2013-01-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c

EEE065

2012-11-19 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av företag.
Antal registrerade ägare i Sverige: 5.
2012-06-28 166 470 km Fordonet besiktat.
2012-06-28 Fordonet besiktat.
2012-06-04 163 601 km Fordonet besiktat.
2011-10-10 133 380 km Fordonet besiktat av Bilprovningen i Örnsköldsvik, Sverige.
Ordinarie kontrollbesiktning genomförd. Godkänd besiktning.
2011-01-22 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson.
2009-06-10 38 340 km Fordonet besiktat av Bilprovningen i Sollentuna, Sverige. Ordinarie kontrollbesiktning genomförd. Godkänd besiktning.
2009-03-30 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson.
2009-03-27 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av återförsäljare.
2009-03-18 118 080 km Såld via KVD Kvarndammen AB www.kvarndammen.se
Registerutdragen som jag har laddat upp har jag fått på fax från Transportstyrelsen, men där finns bara uppgift om den senaste besiktningen.

Var hittar du uppgifterna om tidigare besiktningar?

P.S. Det går inte att PM:a dig, din inbox är full.
Citera
2013-01-13, 19:21
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:

EEE065

2012-11-19 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av företag.
Antal registrerade ägare i Sverige: 5.
2012-06-28 166 470 km Fordonet besiktat.
2012-06-28 Fordonet besiktat.
2012-06-04 163 601 km Fordonet besiktat.
2011-10-10 133 380 km Fordonet besiktat av Bilprovningen i Örnsköldsvik, Sverige.
Ordinarie kontrollbesiktning genomförd. Godkänd besiktning.
2011-01-22 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson.
2009-06-10 38 340 km Fordonet besiktat av Bilprovningen i Sollentuna, Sverige. Ordinarie kontrollbesiktning genomförd. Godkänd besiktning.
2009-03-30 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson.
2009-03-27 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av återförsäljare.
2009-03-18 118 080 km Såld via KVD Kvarndammen AB www.kvarndammen.se

Citat:
Ursprungligen postat av Lo
Registerutdragen som jag har laddat upp har jag fått på fax från Transportstyrelsen, men där finns bara uppgift om den senaste besiktningen.

Vi får dubbelkolla med bilprovningen i morgon, så att vi vet att Kvarndammens uppgifter om gamla mätarställningen är korrekta. Jag förvånas inte alls om dom är det, mycket troligt. Men bäst veta säkert. Det är ni med på va?
Citera
2013-01-13, 20:05
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Snyggt! (Fetat lite.)

Men vad har motorbyte med mätarställningen att göra? (Går inte mätarställning från icke drivande axel/hjul direkt till databox och display, eller nåt sånt?)

Jag har inte en aning, jag antog att man ställde om mätarställningen vid motorbyte. Men efter att läst ST:s inlägg om silikontuttarna inser jag att jag hade fel.

(Fast nog låter det som en rimlig Dr Brasa-bortförklaring? "Bilen har inte gått så långt som Bilprovningen angett. Jag har varit med om att de har fel i sina register. Men om den gått så långt, så har den ändå inte gått så långt eftersom någon lånade bilen. Och efteråt märkte jag ingen skillnad, med den som lånade den bytte antagligen motor på den...")
Citera
2013-01-13, 20:07
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lo

https://www.flashback.org/sp41426921

Rensat
Citera
2013-01-13, 21:11
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Bra grävt i alla fall ua571c! Då finns det 4 exempel på skruvade mätare som Dr Brasa ligger bakom. 3 här i tråden och 1 i domen, eller har jag räknat fel?

Ua571c är verkligen en riktig blodhund när det gäller....

Om inte jag räknar fel, i ett meddelande från i fredags, från blodhunden aka mätarställningsfusk-uppäckaren, så ser det ut att finnas det ytterligare en mixtrad mätarställning. Inväntar bekräftelse från ua.

EDIT: Nä. Jag yrar. Saknas uppgifter där ju. Sorry tråden
Senast redigerad av Lodjuren 2013-01-13 kl. 22:11.
Citera
2013-01-13, 21:29
Medlem
Citat:
https://www.flashback.org/sp41426921
Jag var själv nära att satsa 199 spänn för en 5-pack från Carfax.

Respekt för din blygsamhet att inte skylta med din källa.
Citera
2013-01-13, 22:03
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Här har vi väl ett klassikt exempel på en kund som orkade lyfta på luren och ringa till bilprovningen? När alla korten låg på bordet fick nog Dr Brasa "återställa" mätaren och helt säkert kompensera privatpersonen kontant mot vad värdeminskningen för de förlorade kilometrarna motsvarade.
Man behöver inte ens ringa, det är bara att knappa in regnr på transportstyrelsens hemsida, helst innan köp.

Jag har då och då undrat om den här mannen någon gång har åkt på ett ordentligt kok stryk, han är typen som tidigare eller eller senare under sin framfart borde ha råkat ut för det. Alla som han lurat och fifflat med kan knappast ha varit fridsamma själar.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2013-01-13 kl. 22:07.
Citera
2013-01-13, 22:11
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Man behöver inte ens ringa, det är bara att knappa in regnr på transportstyrelsens hemsida, helst innan köp.

Jag har då och då undrat om den här mannen någon gång har åkt på ett ordentligt kok stryk, han är typen som tidigare eller eller senare under sin framfart borde ha råkat ut för det. Alla som han lurat och fifflat med kan knappast ha varit fridsamma själar.

Jag tror att dom med stora knytnävar och kontakter i undre världen har han hållit sig på god fot med, det är nog tyvärr "di gode" som fått stryk

(Transportstyrelsen ger inte mätarställningen tyvärr)
Citera
2013-01-14, 00:57
Medlem
Saxat från Nacka Värmdö Posten:
"Brottsdömd läkare vill behålla titel"
http://www.nvp.se/Varmdo/Varmdo/Brottsdomd-lakare-vill-behalla-titeln/
Jag gissar att det kan bara vara Dr.Brasa?
Citera
2013-01-14, 01:06
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacuti
Saxat från Nacka Värmdö Posten:
"Brottsdömd läkare vill behålla titel"
http://www.nvp.se/Varmdo/Varmdo/Brottsdomd-lakare-vill-behalla-titeln/
Jag gissar att det kan bara vara Dr.Brasa?

Ja. NVP publicerade detta samma dag som Sveriges Radio Stockholm hade ett inslag om detta.
Citera
2013-01-14, 11:21
Medlem
SuperTeflons avatar
Det börjar finnas ganska många bilnummer i listorna nu över bilar som Dr Brasa ägt och använt.

Undrade bara om även bilar som ingår i Dr Brasas brottsregister ingår? Hur var de med bilarna som kördes olovligen och för fort?

Glöm inte bort att Dr Brasa är dömd för grov olovlig körning.

Det fanns inga villiga köpevittnen där som kunde betalas dyrt för att slippa dom.

Dr Brasa är och förblir en grov brottsling, dömd för grov brottslighet, per definition!

Varför är dessa gamla bilnummer intressanta? Jo för att Dr Brasa hunnit sälja bilarna i fråga vid det här laget, och som vi snart kanske kommer att få se även lämnat sitt omisskännliga signum efter sig i registren, att liksom dra av momsen på mätarställningen trots att det inte är enligt reglerna. 'Momssatsen' i dessa bedrägerier verkar ligga runt 80%!
Citera
2013-01-14, 13:10
Medlem
habets avatar
Citat:
Dr Brasa är och förblir en grov brottsling, dömd för grov brottslighet, per definition!

TommyTurbo beskriver det på ett utmärkt sätt tycker jag (min fetning), men som sagt man bör kanske lägga till grov:

Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, karln är multikriminell. Inget brott är för litet, inget brott är för stort och inget brott är för skamligt! Magnus Lundberg är inte en läkare som begått några brott, han är en yrkeskriminell som råkar ha en genom urkundsförfalskning tillskansad läkarutbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in