Citat:
Ursprungligen postat av Super-Swede
Min fetning och förtydligande.
Jag förstår inte varför många anser att bror Frasses polisförhör är anmärkningsvärt? Det är väl ganska naturligt att man inte vill bidra med information som kanske leder till en fällande dom mot sin egen bror Brasa. Eller? Hade ni medverkat till fällande dom om det vore er bror som satt i brasas sits (så vida ni inte hatar er bror

)
Det bästa han hade kunna göra för sin bror är att själv ge ett trovärdigt och seriöst intryck, tycker jag. Inte att ytterligare skapa dimridåer, det är ML så bra på själv. Han hade hjälp sin bror bra mkt bättre med ett annat förhållningssätt
Att inte vilja bidra med information som kan leda till ett fällande i mordbrand förstår jag fullt när man är anhörig. Men att man kan svara ärligt på frågor om vad man har för affärer ihop, och om han använt deras fars bil hade ju ökat förutsättningarna för hans trovärdighet tycker jag
Sid 285 fup
Frans tillfrågas om han är delaktig i Åsa och Magnus affärsverksamhet på något sätt. Han
s
varar: Nej, det kan jag inte svara på.
Han tillfrågas om han hade kännedom om köpet av fastigheten på Kevinge Strand, han vill inte kommentera något mer.
Han tillfrågas angående den 22 februari, en onsdag, då det lämnats uppgift om att Frans
skulle få tillgång till en bil. Han har inga kommentarer.
Frans tillfrågas om sin roll i bråket mellan Magnus och Åsa i månadsskiftet januari/februari i år. Han har inga kommentarer och säger att det får dom själva svara på. På fråga om han
medlade mellan de två så vidhåller han sin ståndpunkt.
Han tillfrågas om han har tillgång till sin fars bil, en Toyota Auris. Han vill ej kommentera detta. Han vill att det ska framgå att hans inställning är att hans bror är oskyldig.
Den enda gången hans inställning känns befogade är på frågan gällande bråket mellan ML och ÅV, för där hänvisar han till det privata och att det får dom själva berätta
Övriga frågor kommer ju att komma upp i rättegången – risken är ju betydligt större att han då verkligen framstår som IKKE trovärdig.
Har han då hjälpt sin bror då?
OT Jag älskar min bror

jag hade säkert undvikigt dom frågor jag hade trott kunde leda till försämrade chanser. Men jag hade försökt behålla min trovärdighet genom att sammarbeta och svara på kringfrågor, och säkert utnyttjat tillfället att prata gott om min bror. Så utifrån det menar jag - varför inte svara på "omkringfrågor"