlandstransaktioner som vi ännu inte vet om?
Citera
2013-10-29, 16:08
  #11815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GPSen
Det verkar väldigt troligt. Kanske är det rentutav UTOPIA III - Lemon Garden med tanke på att det har blivit så 'hett' med just Lemon i de olika namnförslagen på bolagsnamn. (Även broder Fr*ns har ju Lemon i sitt bolagsnamn).
http://www.oguzhanconstruction.com/E...ON_GARDEN.html


UTOPIA III - Panorama & Orange & Lemon Garden
http://www.youtube.com/watch?v=6jYfrqHYzQ0


Lemon Garden, Utopia III
Lemon Garden består av 2 byggnader A och B. Varje byggnad har 4st takvåningar med 1 sovrum och 4st med 3 sovrum. Totalt i varje byggnad är det 36 lägenheter. Det är totalt 80 st i Lemon Garden. Markytan på Lemon Garden är 4551 m2.

Turkiet - Utopia III
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...ia-lll-3942355


Bara namnet på projektet säger allt.

Borde det teoretiskt vara möjligt att leta fram om det är någon som marknadsför på någon turkisk hemsida att de får pengar från klaniåsaobrasa i någon form? De kanske samarbetar med paret?
Citera
2013-10-29, 22:00
  #11816
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cig35
Med tanke på att felstavningar och även inte helt med sanningen överensstämmande beskrivningar är vanligt förekommande här och var så tror jag gällande Turkiet (om nu pengarna verkligen gått dit) på lägenhetsköp i rent spekulationssyfte i följande projekt i Alanya:
http://www.oguzhanconstruction.com/E...STAL_PARK.html

Ovanligt bra 'connect-the-dots-work' av Cig35!

Som det ser ut i länken verkar projektet mest finnas i den virtuella världen än så länge. Undrar hur många lägenheter man får för 6 mille? Låter i saftigaste laget för bara en 3-rummare. Jag anar att träskläkarparet har köpt ett helt våningsplan för sig själva*. Var det översta våningen, kan också ett godtyckligt antal byggfuttar öka ut ytan på ett logiskt och rationellt sätt. Märklig att projektet ännu 2 år senare mest verkar finnas i en dator. Finns det bilder på Google Street view?


Det är också något nästan profetiskt över materialvalet i de individuella lägenheterna:
Citat:
CRYSTAL PARK

Steel door
Double glazed PVC Windows
Spot lights in living room & kitchen
Ceramic floors
Plasterboard in all rooms
Granite kitchen countertops
Air condition in all rooms
Shower cabin
Jacuzzi in master bathroom

Det fetade är faktiskt inte exempel på moderna materialval utan de är obrännbara! Ett veritabelt drömboende för en legitimerad mordbrännare således!**

Kan någon förklara varför fuskpengarna måste ta omvägen via Sundsvall? Vad är det för 'rationellt' eller ens 'logiskt' med det?


*Något boende för den lyckliga familjen kan dock inte komma på tal, då 'L's utveckling skulle hämmas och knappast klara den icke engelsktalande miljön i Turkiet.

**Någon som vet hur det går i deslegitimeringsärendet?
Citera
2013-10-29, 22:13
  #11817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Ovanligt bra 'connect-the-dots-work' av Cig35!

Som det ser ut i länken verkar projektet mest finnas i den virtuella världen än så länge. Undrar hur många lägenheter man får för 6 mille? Låter i saftigaste laget för bara en 3-rummare. Jag anar att träskläkarparet har köpt ett helt våningsplan för sig själva*. Var det översta våningen, kan också ett godtyckligt antal byggfuttar öka ut ytan på ett logiskt och rationellt sätt. Märklig att projektet ännu 2 år senare mest verkar finnas i en dator. Finns det bilder på Google Street view?


Det är också något nästan profetiskt över materialvalet i de individuella lägenheterna:


Det fetade är faktiskt inte exempel på moderna materialval utan de är obrännbara! Ett veritabelt drömboende för en legitimerad mordbrännare således!**

Kan någon förklara varför fuskpengarna måste ta omvägen via Sundsvall? Vad är det för 'rationellt' eller ens 'logiskt' med det?


*Något boende för den lyckliga familjen kan dock inte komma på tal, då 'L's utveckling skulle hämmas och knappast klara den icke engelsktalande miljön i Turkiet.

**Någon som vet hur det går i deslegitimeringsärendet?


Kan detta Turkietprojekt vara av typen att de raggar pengar som försvinner i ett stort svart hål? ...........dvs bygget startar aldrig
Citera
2013-10-29, 23:42
  #11818
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Kan detta Turkietprojekt vara av typen att de raggar pengar som försvinner i ett stort svart hål? ...........dvs bygget startar aldrig

Vet ej, men jag utgår ifrån att en och annan samvetslös 'affärsman' i Turkiet, då det helt säkert finns ohederliga människor där också, inte skulle tveka att lura det krokodilgapiga läkarparet på deras surt förvärvade multikriminella investeringspengar. Jag tror det är lättare att dupera och blåsa godtrogna Norrlänningar än slipade prospektörer i Turkiet, vilket kan bli ett dyrköpt uppvaknande för Brasa.

Det finns åtskilliga exempel på storslagna projekt där investerare blivit mer eller mindre blåsta på sina pengar och där de ofärdiga anläggningarna numera bara förfaller och förfular sin omgivning. Notera bör också att om man bara går in och köper lägenheter i spekulationssyfte, kan det vara svårt att förstå att man inte får dra sina egna stuprännor hur man vill, eller sätta upp egna balkonger utan lov. Är man klok så håller man också ett getöga på höjden på utbyggda ekonomihus inom anläggningen. Man får helt enkelt inte full insyn och kontroll över projektet då man bara köper en liten andel. Brasa har ju större kontrollbehov än så tror jag.
Citera
2013-10-30, 16:10
  #11819
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Ovanligt bra 'connect-the-dots-work' av Cig35!

Som det ser ut i länken verkar projektet mest finnas i den virtuella världen än så länge. Undrar hur många lägenheter man får för 6 mille? Låter i saftigaste laget för bara en 3-rummare. Jag anar att träskläkarparet har köpt ett helt våningsplan för sig själva*. Var det översta våningen, kan också ett godtyckligt antal byggfuttar öka ut ytan på ett logiskt och rationellt sätt. Märklig att projektet ännu 2 år senare mest verkar finnas i en dator. Finns det bilder på Google Street view?


Det är också något nästan profetiskt över materialvalet i de individuella lägenheterna:


Det fetade är faktiskt inte exempel på moderna materialval utan de är obrännbara! Ett veritabelt drömboende för en legitimerad mordbrännare således!**

Kan någon förklara varför fuskpengarna måste ta omvägen via Sundsvall? Vad är det för 'rationellt' eller ens 'logiskt' med det?

*Något boende för den lyckliga familjen kan dock inte komma på tal, då 'L's utveckling skulle hämmas och knappast klara den icke engelsktalande miljön i Turkiet.

**Någon som vet hur det går i deslegitimeringsärendet?

Nu vet vi ju inte alls om de här 6 miljonerna har något med Turkiet alls att göra. Vi har endast den patologiska mytomanens ord på det och vi som följt med här ett längre tag vet att han hittar på även när han så att säga inte behöver. Det kan mycket väl vara så att paret hade tittat på om de skulle investera i en lgh i Turkiet och när Brasa blev tillfrågad om de här pengarna var det det som dök upp i huvudet på honom. Jag skulle nog söka andra anledningar till varför de hamnade på svärmors konto.
Citera
2013-10-30, 18:39
  #11820
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Nu vet vi ju inte alls om de här 6 miljonerna har något med Turkiet alls att göra. Vi har endast den patologiska mytomanens ord på det och vi som följt med här ett längre tag vet att han hittar på även när han så att säga inte behöver. Det kan mycket väl vara så att paret hade tittat på om de skulle investera i en lgh i Turkiet och när Brasa blev tillfrågad om de här pengarna var det det som dök upp i huvudet på honom. Jag skulle nog söka andra anledningar till varför de hamnade på svärmors konto.
Det är inte vad pengarna är tänkta att användas till som är det intressanta utan var de kommer ifrån. Så länge han inte har tänkt att köpa knark så får han väl i princip göra och placera pengarna var han vill. Men det är ganska mycket pengar för att vara privata så rimligen måste han ha fått frågan var de kommer ifrån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback