2012-05-31, 22:03
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
En tidigare förklaring var att Dråsas kändisskap skulle krångla till det hela om hennes namn stod på dokumenten, vilket låter väldigt mycket som en blåsning som en förslagen (om än korkad) man kör på sin kvinna, ungefär som när Yngwie Malmsteen lät tjejen åka coach medan han flög 1:a klass, eftersom det alltid blev "felbokat".

Dråsa måste ju vara dummare än tåget om hon har varit med att betala handpenningen, men samtidigt inte står som ägare till huset....
Citera
2012-05-31, 22:06
Medlem
Lofaszasegedbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Dråsa måste ju vara dummare än tåget om hon har varit med att betala handpenningen, men samtidigt inte står som ägare till huset....

Än märkligare att saken ens måste diskuteras. Rimligen måste hon veta om hon har skrivit på köpekontraktet eller ej.
Citera
2012-05-31, 22:11
Medlem
Citat:
Mjo, det luktar lite lätt rök om Dråsa i denna sena timme... vill minnas att hon var väldigt snabb med att börja snacka om den här kompostbränningen på gården i början av härvan, det låter som en förberedd bortförklaring.

Fallet med Den Påkörda Kvinnan förblir dock oförklarat.

Tyckte förresten att jag såg att Brasa på någon punkt i FUP-förhöret förnekar att han köpt de graverande sakerna på Biltema, men jag la inte sidnumret på minnet. Någon som sett detta?

Sid ca 400 diskuteras de 2 20l dunkarna...som i ett 6 timmars förhör nekas all kännedom om - tills snut berättar att de har köpet på film samt att hans bils tank endast rymmer 60 liter - men kvittot säger över 70 liter...då får Brasa plötsligt minnet åter

den ena dumheten följer den andra...
Senast redigerad av A-C-L 2012-05-31 kl. 22:26.
Citera
2012-05-31, 22:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tyvärr så får FUPen den väna Dr Åsa att framstå som en rätt så sorglig figur, som dels inte genomskådar en korkad psykopat till pojkvän, dels går på alla möjliga blåsningar och valser, och i värsta fall är delaktig i pyromandådet. Intrycket så här långt var betydligt mer betänkligt än vad jag väntat mig vad gäller Robinson-Åsa, som ju verkat rätt skärpt och framåt i andra sammanhang.

I bästa fall är hon bara ännu en blåst brud som charmats av en talför fritidspsykopat. I värsta fall har hon blivit "kidnappad" a la Patty Hearst och väl vetande hängt med på Brasas kriminella upptåg.

Förstår att hon åkte på semester, jag skulle nog hålla mig borta tills dom fallit åtminstone.
Citera
2012-05-31, 22:21
Medlem
Citat:
Tyvärr så får FUPen den väna Dr Åsa att framstå som en rätt så sorglig figur, som dels inte genomskådar en korkad psykopat till pojkvän, dels går på alla möjliga blåsningar och valser, och i värsta fall är delaktig i pyromandådet. Intrycket så här långt var betydligt mer betänkligt än vad jag väntat mig vad gäller Robinson-Åsa, som ju verkat rätt skärpt och framåt i andra sammanhang.

I bästa fall är hon bara ännu en blåst brud som charmats av en talför fritidspsykopat. I värsta fall har hon blivit "kidnappad" a la Patty Hearst och väl vetande hängt med på Brasas kriminella upptåg.

Förstår att hon åkte på semester, jag skulle nog hålla mig borta tills dom fallit åtminstone.

Ja, bilden stämmer inte med den förväntade. Hon verkar vara manipulerad. En stor skillnad mellan den glansiga självsäkra ytan och det inre förefaller det vara. Mitt intryck just nu är att det är ytterst tveksamt att hon är inblandad i mordbranden, frågan är hur mycket hon anade men inte ville se/ta till sig.

Sen är det en annan fråga hur mycket hon varit inblandad i de ekonomiska brotten. Där tror jag f.n. mer på en passiv acceptans men med vissa aktiva inslag
Citera
2012-05-31, 22:26
Medlem
Citat:

Jag tror inte att Dråsa är lika ointelligent som Dr. Brasa, men däremot generellt okunnig. Är rätt säker på att hon mår mest illa av att inse att hon blivit avslöjad som naiv nog att lita på en sådan stolle. Jag skulle också hålla mig borta, det är definitivt ett rationellt beslut.

MEN hur får jag tag på FUPen? De länkar jag hittar här i tråden är tomma.
Citera
2012-05-31, 22:28
Medlem
Från Super-Swede

nu här:

http://pdfcast.org/pdf/fup-bedrageri-1
http://pdfcast.org/pdf/fup-haleri-1
http://pdfcast.org/pdf/fup-telefonavlyssning
http://pdfcast.org/pdf/fup-till-ggsprotokoll
http://pdfcast.org/pdf/fup-tillaggsprotokoll-bedrageri
http://pdfcast.org/pdf/fup-tillaggsprotokoll-haleri
http://pdfcast.org/pdf/fup-b-421pages (FUP_B redigerad efter borttagning_beslut, 421 sidor)

EDIT: http://pdfcast.org/pdf/fup-a
Senast redigerad av om-jag-gar 2012-05-31 kl. 22:44. Anledning: En till länk
Citera
2012-05-31, 22:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Medger att jag inte vet vad Biltema är för något, en reservdelsbutik? I vilket fall så ringde polisen de facto runt till ett gäng mackar inklusive Statoil, för att spåra större inköp, resultatet av sökningen finns med i FUPen. Brasas inköp stack ut åt det grövsta, ingen annan hade köpt 10 flaskor tändvätska i ett svep någonstans. Syftet var kanske att visa just detta, men mitt intryck är att man hade uppgiften om 10 flaskor tändvätska innan man hade uppgiften om var dessa inhandlats?

Polisen hittade ju en hel del flaskor tändvätska och korkar vid Scheins villa så de visste därför att gärningsmannen hade inhandlat många flaskor tändvätska.
Citera
2012-05-31, 22:32
Medlem
Doc Brasa citat: Förhörsledaren påtalar för Magnus att han tidigare har berättat att anledningen till eldningen den 23 februari hemma på gården var att man skulle komma och fylla på med schaktmassor
och att det var skyndsamt. Magnus svarar: Ja, skyndas på alltså, det ska ju brinna. Det påtalas
också att Magnus i det tidigare förhöret berättat att det är viktigt att det blir gjort och att det är
anledningen till att han eldar just den här dagen och att han varit i kontakt med personerna (det är från sidan 407)

Oändligt skoj det här fallet. Kan man se Brasa knäckas inom en snar framtid? Har han en psykos? Vet han vad bevis är för något?
Citera
2012-05-31, 22:34
Medlem
Dr-Watsons avatar
Förhör med Lundberg, Magnus Joakim; 2012-03-07 09:10 diarienr: 0201-K52796-12 sid: 297

ML: Mm... Det är lite speciellt med den, det är en lokal egentligen. Alltså, det…det bedrivs verksamhet där. Det finns en restaurang som har en del av den här….Det är en s.k. "bokal".
Fhl: En bokal?
ML: Jaa…
Fhl: Då har jag lärt mig nåt nytt! Vad är det?
ML: Det finns där med Stockholm å så där, det är både en lokal och en bostad i samma.

Ha ha ha, ett nytt bevingat ord. BOKAL
Citera
2012-05-31, 22:35
Medlem
essohasses avatar
fp
Senast redigerad av essohasse 2012-05-31 kl. 23:09.
Citera
2012-05-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Förhör med Lundberg, Magnus Joakim; 2012-03-07 09:10 diarienr: 0201-K52796-12 sid: 297

ML: Mm... Det är lite speciellt med den, det är en lokal egentligen. Alltså, det…det bedrivs verksamhet där. Det finns en restaurang som har en del av den här….Det är en s.k. "bokal".
Fhl: En bokal?
ML: Jaa…
Fhl: Då har jag lärt mig nåt nytt! Vad är det?
ML: Det finns där med Stockholm å så där, det är både en lokal och en bostad i samma.

Ha ha ha, ett nytt bevingat ord. BOKAL

En bokal är en boendeform som kombinerar bostad och lokal. Bokaler var relativt vanliga i Sverige förr, men finns fortfarande både i Sverige och utomlands. Boendeformen vänder sig främst mot småföretagare ( från Wikipedia )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in