2012-05-24, 09:36
Medlem
BettyBoop80s avatar

Anstiftare? Hur menar du? Att ML blev hotad att sätta fyr (om det nu är han...)? För innan var det maffia eller MC-gäng som kunde ha hotat honom. Är det det du tänker fast med stalkern istället?

Jag håller med, det är synd om de flesta utom GM (och ev andra inblandade), en person med så lite tanke på andra än sig själv förtjänar ingen sympati överhuvudtaget!

Ja, är där en stalker inblandad måste denna vara väldigt nöjd med effekten. Följer säkert tråden och älskar diskussionerna som uppstår osv. Så jag gissar att stalkern tackar dig mycket för dina inlägg som ger honom/henne uppmärksamhet
Citera
2012-05-24, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RigmorMortis
Personer med psykopati & narcisissm torde ju vara betydligt mer benägna att begå irrationella brott eftersom deras världsbild är skev.

Sen räknas väl inte psykopati i sej som en störning i juridisk mening utan snarare medicinsk.

Visst, men det var ju tråddiagnoserna jag hänvisade till.
Citera
2012-05-24, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preputiet
--
Till sist, jag har följt tråden från starten och har trots alla dina inlägg inte förstått vad det är för spetskompetens stalkern är begåvad med. Eller är det bara jag som är lite trög?

Om du är trög eller inte kan jag inte bedöma på distans, fråga din omgivning.

En av dessa kompetenser handlar ju om att ringa i, anmäla i, sätta in Blocket annonser i den stalkades namn tex., twittra och blogga i den stalkades identitet efter att ha kapat identiteten, skvallra under fler alias om den stalkade i högt tempo och alltid ondsint och nedlåtande ofta över den gräns som handlar om brottsrubriken förtal.
Citera
2012-05-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80

Anstiftare? Hur menar du? Att ML blev hotad att sätta fyr (om det nu är han...)? För innan var det maffia eller MC-gäng som kunde ha hotat honom. Är det det du tänker fast med stalkern istället?

Jag håller med, det är synd om de flesta utom GM (och ev andra inblandade), en person med så lite tanke på andra än sig själv förtjänar ingen sympati överhuvudtaget!

Ja, är där en stalker inblandad måste denna vara väldigt nöjd med effekten. Följer säkert tråden och älskar diskussionerna som uppstår osv. Så jag gissar att stalkern tackar dig mycket för dina inlägg som ger honom/henne uppmärksamhet

1) OM ML satt eld på Harrys hus så är det väl rätt osannolikt att han strax innan branden på en videoövervakad bensinmack i närheten köpte x antal flaskor tändvätska, på sitt eget kontokort, åkandes i sin egen bil som flera påstått i denna tråd att det finns videobevis på och skrikit ut om att han raskt skulle vilja bli häktad för mordbrand och be om att få tillbringa flera år bakom lås och bom.. samtidigt som han har flera stora fastighetsprojekt på g. och en baby tillsammans med Dråsa att ansvara för.
Mycket mera sannolikt är väl att ngn/några ville att det skulle se ut så..

2) Ja en person som anstiftar eller/och anlägger en mordbrand är inte värd mycket sympati, men till skillnad från dig tror jag inte på ML:s roll i det hela.

3) Ja där är vi överens. Om en stalker finns inblandad är han/hon säkert rätt nöjd med effekten, HITINTILLS. Jag tror däremot inte att en sådan stalker skulle tacka mig för mina inlägg om ett möjligt alternativt händelseförlopp eller en fullt möjlig alternativ gärningsman till det grova brottet.
Jag tror tvärtemot att den personen outröttligt skulle gå till rätt häftiga attacker under ett antal olika alias med olika metoder och utgångspunkter och gå i spinn som flera faktiskt redan gjort upprepade gånger..

Som åklagare och utredande poliser i detta mordbrandsärende skulle jag få mycket kalla fötter om jag följde denna tråds inledning och fortsatta utveckling..
Citera
2012-05-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.J
I en samlad bedömning behöver man inte vara utbildad inom psykiatri för att förstå att dessa inlägg är antagligen från en person med en mycket speciell syn på tillvaron.

Personen är aktiv i en skvallertråd, men har svårt att förstå det saken handlar om och hålla sig till ämnet och frågeställningarna.

Antistalk, Du kommer med mycket skvaller om Brasa och Dråsa, skvaller som visar att antingen fabulerar Du eller så står Du dom mycket nära.
Det som Du kommer med i Dina inlägg är så avvikande, okoncentrerat och för mig begripligt, i den mån att det måste vara personer i den konstiga fantasivärld Du förmedlar som ser en brasa som en rationell åtgärd.

Har man spetskompetens inom fastigheter så är det självklart att allt hänger på finansiering.
Du kan inte inbilla mig att Dråsa anförtrodde sig till stalkern om olika ekonomiska problem, och att det hade blivit ett nekat bygglov. Bygglovet hade meddelats muntligt, så det hade inte hunnit blivit offentlig handling.

När Du raljerar om frågespalter m.m. i stället för att lämna efterlängtat skvaller jag bett Dig om, flertalet gånger, i stället för att tramsa så är det illa.

Ingen tar Dina inlägg på allvar, så det där med förtal och tillvitelse av Brasas gärningar på andra kommer Du undan, just för att Dina inlägg tyder på att det är något fel på Din uppfattning av verkligheten.

Skulle en myndighetsperson läsa Dina inlägg och fråga Dråsa om det Du förmedlar är hennes syn på verkligheten, riskerar Dråsa bli av med människobarnet om det är fallet.

Frågan är om är Dråsa kompetent att ta hand om barn och hund med alla vanföreställningar om stalker med spetskompetens?
Har Dråsa polisskydd eller stöd av soc.?

Här blev det yvigt vill jag lova..

Om jag nu har "vanföreställningar", som du påstår, om att Dråsa har haft och uppenbarligen har en bindgalen stalker efter sig sedan långt före branden och därmed indirekt ML.. Hur skulle denna "vanföreställning" kunna smitta över till Dråsa så att hon därigenom inte skulle kunna ta hand om baby och hund??

Går smittan via luften eller handlar det om kontaktsmitta menar du? Eller har du en annan teori?

Gäller denna teori om smittöverföring i största allmänhet eller är den förknippad med någon/några speciella personer? Eller kan allt och alla smittas på detta sätt?

För skulle du kunna visa att du har rätt gäller ju helt nya, ganska revolutionerande sanningar att ta hänsyn till fortsättningsvis.

Skulle en myndighetsperson läsa Dina inlägg och fråga Dråsa om det Du förmedlar är hennes syn på verkligheten, riskerar Dråsa bli av med människobarnet om det är fallet.

Frågan är om är Dråsa kompetent att ta hand om barn och hund med alla vanföreställningar om stalker med spetskompetens?
Har Dråsa polisskydd eller stöd av soc.?

skriver du..
Här drar du väl iväg med önsketänkande i rena stalkerklassen!
Och du verkar förvånansvärt intresserad av "smaskiga" detaljer från Dråsa:s nuvarande situation och liv tycker jag mig notera. Om Dr åsa har polisbeskydd och stöd av soc tex.
Vad har du med det att göra överhuvudtaget?
Skulle jag ha bestämt skulle Dråsa haft polisbeskydd sedan lång före jul och ML med förresten, hur konstigt det kan låta just idag..

önsketänkande
vanföreställningar på allvar..
Senast redigerad av Antistalk 2012-05-24 kl. 10:59.
Citera
2012-05-24, 10:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
1) OM ML satt eld på Harrys hus så är det väl rätt osannolikt att han strax innan branden på en videoövervakad bensinmack i närheten köpte x antal flaskor tändvätska, på sitt eget kontokort, åkandes i sin egen bil som flera påstått i denna tråd att det finns videobevis på och skrikit ut om att han raskt skulle vilja bli häktad för mordbrand och be om att få tillbringa flera år bakom lås och bom.. samtidigt som han har flera stora fastighetsprojekt på g. och en baby tillsammans med Dråsa att ansvara för.
Mycket mera sannolikt är väl att ngn/några ville att det skulle se ut så.
Kan du beskriva hur du tror att en annan person kan få det att se ut som om ML har köpt tändvätska på sitt eget kontokort samt eventuellt fått det att se ut som om det är han som visas på bild från kameran för videoövervakning?
Citera
2012-05-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kan du beskriva hur du tror att en annan person kan få det att se ut som om ML har köpt tändvätska på sitt eget kontokort samt eventuellt fått det att se ut som om det är han som visas på bild från kameran för videoövervakning?

Det tycker jag är åklagarens roll att fundera över..
Åklagaren har sannolikt flera anledningar till att få allt kallare fötter i detta mål..
Citera
2012-05-24, 11:04
Medlem
Preputiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Om du är trög eller inte kan jag inte bedöma på distans, fråga din omgivning.

En av dessa kompetenser handlar ju om att ringa i, anmäla i, sätta in Blocket annonser i den stalkades namn tex., twittra och blogga i den stalkades identitet efter att ha kapat identiteten, skvallra under fler alias om den stalkade i högt tempo och alltid ondsint och nedlåtande ofta över den gräns som handlar om brottsrubriken förtal.
Tack för svaret. Då var det alltså inte jag som var trög
Det verkar som du är besatt av konspirationsteorier helt enkelt. Jag tror inte för 5 öre på att Dråsa Twitterkonto blev kapat, varför då stänga ner kontot när det bär frukt?
Blocketannonsen är ju bara ett försök på att vara lustig. Mest troligt en lustigkurre här på tråden som ligger bakom. Inte mycket till spetskompetens i mina ögon.
Dock inte uteslutet att stalkern du syftar till besitter andra spetskompetenser, kanske hen är en fena på att laga till mustiga currygrytor.
Senast redigerad av Preputiet 2012-05-24 kl. 11:16.
Citera
2012-05-24, 11:09
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Ja, det är inte bara ÅV som har fått sitt twitterkonto kapat i flera månader utan att yppa ett endaste ord om saken, ML har dessutom blivit av med plånboken, kontokortet, och koden. Någon har sen klätt ut sig till ML och köpt 20 flaskor tändvätska i hans namn för att sedan bränna ned en kåk som bara ML hade ekonomiska motiv att bränna ned. Vi har helt enkelt att göra med en synnerligen förskaffad kriminell, jag tror helt enkelt aldrig att vi har sett dess like tidigare. Framförallt var det en väldigt skicklig maskering, eftersom det verkligen ser ut som ML på övervakningsbilderna.
Citera
2012-05-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preputiet
Tack för svaret. Då var det alltså inte jag som var trög
Det verkar som du är besatt av konspirationsteorier helt enkelt. Jag tror inte för 5 öre på att Dråsa Twitterkonto blev kapat, varför då stänga ner kontot när det bär frukt?
Blocketannonsen är ju bara ett försök på att vara lustig. Mest troligt en lustigkurre här på tråden som ligger bakom. Inte mycket till spetskompetens i mina ögon. J
--

Besatt är det aldrig ngn som bedömt mig som tidigare, men ngn gång skall väl vara den första.

Om man tycker att en falsk Blocketannons i Dråsas namn om hundpassning "av en stor hund som älskar att springa fritt i naturen" i en situation där sambon sitter häktad med fulla restriktioner misstänkt för grov mordbrand är ett försök att vara lustig som vem som vilken "lustigkurre" som helst kunnat sätta in "för att skoja lite" så tror jag man har helt fel.
Det är ju både olagligt, taskigt och ondsint gjort som ganska få skulle få ens en idé att göra.
Det skulle dessutom innebära att ens moral tillåter en att sparka och sparka och sparka oavsett offrets position och det brukar de flesta bedöma som gränslöst tex.
Citera
2012-05-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
--
Vi har helt enkelt att göra med en synnerligen förskaffad kriminell, jag tror helt enkelt aldrig att vi har sett dess like tidigare. Framförallt var det en väldigt skicklig maskering, eftersom det verkligen ser ut som ML på övervakningsbilderna.

Och dom bilderna har du således sett påstår du..??
Citera
2012-05-24, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, det är inte bara ÅV som har fått sitt twitterkonto kapat i flera månader utan att yppa ett endaste ord om saken
--

Självklart har inte Doktor Åsa:s twitterkonto varit kapat i månader..
Det kapades naturligtvis i skedet:
"när det brände till på allvar i samband med att Harrys hus tuttades på.."
En galen stalker hade naturligtvis följt detta twitterflöde från Doktor Åsa sedan lång tid och haft god tid på sig att fiska upp inloggningsuppgifterna och vid lämpligt tillfälle "ta över ruljansen".
Till det behövs ingen spetskompetens. Spetskompetensen ligger på ett annat plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in